En het feit dat er brandstof uit gaat lopen zal dan misschien inhouden dat er een vlotter blijft hangen.
Even met de achterkant van een schroevendraaier tegen de vlotterbak tikken, als dan het lekken stopt is het zeker een naald die vast blijft zitten.
Zou er dan niet mee gaan rijden voor je het gefixed hebt, heb al enkele motoren gezien waarvan het motorblok helemaal vol brandstof stond omdat de brandstof de luchtfilterbak inliep en vervolgens via de carterontluchting recht het blok in
vaak zijn 2 slangen voor de ontluchting van de vlotterbakken.
die zitten nergens op aangesloten.
Ja hoor, motor kan prima lopen met een vastzittende vlotternaald. Probleem is dan dus dat de brandstof zo je luchtfilterbak in zou kunnen lopen, controleer die maar eens.
En je wil je carbs schoonmaken?
Haal eerst eens de vlotterbak eraf en blaas de sproeiers een voor een schoon. Ook de vlotternaald dus even goed bekijken, zit vaak aanslag op waardoor ie blijft plakken.
Bougies
Bougie NGK DR8ES-L
Alt. bougie CHAMPION RA4HC
Electrodenafst. 0,6-0,7 mm
Vervanginsonderdelen
Vorkpoot 36 mm
Tandwiel 16/44 tanden
Ketting 106 schakels
Algemeen
Framenummer van 51J-000101 - 045000 tot en hoger
Motorinhoud 599 cc
Cylinders 4
Klepspeling in koud 0,11-0,15 mm
Klepspeling uit koud 0,16-0,20 mm
Carb. stelschr. 2,5 slag(en)
Luchtdr. voor 1,8 (2,0) Bar
Luchtdr. achter 2,0 (2,3) Bar
Aanhaalkoppels
Bougie 17,5
Zekeringsmoer
Klepsteller 27
Oliefilterdeksel 15
Uitlaat voor 7
Uitlaat achter 10
Vooras 105
Achteras 105
Cylinderkopbouten 10
Remcylinder 35
Zijstandaard
Vloeistoffen
vorkolie / poot 269 cc SAE 10W
Motorolie z. filter 2,3 ltr. SAE 20W40
Motorolie m. filter 2,6 ltr.
Remvloeistof DOT 4
Versn.bakolie -
Brandstof 18,5 ltr.
Koelvloeistof luchtgekoeld
Motobase: