Sleutel gebroken in contactslot Suzuki Bandit '95 GSF600

Saxy64

Rookie
30 sep 2011
7
0
Hallo 8-) weet iemand een manier om een gebroken sleutel te verwijderen uit mijn contactslot zonder dat ik de hele motor uit elkaar moet halen ?. Heb geprobeerd om het contactslot los te maken maar zie niet echt hoe hij bevestigd is. Ziet er naar uit dat deze aan de onderkant van de kroonplaat vast zit ????
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
ADL
 
correct, aan de onderkant van de bovenste kroon plaat zit hij vast met 2 bouten, of imbus, torks of van die afbreekbouten, die afbreek bouten moet je losmaken met een bijtel en hamer...

en sja.. ik heb geen trukje om het restant uit het slot te peuteren...
 
met een pincet je contact slot open houden en een stukje ijzerdraad (stripje ijzer?) aan het uit einde vast solderen? klinkt erg beun maar heb iemand het eerder zien doen :P

Natuurlijk weinig tin gebruiken anders .... tja je begrijp het denk ik wel (nieuw contact slot).

En euhm het los halen gedeelte;
Kroonplaat los halen, kabeltjes los maken, kroonplaat omdraaien ... en je zou ruimte moeten hebben om te sleutelen! .... tenzij hij nog op stuurslot zit ....

Breekbouten een tik geven met de hamer dan rustig proberen los te draaien (van te voren in WD40 weken)
Als dat mis gaat, uitboren & opnieuw tappen.

Als hij nog op stuurslot staat... dan ben je denk ik gewoon verdoemd :P
 
Het eerste wat in me opkwam toen ik dit las,was om het met secondelijm te proberen.Contactvlak vd sleutel insmeren en de rest vd sleutel erop zetten...even wachten...
Misschien heeft het voldoende sterkte om het restant er uit te trekken...?

Daarna wel een andere sleutel gebruiken natuurlijk :+
 
Breekbouten met hamer en beitel? Schiet jij ook met een kanon op muggen?
Tik met de hamer geven en uitdraaien? Waar pak jij ze aan vast dan?

Breekbouten met centreerpunt een tik geven en de kop eraf boren.
Verder idd je kroonplaat losdraaien en aan de onderkant kijken hoe ze zitten.
 
Hallo allemaal, ik heb de meeste optie's geprobeerd maar helaas. Suziboyy de sleutel is voor de helft afgrbroken. Ik ben bang dat ik toch het slot op een of andere manier moet demonteren gaat waar
schijnlijk dit seizoen niet meer lukken. Mocht er toch nog iemand een simpele oplossing weten
hoor ik het graag. Thanks!
 
2 dunne voelermaatjes vijlen zodat je iets krijgt als hieronder. Heb ik al meerdere keren gehad met afgebroken fietssleutels :)
full
 
Hallo allemaal, ik heb de meeste optie's geprobeerd maar helaas. Suziboyy de sleutel is voor de helft afgrbroken. Ik ben bang dat ik toch het slot op een of andere manier moet demonteren gaat waar
schijnlijk dit seizoen niet meer lukken. Mocht er toch nog iemand een simpele oplossing weten
hoor ik het graag. Thanks!

ik pak alijd een rvs spaak en slijp daar met de slijpsteen een lange scherpe punt aan die je dat een heel klein beetje ombuigt en die proberen en tussen 8ter te krijgen
 
toevallig geen lid van de wegenwacht????, afgelopen zomer mijn sleutel afgebroken in het stuurslot(is apart op de en500), ww gebeld heeft het stukje eruitgehaald(helaas ook geen reservesleutel thuis |( , ik had al een jaar een reserve moeten laten maken), toen heeft de ww het slot zo gefabriceerd dat ik er mee naar huis kon. De volgende dag met de afgebroken originele sleutel naar een grote sleutelmaker(motorsleutels kan schijnbaar niet bij iedere sleutelreparatie besteld worden) en voor €10,00 weer 2 goede sleutels.
 
Hallo allemaal, ik ben bang dat het niet echt gaat lukken.
Geloof dat het stukje er te ver in zit. Zie foto van de gebroken sleutel en de voorwerpen die ik al geprobeerd heb, incl. 3 sec lijm. Ben ook door de wegenwacht thuis afgezet, zij hadden ook niet de juiste materialen om hem eruit te peuteren.De ww heeft ook geprobeerd om contact te maken om zodoende de motor te kunnen starten. Maar was achteraf niet gerust op de gedachte dat het stuur in stuurslot zou vallen tijdens het rijden. ;( Ben bang dat ik hem eraf moet slopen en een nieuw slot aan moet schaffen.
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik ben bang dat het niet echt gaat lukken.
Geloof dat het stukje er te ver in zit. Zie foto van de gebroken sleutel en de voorwerpen die ik al geprobeerd heb, incl. 3 sec lijm. Ben ook door de wegenwacht thuis afgezet, zij hadden ook niet de juiste materialen om hem eruit te peuteren.De ww heeft ook geprobeerd om contact te maken om zodoende de motor te kunnen starten. Maar was achteraf niet gerust op de gedachte dat het stuur in stuurslot zou vallen tijdens het rijden. ;( Ben bang dat ik hem eraf moet slopen en een nieuw slot aan moet schaffen.[afbeelding]

:W

ik heb nog wel een idee O-)




haal je contactslot los van je kroonplaat, hoe je dat doet.... :} :Y

vervolgens steek je er zoals de rest hier ook zegt, iets smals en langs tussen
daarna probeer je hem weer terug te draaien naar beginstand, [schroevedraaier, voorzichtig] O-)


houd hem daarna op zijn kop, spuit hem helemaal vol met wd40 oid, en tik met een nylon hamer op de onderkant,
misschien met een beetje mazzel valt ie eruit *D

zo niet, koop zo'n tandartshaakje voor weinig en probeer hem eruit te peuteren en te trekken.


[moet lukken, O-) bij mij op het werk doen m'n slotenmakercollega's dit ook weleens]



succes.



schiet ff te binnen;


ik heb mijn contactslot er al eens af gehad, deze bestaat uit 2 helften.
het slot-gedeelte, voor de sleutel
en het schakelaar-gedeelte voor het electrisch circuit.

misschien.... als je het schakelaar-gedeelte erafhaalt dat je dan wat dichter bij dat stukje afgebroken sleutel kunt komen en deze eruit kunt peuteren/duwen/trekken etc.

[misschien is de cilinder wel open aan de achterkant en kan je hem er zo uit duwen, bij sommige is dit zo]


:W
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal het is mij gelukt om de gebroken sleutel er uit te krijgen.
Heb nu alleen het volgende probleem. Bij het losmaken van de kroonplaat heb ik de kroondoppen losgedraaid wat niet nodig was. Nu is de binnenhuis omhoog gekomen en en de is de motor gezakt. Ik krijg deze binnenbuis er niet meer in zonder dat er olie uitkomt.
Ben ik nu verplicht om de hele fork los te maken en opnieuw in elkaar te zetten ?
 
Emway bedankt voor je reactie,
Dit heb ik ook gedaan, de motor gaat wel omhoog maar de vorkpoten zakken niet. Heb de kroonplaat vastgezet zonder het binnenhuis om te kijken of ik het omhoog kon trekken maar dat lukt niet.
 
Snap het niet helemaal. Je hebt de bovenmoeren van je voorvorkpoten los gedraaid en de inbussen die de voorvork vast houden? Allemaal, dus of niet? Als de bouten van de bovenste en onderste kroonplaat los zitten en de voorvork is niet belast moet er geen olie uitkomen en kan die bovenmoer er zo weer op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan