Slangen

14 jun 2019
12
1
Zou iemand mij kunnen vertellen waar deze slangen van zijn? 😳 Wat adviseren jullie dat ik met deze slangen doe? Welke slangen heb ik nodig en welke niet? Het wordt een street fighter. Ik heb de motor zo gekocht dus weet niet wat waar naartoe gaat.
 

Bijlagen

  • IMG_20190614_185947__01.jpg
    IMG_20190614_185947__01.jpg
    92 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20190614_185109__01.jpg
    IMG_20190614_185109__01.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 44
  • IMG_20190614_185116__01.jpg
    IMG_20190614_185116__01.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20190614_184854__01.jpg
    IMG_20190614_184854__01.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20190614_185017__01.jpg
    IMG_20190614_185017__01.jpg
    173 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
1 is de beluchting van de carburateurs.
2&3 zijn van de carburateurverwarming (dat zijn koelvloeistofslangen).
4 is de ontluchtingsslang die naar de radiateur gaat.
Foto 5 begrijp ik de vraag niet helemaal.
 
1 is de beluchting van de carburateurs.
2&3 zijn van de carburateurverwarming (dat zijn koelvloeistofslangen).
4 is de ontluchtingsslang die naar de radiateur gaat.
Foto 5 begrijp ik de vraag niet helemaal.
1 is de beluchting van de carburateurs.
2&3 zijn van de carburateurverwarming (dat zijn koelvloeistofslangen).
4 is de ontluchtingsslang die naar de radiateur gaat.
Foto 5 begrijp ik de vraag niet helemaal.
Thx!
Het is een kawasaki zx6r van 99.
Bij de beluchting van de carbs, moet ik hier een filtertje of iets opzetten?
En bij slang 2 en 3 kan ik die helemaal wegnemen of ergens naar een schone plek leiden? Of ook een filtertje?
En als laatste , de ontluchting slang, wat moet ik daarmee doen?
Sorry voor deze stomme vragen:)
 
Beluchting van de carbs hoeft niets op.

De koelvloeistofslangen moet je weer aansluiten of fatsoenlijk (lees: drukbestendig ivm koelsysteem) afdoppen. Maar het verwijderen van de koelvloeistofcirculatie door de carburateurs is eigenlijk alleen maar af te raden.

De ontluchtingsslang komt op de radiator. Er zal ergens een aansluiting zitten die vrij klein is, daar moet ie op. En het is niet de aansluiting net onder de radiateurdop, die is voor het expansiereservoir. Soms zitten er wel twee aansluitingen onder de radiateurdop, de onderste (iets groter dan die van het expansievaatje) is dan waar de ontluchtingsslang op komt.
 
Bedankt voor je reactie, op de radiator zitten al 2 andere smalle slangetjes en de 2 dikke hoofdslangen, de radiator is dus al helemaal bezet.
Mijn koelvloeistof reservoir is ook al bezet daar zitten ook al 2 slangen op.
 
Ik heb een streetfighter zx6r 1999.
Kan je we vertellen hoe het hoort te zitten.

Dit reservoir staat niet op jou foto, neem aan dat je die wel heb?:
2a5nbmh.jpg


Jou 5e foto, de slang van de waterpomp moet aangesloten worden onder de carb, als je op de motor zit rechts onder de TPS sensor.

Deze slang hangt geloof ik los, overloopslangetje weet het niet zeker, kan hem niet goed zien
rwkih2.jpg

De slang van jou 2e foto, die moet aan gesloten worden links onder de carb.
Denk dat je de carb eraf moet halen om die aan te sluiten, anders kom je er heel moeilijk bij.
Beide zijn voor de carb verwarming, niet noodzakelijk om aan te sluiten, maar wel zeer verstandig.
Dit voorkomt carb icing.

Deze slang moet aangesloten worden bij je radiatordop overloop
1znphts.jpg

1zdxf6s.jpg


Jou 1e foto is de slang van je Ramair/ carb beluchtin, die heb ik weg gegooid.
Ik heb het zo gedaan, dunne olieslang op de carb,daarop weer een pvc buis.
Boor 2 gaten in je luchtfilter, sluit het zo aan voor je Ramair/carb beluchting
n3lmpt.jpg

Geen filter erop zetten maar, zet er iets voor zodat er geen zandkorrels in je carb kunnen vliegen.
bij mij zit er fijn ijzer gaas voor de luchthapper, waar ook mijn carb beluchting in zit.
msf6up.jpg

Het is belangrijk dat de carb beluchting altijd rijwind kan vangen, dus zet hem klem zodat die niet kan verschuiven
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel!
momenteel ben ik alles aan het spuiten,
en aan het wachten op nieuwe bougiedoppen want deme rubbers waren allemaal gescheurd,
eentje was zelfs helemaal doorgescheurd met het verwijderen.
Momenteel al nieuwe bougies, lucht en olie filter. Verse olie en koelvloeistof staat klaar.
Mechanisme voor passagierszadel met kabel is besteld. Gevlochten stalen remleidingen zijn ook besteld.
En spiegels, en een hele hoop aluminium onderdelen, zoals remreservoirdeksels, rem en koppeling, olie vul en drain plug.
Kabelboom helemaal opnieuw ingetaped, nu nog alleen als ie in elkaar zit achterlicht en kenteken licht solderen, waarschijnlijk met een stekker ertussen voor t gemak voor later.
Rode siliconen slangen zijn ook onderweg.
Ik houdt jullie nog op de hoogte.
Waar heb je dat gaas voor de luchthappers in t frame gehaald, of hoe heb je dat zo mooi afgewerkt?
 

Bijlagen

  • IMG_20190617_202216.jpg
    IMG_20190617_202216.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190617_202249.jpg
    IMG_20190617_202249.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20190617_202253.jpg
    IMG_20190617_202253.jpg
    114,7 KB · Weergaven: 17
Ik heb de motor gekocht als streetfighter, weet niet waar de vorige eigenaar dat vandaan heeft.

Het gaas is rond geknipt, en lijkt met seconde lijm, of epoxy in de ring geplakt.
21dr8ro.jpg
Oke dankjewel!
ik ga eens kijken voor die ring, hoe zit die eigenlijk bevestigd aan je frame?
Zodra ik wat meer onderdelen binnen heb, sommige duren nog 2 weekjes, dan zal ik zeker nog wat vragen hebben.
Ik had ook gezien, aan de achterzijde van de carburateurz, zitten 8 nippels, 2 per cilinder/carb, hoort daar iets op te zitten?
 
die nippels daar horen slangen op, die zijn van de carb verwarming.
eqc8iu.png

zo hoort het te zitten.
Toppie! Duidelijk te zien hoe en wat.
Die 3 slangetjes ga ik straks gelijk bestellen, ik had wel gezien dat een van mn nippels flink geroest is.
De foto hieronder, hebben jullie dat ook dat de 2 buitenste aan de voorkant boven de bougies zijn afgedopt?
 
Als je die 2 dunne slangetje bedoelt met die dopjes erin, ja dat hoort zo.
Die zitten op de inlaat rubbers aangesloten, en worden gebruikt om je carburateurs te synchroniseren.
Als die niet afgedopt zijn trek je valse lucht.

Die dikke die je met je vingers vast houd, die hoort standaard niet afgedopt te zijn.
Daar gaat lucht doorheen je uitlaat in, tijdens het decelereren.
Die word wel vaak afgedopt, dat heb ik zelf ook gedaan.
Dat noemen ze de (Kleen air mod)
 
Vandaag eindelijk mn carburateurs eraf gehaald. Paar nippels geroest, eentje compleet rot...
Valt dit te vervangen?
 

Bijlagen

  • IMG_20190623_230145.jpg
    IMG_20190623_230145.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190623_230135.jpg
    IMG_20190623_230135.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20190623_230129.jpg
    IMG_20190623_230129.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190623_230117.jpg
    IMG_20190623_230117.jpg
    108,9 KB · Weergaven: 13
Vandaag eindelijk mn carburateurs eraf gehaald. Paar nippels geroest, eentje compleet rot...
Valt dit te vervangen?
is wel te vervangen, maar zal gewoon op marktplaats of ebay voor weinig een complete tweedehands carb kopen in betere staat. Heb je de roest ook niet op al die nippels en dan kan je evt. het een en ander overzetten als er ooit iets is
 
is wel te vervangen, maar zal gewoon op marktplaats of ebay voor weinig een complete tweedehands carb kopen in betere staat. Heb je de roest ook niet op al die nippels en dan kan je evt. het een en ander overzetten als er ooit iets is
Dankjewel voor deze suggestie, dat is inderdaad slim.
Ik neem aan dat ik dan moet kijken voor carbs van een model uit 98,99 of 2000 toch?
 
is wel te vervangen, maar zal gewoon op marktplaats of ebay voor weinig een complete tweedehands carb kopen in betere staat. Heb je de roest ook niet op al die nippels en dan kan je evt. het een en ander overzetten als er ooit iets is
Waarschijnlijk is dit ook pas belangrijk zodra het weer wat minder waem is toch? Vooral in winters?
 
Dankjewel voor deze suggestie, dat is inderdaad slim.
Ik neem aan dat ik dan moet kijken voor carbs van een model uit 98,99 of 2000 toch?
ja die passen inderdaad sowieso. Moet vast wel wat te vinden van zijn. Anders kan je altijd kijken naar andere modellen uit dezelfde jaren en dan aan de hand van de foto beslissen of ze overeenkomen. Komt vast wel goed, succes in ieder geval!!
 
Dat gaas is geen volwaardig middel om vuil buiten te houden. Hou in het meest gunstige geval rekening met veel schoonmaken van de carbs.
Op de Ram air zit standaard ook alleen een gaas filter, ik kan je melden het gaas dat ik erop heb gezet is velen malen beter(fijn maziger) dan wat er standaard op zit.
Dit is het filter wat er standaard op de Ram air zit:
auh0tv.jpg

Dit gaas houd geen korreltje zand tegen zo grof is het:
jfx5p2.jpg


Ik hoef mijn carb in principe nooit schoon te maken, heb hem na de winterstop nog na gekeken, en brandschoon dat die was:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan