slecht lopen op hoge toeren!

Rick'500

MF'er
12 jun 2006
141
0
Den Haag
Daar ben ik weer met een vraag *D

Mijn nw aankoop, een yz450f loopt op hoge toeren slecht!

Ik naar de lokale crosszaak krijg ik de volgende adviesen,

1 waarschijnlijk is je carb vies. is volgens mij niet zo want ik heb hem uit elkaar gehaald en schoon gemaakt (niet beter)

vervolgens

2 je vulling in de uitlaat is slecht..........

voordat ik heel de uitlaat uit elkaar haal (nogal een klus) kan dit een oorzaak zijn
:Y :N

iemand ervaring hiermee ;)
 
Routine-dingen allemaal helder?
- vuil in tank op kraan(zeefjes)
- tankventilatie (proef bij droog weer en niet te volle tank: rijden zonder dop)
- bougieKAPJE(s); soms onzichtbaar/onmeetbaar ziek, dankzij moderne ontstorings-techniek
- knieken/beklemmingen/verstoppingen van slangen
- brandstoffilter en eventueel extra zeefje op vlotterkamerinvoer schoon?
- vlotterkamer(s) schoon (met kraan dicht aftappen indien daar een speciaal schroefje voor onderaan aanwezig is; schroefje dicht, kraan open en na een paar seconden nog eens kraan dicht en aftappen).

Indien carbs:
- rubber spruitstukken tussen carb en blok (on)dicht; lekkage ter grootte van 1 speldeprik reeds heel erg; proef, niet zo kwistig dat luchtfilter mee-snuift: bij stationair draaiende motor deodorant op rubber nevelen (veranderend toerental duidt op lekkage). Remmenreiniger werkt ook maar is minder vriendelijk tegen rubber.
- vlotterkamerventilatie ("overloop") moet absoluut open ademen tussen inwendige van vlotterkamer en vrije uiteinde(n)
- vlotternaaldje en sluitopening checken onder vergrootglas, vooral als daar kleine kunststof/rubber dingseltjes zitten, puntje en opvang daarvan goed bekijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan