Skyteam dax lichten

Defje

Rookie
17 aug 2021
10
0
Hallo ik ben devin en heb onlangs een dax gekocht maar de batterij van de brommer was dood.
Ik kon hem wel nog opstarten en er mee rijden met de kickstarter.
Na dat ik hem gekocht had ben ik een nieuwe batterij gaan kopen en na het installeren zag ik dat de elektrische starter het niet doet.
Ook de lichten en de pinkers werken heel raar. de lichten werken heel soms maar eens ookal is de batterij in perfecte staat.
Wat moet ik nu doen? Moet ik nieuwe lichten en pinkers kopen of zou het aan de batterij kunnen liggen?

mvg Devin
 
Hallo ik ben devin en heb onlangs een dax gekocht maar de batterij van de brommer was dood.
Ik kon hem wel nog opstarten en er mee rijden met de kickstarter.
Na dat ik hem gekocht had ben ik een nieuwe batterij gaan kopen en na het installeren zag ik dat de elektrische starter het niet doet.
Ook de lichten en de pinkers werken heel raar. de lichten werken heel soms maar eens ookal is de batterij in perfecte staat.
Wat moet ik nu doen? Moet ik nieuwe lichten en pinkers kopen of zou het aan de batterij kunnen liggen?

mvg Devin
Ik denk dat je het beste even langs een motorzaak kunt gaan.
 
Te checken:
- is de nieuwe accu exact gelijk aan de oude?
- Zit die exact zo aangesloten als de oude, dus de plus en min aan dezelfde kant als eerst?
- check of de stekkers die je los gemaakt hebt echt vast zitten

Over het algemeen: als iets het niet meer doet nadat je eraan gezeten hebt dan ligt het vrijwel altijd aan wat je gedaan hebt
 
Hoeveel denk jij dat dat ongeveer zou kosten want ik zit op het moment niet met heel erg veel geld in men zakken :p
Niet lullig bedoeld, maar ik denk niet dat je 100% kan inschatten wat het is, of de metingen doen nodig zijn om op te zoeken wat dit is. Ik zou zeggen; rij ermee naar een monteur, leg uit wat het probleem is. Hij kan je het beste een inschatting geven. Maar ik gok dat hij binnen een half uur wel kan inschatten wat het zou kunnen zijn. Dat is gok ik 30 euro?
 
Te checken:
- is de nieuwe accu exact gelijk aan de oude?
- Zit die exact zo aangesloten als de oude, dus de plus en min aan dezelfde kant als eerst?
- check of de stekkers die je los gemaakt hebt echt vast zitten

Over het algemeen: als iets het niet meer doet nadat je eraan gezeten hebt dan ligt het vrijwel altijd aan wat je gedaan hebt
normaal gezien zit alles weer als normaal.
Ik heb de batterij in een motorwinkel gekocht en het was qua grote dezelfde dus vgm ligt het niet aan de batterij maar bedankt voor de reactie.
 
Voor minder dan 10 euro heb je al een multimeter, doe je zelf een plezier en koop er 1.

Begin dan bij de accu te meten en zo ga je de verbindingen doormeten of er wel stroom bij je startmotor en lichten komt. Als het goed ie zie je vanzelf waar het mis gaat. Het kan van alles zijn, je accu, draadbreuk, slechte schakelaar, slechte startrelais. Is van afstand en zonder meten niet te zeggen.

Het is echt niet heel moeilijk, maar je moet er wel even rustig voor gaan zitten als je het nog niet eerder hebt gedaan. Hier kunnen we alleen maar gissen zonder echt informatie want met:
of ze goet aangesloten waren en volgens mij zitten ze goed
kunnen we niet zo heel veel als je het niet zeker weet ;)
 

Bijlagen

  • 228987595_2918721861709008_5537853025025824880_n.jpg
    228987595_2918721861709008_5537853025025824880_n.jpg
    154,7 KB · Weergaven: 53
  • 229002972_213081690668488_8332712423246549570_n.jpg
    229002972_213081690668488_8332712423246549570_n.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 55
Terug
Bovenaan Onderaan