zo was het ooit, maar tegenwoordig zijn distributie en timing op zulk niveau met elkaar gelinkt om aan de uitstootnormen te voldoen, dat er overal voelers zitten en sensoren , die weer gelinkt zijn met je ECU van je injectie etc etc..Naar mijn idee is de ketting stuk of heel, hij is nog heel anders had je een heel ander probleem. Mischien denken ze dat ie van tijd af is ? lijkt me niet mogelijk met een ketting eigenlijk. Maar goed ze gaan er wat mee doen dus mischien gewoon een beetje vertrouwen? en anders vraag je het hun gewoon. Of ze hebben hem al vervangen en denken dat ie niet op tijd staat?
Koop ontbinden, laten ze het maar oplappen op eigen kosten, als het opgelapt is kun je hem nogmaals kopen voor het huidige bedrag of aangepast bedrag en overwegen of je deze motor dan nog fijn vind.Goedenavond,
Onlangs heb ik een FJR gekocht met 90K
op de teller bij een grote motorzaak.
Nu had ik gemerkt dat deze in lage toeren zeer beroerd liep en ben er dus mee terug gegaan om dit te laten verhelpen.
Helaas heeft deze reparatie niet geholpen en blijf ik met een bokkende en nog net niet afslaande motor zitten
Dit gemeld bij de motorzaak in kwestie en zij gaan nu de nokkenasketting vervangen.
Mijn vraag is wat dit te maken heeft met het slechte lopen van de motor in lage toeren?
Mijn vrees is namelijk dat dit de klacht niet zal gaan verhelpen.
Wat heeft een ketting die mogelijk versleten is voor een effect op het slechte lopen in lage toeren?
Met vriendelijke groet
Remco
Lijkt mij dat je dit moet horen, een FJR maakt origineel helemaal niet zoveel herrie. En of het originele pijpen zijn zie je zo, vanaf 2013 ziet alleen de einduitgang klein beetje anders uit. Maar je kunt het gewoon vergelijken met een of andere afbeelding.Als de schotten in de uitlaat kapot zijn zou dit dan ook deze klacht kunnen geven qua tegendruk zeg maar
Je moet ze natuurlijk wel in de gelegenheid stellen om het te maken. Ik neem aan dat hij zo niet is afgeleverd, zou wel erg lomp zijn en wordt het een ander verhaal. Goed onderhouden FJR loopt feilloos, zoals nagenoeg alle motoren.Koop ontbinden, laten ze het maar oplappen op eigen kosten, als het opgelapt is kun je hem nogmaals kopen
Als de nokkenasketting veel slijtage vertoont werken de nokkenassen niet meer "op tijd".Ik wil ze zeker wel de kans geven om het probleem op te lossen.
Vind alleen de aanname om dan maar gelijk de nokkenasketting te vervangen een rare gang van zaken.
Maar ga nu voor de derde keer terug met hetzelfde probleem en dat vind ik wel spijtig.
Ik hoop dat het in orde komt
Ja, dat is misschien een rare gang van zaken. Maar een beetje motorzaak hoort te weten dat de kettingspanner van de nokkenas bij een FJR op tijd vervangen dient te worden. Het komt goed, want je hebt neem ik aan gewoon garantie. Is het MP in Veldhoven?Vind alleen de aanname om dan maar gelijk de nokkenasketting te vervangen een rare gang van zaken.
Bij slijtage vd ketting dat het blok slechter van gaat lopen…..Als de nokkenasketting veel slijtage vertoont werken de nokkenassen niet meer "op tijd".
Bij moderne injectie wordt ook een nokkenassensor gebruikt naast de krukassensor, als de timing dan teveel verschilt t.o.v. elkaar door een te lange ketting of slechte spanner kan dat problemen veroorzaken.Bij slijtage vd ketting dat het blok slechter van gaat lopen…..…..komt het zo nauw dan, bij een fjr.