Sparta 250 sl (victoria) onderdelen tips

mariosp

Rookie
13 jun 2019
1
0
Beste lezers,
Momenteel ben ik bezig met een sparta 250 sl (victoria) uit 1954. Helaas zijn enkele delen zoek en staat niet alle benodigde informatie in het ouderwetse boekje. Hopelijk kan iemand mij hier helpen met de volgende vragen.

-welke 6v accu kan ik volgens jullie het best kiezen
-welke bougie zou ik het best kunnen gebruiken? (Denk zelf aan ngk b7hs of b9hs of champions l82c).
-waar zou ik een luchtfilter kunnen vinden
-Wat voor soort 2 takt olie (half syntheet, vol, of mineraal) zouden jullie aanraden ?

Hopelijk kunnen enkele mensen met meer kennis omtrent deze technologie mij helpen :)
Groetjes Mario
 
De accu zou ik bepalen naar de ruimte die je hebt. Omdat je een kickstarter hebt is 6 of 7 Ampere al meer dan genoeg.
De bougie is natuurlijk wel belangrijk, daar moet je echt voor op zoek naar het origineel en daar een equavilent van zoeken.
Een lichtfilter is origineel vast een metalen gaasfilter geweest. Die zal je vast op rommelmarkten moeten zoeken, is Hardenberg al geweest? Anders zou ik er een powerfilter achter zetten.
Toen je Sparta gebouwd werd was er nog geen tweetaktolie, toen werd er gewoon motorolie bijgemengd. Ik zou gewoon voor iets gaan dat lekker ruikt.
 
Zat hier niet zo'n metalen luchtfilter met een schuifje op zodat je door het schuifje ver dicht te zetten een soort van choke functie had?
 
Wel late reactie, maar de carb is een bing met gazen filter idd.
Voor de accu is een 8a voldoende.
Grt, martijn
 

Bijlagen

  • 15752291803767099436298906587719.jpg
    15752291803767099436298906587719.jpg
    189,6 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan