Slippende koppeling cbr600f2

Turbo600

MF'er
5 aug 2019
38
9
Belgisch limburg.
Hey allemaal,
Graag deel ik ff mijn probleem met jullie,
  • Merk: Honda
  • Type: CBR600f2
  • Bouwjaar:1993
Vorig jaar koppeling vervangen, en sindsdien wat problemen met schakelen.
Indien de koppelingskabel zo is afgesteld dat de motor goed en (redelijk) soepel schakelt, heb ik last van een slippende koppeling in hoge toeren,
Als ik de kabel wat bijstel dat de koppeling niet meer slipt, schakelt ie ontzettend ruw, en is ie bijna niet neutraal te krijgen als je stilstaat.

Is het gewoon een kwestie van goed afstellen, of is er meer aan de hand misschien ?

Groetjes Danny,
 
Ai, een koppeling.

Check dat hierboven :^ en kijk ook meteen of je bijvoorbeeld de laatste plaat netjes een tandje verschoven hebt, alles. Álles moet precies als voorgeschreven worden gemonteerd, ook al zie je op het oog geen verschil.

Overigens is niet neutraal bij stilstand een irritatie, maar geen probleem. Als het zo is, is het zo. Ik heb letterlijk járen een motor gehad die dat deed, daar is aan te wennen. Maar in elk geval gaat er dan niks stuk.
 
Stalen platen, en frictieplaten zijn vervangen, Sindsdien een kilometer of 2000 gereden.
Omdat ik er ook aan begon te twijfelen of ik het goed in elkaar had gezet, laatst alles weer eens gedemonteerd, en weer in elkaar gezet. Zonder verbetering helaas.
 
Veren zijn trouwens ook vervangen ;)
Als olie gebruik ik Castrol 4t 10w40
Heb eigenlijk vrijwel geen speling op de koppelingshendel.

Motor heb ik gekocht, en slipte toen al hoog in de toeren. Vandaar besloten toen de koppeling te vervangen.
 
Veren zijn trouwens ook vervangen ;)
Als olie gebruik ik Castrol 4t 10w40
Heb eigenlijk vrijwel geen speling op de koppelingshendel.

Motor heb ik gekocht, en slipte toen al hoog in de toeren. Vandaar besloten toen de koppeling te vervangen.


En de veren zijn vervangen voor zwaardere aftermarket exemplaren?
 
Heb je nog de originele hendels erop of aftermarket?
Je zult toch wat speling moeten houden op je koppeling hendel, maar als er een andere gemonteerd is zul je wel eens niet genoeg je koppeling kunnen inknijpen.
🤔
 
niet teveel speling tussen hendel en het asje waarrond het draait ? misschien in combinatie met speling door slijtage op het mechanisme in het blok waardoor de koppeling niet ver genoeg geopend wordt door verminderde hevel-werking
 
Veren zaten toen bij het koppelings setje wat ik gekocht had, verwacht origineel dus.
Zitten geen originele hendels meer op nee, maar die zijn recent pas vervangen, probleem was er ook bij de originele hendel.

Eventueel iemand in de omgeving van Belgisch limburg, die eens zou willen meekijken ? O-)
 
Niet mee eens, maar zijn al andere topics van.
Uit eigen ervaring spreek ik met een cbr900rr dat half synthetisch geen slippende koppeling had en met vol synthetisch wel.
Mooi, je pakt 'm al op. Thanks. Dat wou ik net zeggen. Alles moet volgens het boekje, dus ook de soort olie. En ja, ik heb alle 'maar als...' zelf ook geprobeerd. Werkt niet.
 

Voorbeeldje
 
Terug
Bovenaan Onderaan