Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Speciaal project: Honda CX 500 Electric Special


Thanx, komt vast wel goed !
 
Hoi Simon,

Welja. Dat is minder.


Wat gebeurt er van af nu?
Revalidatie / fysio of leer er maar mee leven?
Ga je ooit weer motor rijden?
 
Hoi Simon,

Welja. Dat is minder.


Wat gebeurt er van af nu?
Revalidatie / fysio of leer er maar mee leven?
Ga je ooit weer motor rijden?

Ik ben alweer aan het werk, pootje kan wel buigen maar dat gaat niet vanzelf, dat wordt tzt wel beter door zelf te trainen.

Fysio heb ik al gehad, alles wat je zou moeten kunnen volgens fysio kan ik al.

Ik heb 3 weken geleden al op een vulcan 750 gereden op het industrie terrein, het was een test ivm de carbs, later dacht ik..... Hé, ik heb alweer motor gereden....

Geen probleem dus, gewoon doorgaan !

De BMW weer opknappen en gaan !

Grtzzz Simon.
 
Misschien een heel eind offtopic, maar ik vraag me dit al een tijdje af :
Waarom gebruikt men bij e-voertuigen geen vario als overbrenging?
Vergelijk koppel- en vermogenskrommes van verbrandingsmotoren en elektromotoren maar eens met elkaar, zijn totaal verschillend.
Verder ligt de maximale efficiëntie (het rendement) van een elektromotor vrij hoogtoerig (zeker bij deellast) dus een vrij lichte overbrenging helpt de actieradius enorm.
Max koppel mag dan bij 0 toeren liggen, de motor trekt dan wél waanzinnig veel stroom, dus het rendement is daar ook 0.
Bij een verbrandingsmotor gaat het brandstofverbruik (per tijdseenheid) omhoog samen met het toerental (hij ademt nu eenmaal meer mengsel!), bij een elektromotor dus niet
 
Laatst bewerkt: