Dag Dames en Heren,
Zoals vast wel meer mensen op dit forum ook weleens meegemaakt hebben, laadt mijn accu ook niet op.
Dus ben ik aan het meten gegaan.
Uit de dynamo kwam een goede wisselspanning. (bij een beetje gas, kwam er 50V uit)
Dus toen dacht ik, ik meet de (gelijk)spanning, die uit de spanningsregelaar komt! Komt daar 0.7 Volt uit. (moet richting de 14,5V zijn)
Dus ik dacht. Tsjakka. Ik een nieuwe (tweedehandse) spanningsregelaar gekocht. Deze heb ik er dus net opgezet, en komt er constant steeds 0.7 Volt uit.
Maar nu het gekke.
Ik heb een KTM LC4 640, dus heb ik de luxe dat ik er ook nog mee kan kicken. En als ik dan de gelijkspanning uit mijn spanningsregelaar meet, komt hier zo'n 10-11 Volt uit. (en uit de dynamo zo'n 25V)
Kortom, ik snap het niet helemaal meer. Hebben jullie enig idee waar het probleem ligt?
Zoals vast wel meer mensen op dit forum ook weleens meegemaakt hebben, laadt mijn accu ook niet op.
Dus ben ik aan het meten gegaan.
Uit de dynamo kwam een goede wisselspanning. (bij een beetje gas, kwam er 50V uit)
Dus toen dacht ik, ik meet de (gelijk)spanning, die uit de spanningsregelaar komt! Komt daar 0.7 Volt uit. (moet richting de 14,5V zijn)
Dus ik dacht. Tsjakka. Ik een nieuwe (tweedehandse) spanningsregelaar gekocht. Deze heb ik er dus net opgezet, en komt er constant steeds 0.7 Volt uit.
Maar nu het gekke.
Ik heb een KTM LC4 640, dus heb ik de luxe dat ik er ook nog mee kan kicken. En als ik dan de gelijkspanning uit mijn spanningsregelaar meet, komt hier zo'n 10-11 Volt uit. (en uit de dynamo zo'n 25V)
Kortom, ik snap het niet helemaal meer. Hebben jullie enig idee waar het probleem ligt?
Laatst bewerkt: