sleutel,de sleutel,die !@# kleine japaners ook

toontjehifi

Die hard MF'er
1 dec 2004
426
0
amsterdam
Mhh hebben jullie dit ook,ben ik aan het sleutelen,
Oa voorvork keeringen, of bougies, of choke kabel.
[suz gsx 600f]
Iedere keer kom ik tot de ontdekking dat die japaners,volgens mij
hebben gedacht, :(

Zo melneer,wij hebben 10.000 verschillende, div boutjes en moertjes gebluikt :+
en wij; denken u motor toch brengen naar dealer.

Daarom motor techniek boek,zeer goed maar wij doen geheime tructjes.

Oa bout of moer never, never: maar ook bijna never ooit meer los te draaien, :+

of met een,zeer speciaal stukje gereedschap.dat wat je net niet hebt :(
ha ha, bezoek de dealer maar.

En alsof je een chirurg bent,die een zeer grote operatie ondergaat,
om alleen al de bougies te vervangen, *D

Nu begrijp waarom die jappaners zo klein ziin *D
die kunnen, zonder problemen ,zo in je motorblokje kruipen,
en daar hoor je toch nog een echo,,,,

Melneer u mij geven nieuwe bougie ja O-) O-) O-) O-) O-)

Potverdrie,sleutelen is leuk ,maar af en toe,krijg ik er
een peuk van.


Maar wat is jullie ervaring,gaat bij jullie alles volgens het
manual techniek boek????????
groet toontje
:W :W :W :W
 
Probeer eens aan een niet-japanner te sleutelen, dan weet je wat erg is :P
(al is een GSXF imho ook niet echt geweldig, maar evengoed, het kost gewoon veel tijd voor je ergens bij kan, maar geen speciaal gereedschap).
 
al eens aan een nc30 gesleuteld?

als je hem met kappen ziet denk je, "he wat een leuk compact motortje, das leuk zeg!"

en als je de kappen eraf haalt en wilt gaan sleutelen denk je, " B| "

album_pic.php


alleen olie verversen kan zonder complete demontage _O-
 
Jahhh, intruders zijn leuk :+

BasE: is zo'n NC30 zo'n ramp dan ?
Mn eigen VF kan ik praktisch overal met gemak bij als ik even zadel, tank en zijkapjes dr af haal (en voor het voorste kleppendeksel mn radiateur, oke :P ).
Heerlijk sleutelen.
 
als ik sleutel roep ik ook 2 x per minuut : fucking kutjappen hoe halen ze t in hun hoofd!!

Ik word er soms echt totaal gestoord van hoe somige dingen zijn ontworpen. Wel zo gigantisch onpraktisch.
Neem mijn daschbord, zit met twee schroeven vast in de kuip. heel handig snel demontabel.
Aleen waar zitten die schroefen |( |( |(
AAN DE ONDERKANT!!!!

Tja, hoezo monteurtje pesten.... :?
 
Tja natuurlijk er zijn van die motoren,ik heb zelf een paar cb.350,500, gehad
kon je inderdaad met een gamma, setje repareren, eerlijk waar :Y :Y :Y :Y

Of ook een intruder,of harley, met een lada,inboord setje; O-)

Maar jandorie,waarom,waarom,waarom, :+ :+ :+ :+ kom ik er zo moeilijk bij,stel je voor,om het luchtfilter te vervangen.[gsx600f]
a zet de motor bla ,bla, bla,
verwijder a,b,c, de kuip.
daarna de benzinetankt, met tich slangen en draadjes, oeps hoe zat het ook al weer. '(
Daarna schroef a.b.c.d.e.f.g. en wat nog meer van die pokke zooi.

en na een uurtje heb je de filter eruit.
:} :} :} :} :}

nou moet ik wel bekenen, dat daarom de prijzen zo hoog zijn,
als je je motor wegbrengt, voor een beurt, O-) O-) O-) O-) O-)

mhh maar ben toch blij dat ikke aardig kan sleutelen,kan ik mooi mijn,
internet abon, betalen,en bier, om de sleutel frustraties,te
compeeren,[en mooiwoord he :)

gr toontje amsterdam :W :W :W *O*
 
Tja, ze hebben idd af en toe hele praktische oplossingen. Ik vond het vroeger ook een beetje raar dat ik de radiateur van mij gsxr moest bijvullen via het overdruk vaatje.

