Snelheid Cbr1000 RR op 100 pk

kobbie

MF'er
2 sep 2005
73
0
zwevegem
Klopt dit dat je met een geknijpte 172 pk naar 100 pk'er Cbr 1000 rr nog 265 op den teller haalt , of is mijn vriend mij iets aan het wijs maken?
 
Klopt dit dat je met een geknijpte 172 pk naar 100 pk'er Cbr 1000 rr nog 265 op den teller haalt , of is mijn vriend mij iets aan het wijs maken?


Volgens mij kan dat best met een geknepen Blade.
De cbr600f heeft ook zo'n 100pk en daarmee rijd je ook wel 265 op de teller.
Dus het lijkt mij wel waarschijnlijk.
 
Ik denk het ook, maar de discussie was bij vrienden op het werk.
Hij is ons iets aan het wijsmaken.
Enig idee hoeveel de top is van deze cbr 1000 rr op 172.
'k moet zeggen, 'k heb met mijn schoonbroers mcbr gereden en waauw wat een machine in een fluit aan 200!!!
 
Tja, waarom zou je maat liegen, een cbr1000rr met maar 100pk is nou niet echt iets om over op te scheppen lijkt me :?
 
126,4 KW = 171.36 PK :+ bij een gewicht van 176 kilo = 300 km/u zeker. :Y

Met een aangepast achtertandwiel kan hij er nog dik overheen ook. })

En tussen 265 en 300 km/u is inderdaad heel wat meer kracht nodig. :Y
 
Laatst bewerkt:
126,4 KW = 171.36 PK :+ bij een gewicht van 176 kilo = 300 km/u zeker. :Y

Met een aangepast achtertandwiel kan hij er nog dik overheen ook. })

En tussen 265 en 300 km/u is inderdaad heel wat meer kracht nodig. :Y

:^

Als de snelheid tot de 2e macht toeneemt ,dan neemt de luchtweerstand met de 4e macht toe. ;)
 
Inderdaad waarom moet hij daar over opscheppen?
't is maar dat hij eerst 172 pk had en hem op 100 pk laten zetten heeft.
En vroegen ons eigenlijk af schept die nu op of niet?
 
bang om hem niet onder controle meer te hebben?
Ik zelf heb hem gereden van mijn schoonbroer(172) en moet zeggen waarom?
Ikzelf rijdt met ne V-max vna 145 pk dus....
 
Laatst bewerkt:
Vind ik zowiezo SUF!!!!!

Je motor laten knijpen voor de controle??
Koop dan een GS500................... -O-
 
beetje vreemd idd,
Koop dan een 600RR die zijn al snel zat, en de looks zijn 95% hetzelfde.

Ik heb zelf voor de 1000 gekozen omdat ik 2.01M ben en ik op de 1000 dan nog redelijk uit de wind zit.
En natuurlijk is de power ook wel lekker :9~
 
Inderdaad dat was ook onze reactie koopt dan een 600 en laat diene 1000 staan maar ja,...
wat zijn wij . Nu voor mij een 1000 met 172 pk'jes laat maar komen.
 
Frankrijk had toch ook van die vreemde vermogensbegrenzingen?

Terwijl de meeste ongevallen met brommers en snorfietsen gebeuren, niet door het vermogen an sich veroorzaakt... |(
 
172 papieren pk's neem ik aan ? Aan't wiel is het nog geen 140 (en dat is nog DIN pk's ook, SAE zou krap aan 135 zijn)

Leuk die Japanse opgaven (net als de km-tellers overigens.....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan