slijtage plekken op frame

SV

Die hard MF'er
28 nov 2003
298
0
Amersfoort
Hallo mede SV rijders,

Ik ben de trotse bezitter van een Sv1000Sz.
Ik heb deze motor in juni een jaar (nieuw aangeschaft)
Mijn frame werk WAS zwart, maar begint nu al slijtage plekken te vertonen.
Reeds bij een dealer geweest en meld dat dit niet onder garantie valt ;(

Ik draag een leren pak (lijkt mij mider te schuren dan textiel)

Zijn er hier meer die hier last van hebben?
Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes een Super Verdrietige motorrijdster
 
Zwart geanodiseerd alu heeft inderdaad niet het eeuwige leven..en is zeker niet schuurvast .. maar dit is wel erg snel. '(

Zijn er misschien (veel mooiere) framecovers voor een SV..... :)
 
Zwart geanodiseerd alu heeft inderdaad niet het eeuwige leven..en is zeker niet schuurvast .. maar dit is wel erg snel. '(

Zijn er misschien (veel mooiere) framecovers voor een SV..... :)

Wat voor soort framecovers zijn er dan?
Weet je een site waar ik die kan bekijken?

ik word al weer een beetje blij als ik weet dat het op te lossen is
 
Ik weet niet wat er is, maar mogelijk wordt er wel iets voor gemaakt.
-> Hier helaas geen plaatjes ,_


En deze andere is misschien niet genoeg...

full



Via Google op frame cover SV 1000..
.. succes. :)
 
Laatst bewerkt:
bij deze een plaatje afkomstig van mijn mobiel maar zelf dan is de schade nog zichtbaar
full
 
en hier de andere zijde deze is een stuk minder maar ook van een afstand goed te zien
full
 
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn SV maar dan op de tank.
Ik hen mijn motor nu 2 maanden en krijg doffe plekken op de tank waar ik met mijn knieen ertegen zit.
Als je een beetje een behulpzame dealer hebt kun je aan hem vragen het probleem bij Suzuki neer te leggen.
Bij mij had hij dat ook gedaan maar vroeg de dealer me om een klachtenbrief te schrijven wat ik dan ook heb gedaan en op een niet zo vriendelijke manier.
Het gevolg daarvan was dat Suzuki hier in Nederland geen beslissing durfden te nemen en mijn klacht door hebben gestuurd naar Japan.
Het einde van het verhaal is dat nu mijn motor bij de dealer staat voor de 1000km beurt en nu wordt ook gelijk mijn tank overgespoten.
De reden hiervan is dat ik geen andere tank wou is omdat ik niet overtuigt ben van de beroerde lakkwaliteit die er op deze motoren aangebracht is en ik geen garantie heb dat een eventuele nieuwe tank beter van lakkwaliteit is.
Zo zie je het kan dus wel maar er hangt heel veel van de megaandheid van je dealer af.
Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen.
Groet Michel
 
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn SV maar dan op de tank.
Ik hen mijn motor nu 2 maanden en krijg doffe plekken op de tank waar ik met mijn knieen ertegen zit.
Als je een beetje een behulpzame dealer hebt kun je aan hem vragen het probleem bij Suzuki neer te leggen.
Bij mij had hij dat ook gedaan maar vroeg de dealer me om een klachtenbrief te schrijven wat ik dan ook heb gedaan en op een niet zo vriendelijke manier.
Het gevolg daarvan was dat Suzuki hier in Nederland geen beslissing durfden te nemen en mijn klacht door hebben gestuurd naar Japan.
Het einde van het verhaal is dat nu mijn motor bij de dealer staat voor de 1000km beurt en nu wordt ook gelijk mijn tank overgespoten.
De reden hiervan is dat ik geen andere tank wou is omdat ik niet overtuigt ben van de beroerde lakkwaliteit die er op deze motoren aangebracht is en ik geen garantie heb dat een eventuele nieuwe tank beter van lakkwaliteit is.
Zo zie je het kan dus wel maar er hangt heel veel van de megaandheid van je dealer af.
Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen.
Groet Michel

Bedankt voor de tip.
Ga dit zeker proberen.
Mijn tank begint namelijk ook dof te worden.
Ik vind dit echt super verrot ben er goed ziek van :(
Mag ik vragen wie je dealer is?

Groet Super Vrouw Snel Zielig
 
Helaas pindakaas
mijn hele frame van m'n GSXR K6 begint dof te worden en waar m'n knieen het frame raken begin ik duidelijk aluminium te zien

gezien ik mijn fiets in juli heb gekocht vond ik dit een beetje gortig
(ZEKER gezien het NL weer mij 90% van de tijd in textiel heeft rijden)
en heb ook mijn dealer naar Nimag laten bellen
'Jammer maar zo is het nu eenmaal met de moderne lakken" -kwam het op neer

Dus gaat deze jongen morgen zelf even met de Nimag bellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn SV maar dan op de tank.
Ik hen mijn motor nu 2 maanden en krijg doffe plekken op de tank waar ik met mijn knieen ertegen zit.
Als je een beetje een behulpzame dealer hebt kun je aan hem vragen het probleem bij Suzuki neer te leggen.
Bij mij had hij dat ook gedaan maar vroeg de dealer me om een klachtenbrief te schrijven wat ik dan ook heb gedaan en op een niet zo vriendelijke manier.
Het gevolg daarvan was dat Suzuki hier in Nederland geen beslissing durfden te nemen en mijn klacht door hebben gestuurd naar Japan.
Het einde van het verhaal is dat nu mijn motor bij de dealer staat voor de 1000km beurt en nu wordt ook gelijk mijn tank overgespoten.
De reden hiervan is dat ik geen andere tank wou is omdat ik niet overtuigt ben van de beroerde lakkwaliteit die er op deze motoren aangebracht is en ik geen garantie heb dat een eventuele nieuwe tank beter van lakkwaliteit is.
Zo zie je het kan dus wel maar er hangt heel veel van de megaandheid van je dealer af.
Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen.
Groet Michel
Bedankt voor de tip.
Ga dit zeker proberen.
Mijn tank begint namelijk ook dof te worden.
Ik vind dit echt super verrot ben er goed ziek van :(
Mag ik vragen wie je dealer is?

Groet Super Vrouw Snel Zielig
helaas denk ik dat over spuiten, vernieuwen of wat dan ook voor het lakwerk weinig uit zal maken.
de huidige lakken zijn gewoon slechter dan vroeger.
de huidige laken(kleuren op waterbasis,uni's en blanke lakken op HS en lage VOS waarden)zijn misschien beter voor het milieu(lees: minder slecht voor het milieu) maar ze zijn gewoon een stuk zwakker dan de vroegere lakken.

mede hier door zijn de lakken tegenwoordig ook minder glad en slijtvast dan vroeger.
 
Laatst bewerkt:
Helaas pindakaas
mijn hele frame van m'n GSXR K6 begint dof te worden en waar m'n knieen het frame raken begin ik duidelijk aluminium te zien

gezien ik mijn fiets in juli heb gekocht vond ik dit een beetje gortig
(ZEKER gezien het NL weer mij 90% van de tijd in textiel heeft rijden)
en heb ook mijn dealer naar Nimag laten bellen
'Jammer maar zo is het nu eenmaal met de moderne lakken" -kwam het op neer

Dus gaat deze jongen morgen zelf even met de Nimag bellen

we kunnen ook een handtekeningen actei gaan houden.
zo iets van: GEEF ONZE LAK OP HET FRAME TERUG

ik teken meteen :)
 
maar dan wel op kosten van nimag

Gezien ik al €13000 heb uitgegeven aan die fiets lijkt me dat wel ja
we praten niet over een deurpost van €100 die begint te bladderen
(en met een paar tientjes en half uurtje werk weer ok is)
 
Laatst bewerkt:
Poedercoaten die handel
Miljeukvriendelijk en gaat een teringtijd mee
Zijn ze origineel niet geanodiseerd dan?
Poedercoaten is meestal niet (net) zo mooi op alu.
Deden wij altijd alleen uit budgetoverwegingen.
(interieurbouwer in de theaterwereld..)
 
Is natuuriljk bullshit want andere merken hebben hier geen last van of minder last.

Men moet zich bij Suzuki maar es achter de oren krabben. De gsxr1000's van 2005 hebben ze zelfs speciale folie voor op de tank te plakken. Absurd.
 
Is natuuriljk bullshit want andere merken hebben hier geen last van of minder last.

Men moet zich bij Suzuki maar es achter de oren krabben. De gsxr1000's van 2005 hebben ze zelfs speciale folie voor op de tank te plakken. Absurd.

Ik ben het volkomen met je eens.

Moet bekennen dat ik ook voor folie ben wezen informeren.
kosten € 35.- per m2 (dat is nog te overzien)
Maar dan moet je wel zelf plakken :(
En dat gaat bij mij niet goed komen ;(

Zijn hier soms nog ervaren plakkers die mij daar mee willen helpen???
 
Hoi,

Aan jou foto te zien is er behoorlijk bezuinigd op het spuitwerk. Er zit op wat er op moet zitten, doch ook niet meer dan dat. Er is te zien dat er een laagje primer op zit waar dan een flinterdunne laag lak electrostatisch opgespoten is. Die folie op deze plek er op plakken kun je schudden, omdat je die knik er niet fatsoenlijk in krijgt. Je hebt dan altijd met plooivorming te maken wat de hele zaak er niet mooier op zal maken. De plooi eruit knippen is ook geen optie omdat de naden dan gegarandeerd open zullen gaan staan. (Breng zelf op locatie voor mijn werk onder meer design folie aan op glas). De goedkoopste oplossing voor jou zou zijn om het stuk frame zo ver mogelijk op te schuren (zo ver als het zichtbaar is) hier weer een goede hechtprimer op spuiten en daarna weer met kwalitatief goede lak overspuiten. Als dit alles dan goed uitgehard is (zal enkele dagen zijn) kun je er TURTLE WAX overheen doen , doch wel de was die in vaste vorm in potjes zit. Dit even laten indrogen en daarna goed uitwrijven. Het geheel krijgt dan als het ware een bikkelharde onzichtbare waslaag wat er op z'n minst een half jaar tegen kan. Na die tijd gewoon weer ff opnieuw in de was zetten en je kunt er weer vrolijk een tijd me vooruit. Heb dit spul altijd zelf gebruikt in de 4x4 sport, waarbij de autocarosserie dan te maken kreeg met zand,stenen,takken etc ,. doch er was geen kras te bekennen. Bij een auto was het veel wrk om het op te brengen en uit te boenen (omdat het vaste was is) doch het resultaat loonde de moeite en bij het kleine stukje werk wat jij zal hebben, zeker aan te bevelen. Ps, je kunt er uitteraard ook je hele motor mee doen, doch kunstofdelen slaan wit uit wat je dan moeilijk weggeboent krijgt, dus uitkijken met kunstof (het kan geen kwaad ,is juist goed eigenlijk maar het ziet niet uit) Als er in de handel voor deze buizen gemaakte covers te verkrijgen zijn is dat natuurlijk helemaal makkelijk. Een andere rigoureuze manier is om het frame te laten primeren /moffelen, waarbij de lak er als het ware met hoge temperatuur in/op gebrand wordt. Het is bikkelhard doch ook hierbij zul je na verloop van tijd op die raakplekken de lak doffer zien worden ( de toplaag blinkt altijd namelijk meer als het binnenste van de lak) DDit zou nje dan echter makkelijk weer weg kunnen werken met die was.

Sucses ermee
 
Is natuuriljk bullshit want andere merken hebben hier geen last van of minder last.

Men moet zich bij Suzuki maar es achter de oren krabben. De gsxr1000's van 2005 hebben ze zelfs speciale folie voor op de tank te plakken. Absurd.


is geen bullshit
in sommige landen mag je nog wel conventionele lakken gebruiken.
of sommige fabrieken kiezen ervoor milieu vriendelijker te werken door de nieuwe lakken te gebruiken.


maar een feit is dat de nieuwe lakken gewoon zachter/van slechtere kwaliteit zijn.



dat een frame kaal wordt binnen een jaar vind ik wel schandalig overigens.
dit hadden ze dan(beter)moeten poedercoaten
 
Dit "plooit" misschien wel goed. :+

60470101910.jpg


60470101880.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Aan jou foto te zien is er behoorlijk bezuinigd op het spuitwerk. Er zit op wat er op moet zitten, doch ook niet meer dan dat. Er is te zien dat er een laagje primer op zit waar dan een flinterdunne laag lak electrostatisch opgespoten is. Die folie op deze plek er op plakken kun je schudden, omdat je die knik er niet fatsoenlijk in krijgt. Je hebt dan altijd met plooivorming te maken wat de hele zaak er niet mooier op zal maken. De plooi eruit knippen is ook geen optie omdat de naden dan gegarandeerd open zullen gaan staan. (Breng zelf op locatie voor mijn werk onder meer design folie aan op glas). De goedkoopste oplossing voor jou zou zijn om het stuk frame zo ver mogelijk op te schuren (zo ver als het zichtbaar is) hier weer een goede hechtprimer op spuiten en daarna weer met kwalitatief goede lak overspuiten. Als dit alles dan goed uitgehard is (zal enkele dagen zijn) kun je er TURTLE WAX overheen doen , doch wel de was die in vaste vorm in potjes zit. Dit even laten indrogen en daarna goed uitwrijven. Het geheel krijgt dan als het ware een bikkelharde onzichtbare waslaag wat er op z'n minst een half jaar tegen kan. Na die tijd gewoon weer ff opnieuw in de was zetten en je kunt er weer vrolijk een tijd me vooruit. Heb dit spul altijd zelf gebruikt in de 4x4 sport, waarbij de autocarosserie dan te maken kreeg met zand,stenen,takken etc ,. doch er was geen kras te bekennen. Bij een auto was het veel wrk om het op te brengen en uit te boenen (omdat het vaste was is) doch het resultaat loonde de moeite en bij het kleine stukje werk wat jij zal hebben, zeker aan te bevelen. Ps, je kunt er uitteraard ook je hele motor mee doen, doch kunstofdelen slaan wit uit wat je dan moeilijk weggeboent krijgt, dus uitkijken met kunstof (het kan geen kwaad ,is juist goed eigenlijk maar het ziet niet uit) Als er in de handel voor deze buizen gemaakte covers te verkrijgen zijn is dat natuurlijk helemaal makkelijk. Een andere rigoureuze manier is om het frame te laten primeren /moffelen, waarbij de lak er als het ware met hoge temperatuur in/op gebrand wordt. Het is bikkelhard doch ook hierbij zul je na verloop van tijd op die raakplekken de lak doffer zien worden ( de toplaag blinkt altijd namelijk meer als het binnenste van de lak) DDit zou nje dan echter makkelijk weer weg kunnen werken met die was.

Sucses ermee

De folie bedoel ik ook voor de wangen van mijn tank, niet voor het frame.
Wax heb ik reeds geprobeerd, gaat niet goed.
Mijn blok isb al snel 105 graadjes.
En juist het gedeelte waar de beschadiging plaats vind word erg warm.

Boven al vind ik het g!@#$%^&&%^$ omdat de motor pas een jaar oud is.

Maar jij bent dus een ervaren plakker??? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan