Kijk als je al uren aan het zoeken bent vind je niks, maar vraagje het dan aan iemand of ergens dan vind je het antwoord (zoiets als je naar de tandarts gaat dan is je kiespijn ineens ook over)
Onderstaande vond ik op de volgende website http/www.katanaclub.nl/forum/index.php?topic=225.0
Oh.. het is sowieso een goed idee voor behoud van de oplaadcircuitdelen om een kleine aanpassing in de bedrading uit te voeren.. Als je nl. het bedradingsschema van de Kat bekijkt (zowel 750 als 1100) zie je dat 1 van de 3 draden geschakeld wordt door de lichtschakelaar op 't stuur..! Oftewel er loopt 80V AC door je lichtknoppie.. Dit is oorspronkelijk bedoeld om de opbrengst van de dynamo af te stemmen op de vraag (licht aan -> meer "stroom") zodat de spnngsrglr minder hard hoeft te werken als het licht uit staat, maar deze manier van "terug tunen" vinden de elektrische componenten niet erg fijn.. (en is *wellicht* een mede-oorzaak van alle oplaadcircuittrubbe ls?)
Dus, groen/witte draad van de dynamo direct inpluggen in de stekkert van de rood/witte draad naar de spnngsrglr, en hiermee dus de lus naar de stuurschakelaar loskoppelen.. (check e.e.a. voor jezelf effe op 't schema voordat je gaat ompluggen..) Na deze "mod" wordt dus wel aangeraden -vooral als de standaard spnngsrglr nog aanwezig is- om voortaan altijd je dimlicht aan te zetten..
1,5mm² is inderdaad dun maar 8mm² is weer erg overdreven. ik zou eerder voor een 4mm² gaan.Bedankt voor de reacties, Ik heb de aanpassing aan het oplaadcircuit al voorbereid en meteen een kleine voltmeter geplaatst zodat ik het in de gaten kan houden.
En als ik toch bezig ben met aanpassingen in de electronica dan meteen maar goed aanpakken en ook de zekering houder vervangen voor 1 met meer zekeringen zodat ik alles netjes op kan splitsen (6 zekeringen i.p.v. de 3 die er normaal in zitten)
ook leg ik een 8mm draad van de accu naar de zekering houder (officieel is het maar een 1,5mm terwijl er 30 ampere zekering als hoofd inzat en dat vind ik toch echt te dun)
Maakt het nog uit uit welk bouwjaar de gpx600 komt?Ik heb mijn suzuki regelaar vervangen door een gebruikte van de kawasaki gpx600.
Deze is veel beter.
Kan helaas op de website niet vinden wat de verzend kosten zijn.Dit ben je nodig, ook dit merk, OEM is slechte kwaliteit
Dat weet ik niet maar de regelaar is een Shindengen SH555-12.Maakt het nog uit uit welk bouwjaar de gpx600 komt?
Kan helaas op de website niet vinden wat de verzend kosten zijn.Is blijkbaar alleen te zien nadat je besteld hebt. Ben daar nogal huiverig voor zit je ineens vast aan een bestelling waarvan de verzend kosten onevenredig hoog zijn.
Bedankt voor de info. Ga ik daar naar op zoek.Dat weet ik niet maar de regelaar is een Shindengen SH555-12.
Bedankt voor het aanbod. Heb inmiddels een SH555 via marktplaats gekocht. Kom er wel achter dat er meer moet gebeuren dan alleen de spanningsregelaar en gelijkrichter vervangen om het elektrische systeem van mijn motor, een GS750 uit 1976, up tondate te krijgen.Ik heb er 1 bij Carmo besteld (wel een mosfet) en die werkt echt helemaal geweldig, ik weet uit mijn hoofd het type nummer niet meer maar als je wilt kan ik het wel even voor je nakijken!
Bedankt voor het aanbod. Heb inmiddels een SH555 via marktplaats gekocht. Kom er wel achter dat er meer moet gebeuren dan alleen de spanningsregelaar en gelijkrichter vervangen om het elektrische systeem van mijn motor, een GS750 uit 1976, up tondate te krijgen.