Spanningregelaar

Karta72

Rookie
2 sep 2022
20
2
Zwijndrecht
Goedemiddag leden ,

Weet misschien een van jullie waar de spanningregelaar zit van Xmax 250 uit 2008 ? Waarschijnlijk is deze kapot ,spanning schiet niet omhoog bij gas geven
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230606_171250_Chrome.jpg
    Screenshot_20230606_171250_Chrome.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 7
Martell, dynamo doormeten van xmax weet jij hoe dat moet ? Ik zie een witte stekker met 3 aansluitingen en een aparte witte stekker met 2 aansluitingen met rood/witte draden
Die van 3 aansluitingen zijn witte dikke draden
De drie witte komen vd dynamo, en leveren wisselspanning. AC dus.

Zet je mutimeter op AC 200. Of iets in de richting van die waarde.

Stekker loshalen.

Starten. En dan voorzichtig meten tussen alle drie de draden. Dus 1e en 2e, 1e en 3e en 2e en 3e.

Afhankelijk van je toerental verwacht ik dan iets in de orde van 20v tot 80v. Bij elk koppel dat je meet wel telkens ongeveer hetzelfde.

Vanuit die metingen ga je verder.

Motor uit. Stekker weer terug.
20230607_180551.jpg
 
De drie witte komen vd dynamo, en leveren wisselspanning. AC dus.

Zet je mutimeter op AC 200. Of iets in de richting van die waarde.

Stekker loshalen.

Starten. En dan voorzichtig meten tussen alle drie de draden. Dus 1e en 2e, 1e en 3e en 2e en 3e.

Afhankelijk van je toerental verwacht ik dan iets in de orde van 20v tot 80v. Bij elk koppel dat je meet wel telkens ongeveer hetzelfde.

Vanuit die metingen ga je verder.

Motor uit. Stekker weer terug.
Bekijk bijlage 1888743
De drie witte komen vd dynamo, en leveren wisselspanning. AC dus.

Zet je mutimeter op AC 200. Of iets in de richting van die waarde.

Stekker loshalen.

Starten. En dan voorzichtig meten tussen alle drie de draden. Dus 1e en 2e, 1e en 3e en 2e en 3e.

Afhankelijk van je toerental verwacht ik dan iets in de orde van 20v tot 80v. Bij elk koppel dat je meet wel telkens ongeveer hetzelfde.

Vanuit die metingen ga je verder.

Motor uit. Stekker weer terug.
Bekijk bijlage 1888743
Ik meet zo boven de 24 volt en met hoger toeren schiet deze omhoog op alle stekkers zoals je beschrijft
 
Terug
Bovenaan Onderaan