Erwin P
Crashtest dummy
Forummers,
@Traffic Taurus is hier voor het oplappen van zijn Tenere 660 2009.
Deze heeft er ca 105.000km op zitten.
Voorvork voorzien van nieuwe olie, keerringen en een glijbus van 1 poot. Schokbreker verse olie. Zo nog wat meer kleine dingen.
Echter liep zijn motor ook beroerd (over de tijd steeds slechter).
Eerder haalde de motor wel 160 km/h met koffers, dat is nu echt max een keer 130. Ook optrekken werd minder. Slaat heel makkelijk af.
Hij dacht aan een sensor storing.
Goed wij toch ven compressie meten. Uiteraard het decompressie mechaniek onklaar gemaakt. Ca 2 bar bij langzaam rond tornen. Deden we dit sneller tot ca 4,5 a 5 bar.
Wat ons op viel was een sissend geluid als in lucht die ergens af blies.
Uiteindelijk hebben we het blok rondom dicht gemaakt, blok in de 5, en tornen aan de uitgaande as. Hierbij was het sis/blaas geluid weg. Toen het inspectie gaatje voor de krukas positie geopend. Tegen de compressie in drukkend blies het hier uit, terwijl de zuiger dus praktisch stil stond.
Hieruit hebben wij de conclusie lekke zuigerveren getrokken.
Wat zijn jullie ideeën hier over? Tests die we kunnen doen?
Of nog beter, heeft iemand misschien een koppakking/zuigerveren liggen. Het zou top zijn als de motor snel weer kan rijden, anders zitten we met een logistiek probleempje...
@Traffic Taurus is hier voor het oplappen van zijn Tenere 660 2009.
Deze heeft er ca 105.000km op zitten.
Voorvork voorzien van nieuwe olie, keerringen en een glijbus van 1 poot. Schokbreker verse olie. Zo nog wat meer kleine dingen.
Echter liep zijn motor ook beroerd (over de tijd steeds slechter).
Eerder haalde de motor wel 160 km/h met koffers, dat is nu echt max een keer 130. Ook optrekken werd minder. Slaat heel makkelijk af.
Hij dacht aan een sensor storing.
Goed wij toch ven compressie meten. Uiteraard het decompressie mechaniek onklaar gemaakt. Ca 2 bar bij langzaam rond tornen. Deden we dit sneller tot ca 4,5 a 5 bar.
Wat ons op viel was een sissend geluid als in lucht die ergens af blies.
Uiteindelijk hebben we het blok rondom dicht gemaakt, blok in de 5, en tornen aan de uitgaande as. Hierbij was het sis/blaas geluid weg. Toen het inspectie gaatje voor de krukas positie geopend. Tegen de compressie in drukkend blies het hier uit, terwijl de zuiger dus praktisch stil stond.
Hieruit hebben wij de conclusie lekke zuigerveren getrokken.
Wat zijn jullie ideeën hier over? Tests die we kunnen doen?
Of nog beter, heeft iemand misschien een koppakking/zuigerveren liggen. Het zou top zijn als de motor snel weer kan rijden, anders zitten we met een logistiek probleempje...