Spanningsregelaar kapot?

riannekawa

Rookie
21 mei 2021
2
2
Ik rij nu al een aantal maanden op een omgebouwde Kawasaki GPZ400 zonder enige problemen. Gister gebeurde er alleen iets geks. Ik verloor ineens vermogen tijdens het rijden. Ook m’n licht werd minder fel op dat moment. Meteen aan de kant gezet en motor uit gedaan. Toen ik de motor weer aan deed, leek hij het weer prima te doen. Wel meteen richting huis gegaan. Na 3 kwartier rijden gebeurde precies hetzelfde.
Zou het kunnen zijn dat de spanningsregelaar kapot is?
 
Ik rij nu al een aantal maanden op een omgebouwde Kawasaki GPZ400 zonder enige problemen. Gister gebeurde er alleen iets geks. Ik verloor ineens vermogen tijdens het rijden. Ook m’n licht werd minder fel op dat moment. Meteen aan de kant gezet en motor uit gedaan. Toen ik de motor weer aan deed, leek hij het weer prima te doen. Wel meteen richting huis gegaan. Na 3 kwartier rijden gebeurde precies hetzelfde.
Zou het kunnen zijn dat de spanningsregelaar kapot is?

Kan je elektrisch meten, weet je wat je moet doen en zo? Lees onderstaand even door, en als je er niet uit komt is er altijd wel iemand die kan helpen.

 
Ik rij nu al een aantal maanden op een omgebouwde Kawasaki GPZ400 zonder enige problemen. Gister gebeurde er alleen iets geks. Ik verloor ineens vermogen tijdens het rijden. Ook m’n licht werd minder fel op dat moment. Meteen aan de kant gezet en motor uit gedaan. Toen ik de motor weer aan deed, leek hij het weer prima te doen. Wel meteen richting huis gegaan. Na 3 kwartier rijden gebeurde precies hetzelfde.
Zou het kunnen zijn dat de spanningsregelaar kapot is?
Ja dat kan zomaar.
 
welkom op motor-forum .

aan de hand van de info die je geeft hoeft het niet perse de spanningsregelaar te zijn.
Heb je de motor zelf gebouwd, in de zin van dat je ook zelf iets kan aanpassen of repareren ?

ik zou zelf niet meteen een spanningsregelaar gaan vervangen , dus los van het antwoord 'misschien' , wat wil je verder ?