• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Sneeuwwit bakkie met Beemer

Powerslaaf_is_exit

MF veteraan
Lid geworden
18 feb 2003
Waarderingsscore
1
*D

De spreekwoordelijke kogel is door de kerk.
Ik speel al een tijdje met het plan iets compleet anders te gaan rijden, nu
is het dan zover!

Van 4 cilinder lijn naar 2 cilinder boxer.
Van ca. 170 pk naar ca. 100 pk.
Van sportief naar tour.
Van laag naar hoog.
Van zwart naar wit.
Van 3 wielen naar 3 wielen :+
Van Suzuki naar BMW.

Tis dus officieel, alle grappen die ik vroeger over BMW rijders gemaakt heb zijn nu op mij van toepassing. Ik krijg ze nu ook al regelmatig terug om de oren. :P

Afgelopen zaterdag de deal rond gemaakt, de Busa ga ik inruilen.
Nu BMW R1200GS Adventure aangeschaft;

[Dode link verwijderd]

De motor is van begin 2008, denk bouwjaar 2007 maar dat zullen de kenners beter weten. Ding is dus bijna 4 jr oud maar heeft nog maar 16.000 km gelopen.
Deze koffers heb ik er niet bijgekocht, ga ik in 2012 wat anders voor regelen.

Motoport Hengelo / EML gaan hieraan verzorgen de S1 Roadster;

[Dode link verwijderd]

Zo ongeveer dus, zal op een aantal details wat anders zijn.
Besteld in lage uitvoering, witte bak zonder stickers. Om de bak niet te wit te laten en een beetje te pimpen ga ik zelf met een sticker ontwerp aan de gang.

Duurt nog even voordat de combi gereed zal zijn. Na levering volgt voormontage aanpassing / aanbouw zijspan / afmontage aanpassing / keuring aanpassing en dan kan er afgeleverd gaan worden.

Kan stiekum niet wachten maar geduld schijnt een schone zaak te zijn! *O*

Rest mij nu nog m'n avatar aan te passen :+

Nog een Beemer Boxer met bak, op het forum *O*
Gaat prachtig worden Slave :}

Ik heb nooit een 'antipatie' gehad tegen Beemer, kheb jáááren geleden al bijna een keer een R100 gekocht (solo).

P.S.; leuke topic-titel :+

Gaaf plan. Inderdaad, de bak is in het wit erg bleek, Stickers zijn een goed plan. Verder een gave combi.

Gefeliciteerd, wordt vast een fien spannegie ;)
Denk je dat hij rijdend is voor 7 april?

Afgelopen weekeind bij de ma run ook zo'n combi gezien past goed bij elkaar

Congratz, .......en aha, ..de geest is er rijp voor, ingekeerd legt de Samourai zijn zwaard terzijde, zijn ogen verlangend gericht op de vlucht van het snavelbekdier. Ooit door velen verfoeid en nu bron van verlangen, bron van ongeduld om mee te voeren, meegevoerd te worden.

Mooie maagdelijk witte combi!

(Leuk hoor, dat zijspantopic, altijd wat anders!)

Laatst bewerkt:
..de geest is er rijp voor, ingekeerd legt de Samourai zijn zwaard terzijde, zijn ogen verlangend gericht op de vlucht van het snavelbekdier. Ooit door velen verfoeid en nu bron van verlangen, bron van ongeduld om mee te voeren, meegevoerd te worden.

haha, briljante text! :}

@JFJ, daar ga ik wel vanuit ja. Tegen de tijd dat de winter achter ons ligt en
de pekel weggespoeld is moet ie wel klaar zijn ja.
Ik gok februari.

Lekker hoor, wel heel wat anders inderdaad 8-)

:^

Ook hier iemand die jaren lang geen BMW en al helemáál geen zijspan wilde en nu 2 BMW's heeft waarvan één met bakkie ( en die het echt geweldig vindt :+ )

*O*

Twee? Heb ik wat gemist? :?

:^

Ook hier iemand die jaren lang geen BMW en al helemáál geen zijspan wilde en nu 2 BMW's heeft waarvan één met bakkie ( en die het echt geweldig vindt :+ )

*O*

Ach, ik snap wel dat het niet makkelijk voor je is...
Zie het maar zo, gelukkig heb je ook nog een V-Max ;)

Ach, ik snap wel dat het niet makkelijk voor je is...
Zie het maar zo, gelukkig heb je ook nog een V-Max ;)
....en een zelfbouw Honda chopper........... en een MZ met zijspan......... en een BSA chopper............. en een Kawasaki Z1000/1200 cc dragracer

;)

Maar nu weer over naar waar het over ging in dit topic :+

Je vorige avatar was toch beter Powersl@ve :+

Je vorige avatar was toch beter Powersl@ve :+

Anders doodoogje, anders. Net als m'n nwe combi *D
En oppassen met uitdagingen, voor je het weet moet je als bakkenist mee naar een
MF zijspantreffen.... })

Laatst bewerkt:
Jawel maarrrr.... Ik had een overgangsfase ook prettiger gevonden.. Mensen hebben toch een beeld van je he ;) Als weet ik dat dat beeld voor geen meter klopt _O-

Jawel maarrrr.... Ik had een overgangsfase ook prettiger gevonden.. Mensen hebben toch een beeld van je he ;) Als weet ik dat dat beeld voor geen meter klopt _O-

:+

Laatste ritje met de Busa is gemaakt. Ga ik nog wel missen hoor :)
Vrijdag zal deze worden omgeruild voor de solo GS.
Hopen dat ik de GS z.s.m. bij ATA in Assen kan stallen voor het begin van
de aanpassing.. 8-)

Laatst bewerkt:
It´s done. De Busa is weg en op die plek staat nu de GS.
En inderdaad, er mist nog iets aan de rechterkant. :+

Morgen kan ik ´m gelijk naar Assen brengen en daarmee is de 1e stap voltooid.
Hopen dat het uitwerken / aanvragen van de aanpassing beetje vlot verloopt, kan ik ´m daarna rechtstreeks naar EML transporteren. *O*

[Dode link verwijderd]

Mooi man! Leuke tijd van uitzoeken en voorbereiding.
Wat gaat er precies worden aangepast i.v.m met je handycap?

Voetrem gaat (linker) handrem worden. Koppeling ga ik met duim bedienen.
Klinkt simpel maar is altijd weer een speurtocht hoe de minimale ruimte op het stuur optimaal te benutten. De koppeling moet licht genoeg zijn om met de duim te doen en in de remmen wil je natuurlijk zoveel mogelijk feeling houden.
Bij mijn vorige combi's werd ook de stuuruitslag beperkt om te voorkomen dat de koppeling in de tank komt.

Dinsdag nog even telefonisch topoverleg over de remconfiguratie.
Eerder reed ik met zijspanrem gekoppeld op achterrem.
Ik wil onderhoren welke configuratie EML standaard toepast, verder zijn er mensen die liever de zijspanrem om de voorrem gekoppeld zien.... afijn, daar gaan we nog even over
brainstormen.

Iemand hier een bepaalde voorkeur en ( belangrijk ) waarom?
Janssen vind terecht dat mijn eigen ervaring de belangrijkste is maar ik wil wel eens
nadenken over andere configuraties.

Dus kom er maar experts! :P

Hm, gemist waarom'ie "aangepast" moet worden maar gezien de voetrem naar het stuur gaat neem ik aan problemen met rechter been ?

Koppeling met de duim lijkt mij zwaar en lastig te doseren. Ik zou de koppeling liever houden zoals hij nu is en beide remmen naar rechts verplaatsen. Met een dubbele handle zoals ook op Pepe's span zat.
Nu is dit natuurlijk een hydraulische koppeling, dan kan je met zuigermaten wel de benodigde druk aanpassen, maar dan wordt de slag weer zo groot.

Terug
Bovenaan Onderaan