Totdat ik er op een gegeven moment achterkwam dat als ik eerst mij tank erafhaalde, en vervolgens het plaatje eraf haalde waar de tank met vast zat dat er onder dt plaatje een vul gat zat.

Tja, en ff bougies vervangen, 3 waar je redeliojk bij kan, eentje die bijna onder een frame balk zit, ff je achterwiel eruit halen, en een remklauw die niet vastgebout zit, en dus steeds uit je klauwen flikkert als je alleen bent en je wiel weer terug wilt plaatsen.

En natuurlijk ook altijd lekker om je gaskabels terug te plaatsen op je carbs, carbs monteren en demonteren is trouwens ook leuk, die moet je ff naar achter schuiven, daar zit alleen een luchtfilterhuis, en die wil eigenlijk blijven zitten waar hij zit.
 
Met gepast geweld krijg je alles op zijn plek. Past het niet? dan gebruik je niet genoeg geweld...

Maar idd rampzalig zoals ze sommige dingen ontwerpen.Moet je eerst zowat heel je motor/auto/watdanook afbreken om bij een klein onderdeeltje te komen. Belachelijk. :N
 
Waarom denk je dat je van die hoge rep.rek. krijg.
Ooit heb ik een Suzuki gehad. Alleen om kleppen te stellen moest die half uit elkaar,carb.los, accu eruit, tank eraf. De tank zat met een slang aan de pomp verbonden ergens in het frame. Die slang kreeg je er nooit af (bijna) en als die eraf was ging die niet meer op het tuutje van de tank. Al die jaren op hoop van zegen gereden.
Voorlopig geen jap. meer.

Gr,
Henk
 
ff je achterwiel eruit halen, en een remklauw die niet vastgebout zit, en dus steeds uit je klauwen flikkert als je alleen bent en je wiel weer terug wilt plaatsen.

En natuurlijk ook altijd lekker om je gaskabels terug te plaatsen op je carbs, carbs monteren en demonteren is trouwens ook leuk, die moet je ff naar achter schuiven, daar zit alleen een luchtfilterhuis, en die wil eigenlijk blijven zitten waar hij zit.
Vreselijk allemaal idd. Zo heeft mijn XT de koppelings stelmoer voor de drukstift achter het carterdeksel, maar bij mijn honda brommer steekt hij er wel weer uit (van buitenaf te stellen).

Gr,
Maarten :+
 
Door petsch op 15-08-2005 11:43
      
En natuurlijk ook altijd lekker om je gaskabels terug te plaatsen op je carbs, carbs monteren en demonteren is trouwens ook leuk, die moet je ff naar achter schuiven, daar zit alleen een luchtfilterhuis, en die wil eigenlijk blijven zitten waar hij zit.

Heb vanavond na twee pogingen opgegeven :( Ga morgen weer proberen B| nu word ik wellicht geweldadig :(
 
Klinkt heel stom, maar weet iemand waar mijn zekeringbox zou moeten hangen. Ik vermoed namelijk dat mijn zekering stuk is, doordat alleeen nog maar mijn voorlicht werkt. Achterlicht, dasbord, richtingaanwijzers en de remlichten werken niet meer. Heb onder de zadel gekeken, maar kan geen zekeringbox vinden. Wil niet onnodig alle panellen eraf halen... daarom dus de vraag... Waar hangt mijn zekering box???

Alvast bedankt voor de nuttige informatie

Seri

Oja, ik heb een een japanner, SUZUKI GSX 600 F uit '95

 
oke efe kijken hoor jb 73 is een .... _O- _O- _O-
Zo ehh<: goded getypt.

De volgende, nou volgens mij zitten de zekeringen,
ongeveer althans op mijn motor,rechts achter onder,de zadel,
is zo,n wit blokje.deksel eraf je daar zitten de zekeringen.

groet toontje amsterdam, :W
ps.
He is een onderdeel zowaar, makkelijk bij te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan