speciale dop voor demontage achterbrug

mr. kawa

Die hard MF'er
14 apr 2007
606
240
haarlem
ik ben op zoek naar de speciale dop (met vier punten) om mn achterbrug te demonteren.
(zie foto)

ik kan zelf wel wat in elkaar vlanzen maar ik wil graag gewoon de goede dop hebben.

ik heb in de boeken gekeken en gezocht (gedore, hazet, rstools, facom) maar ik kan niets vinden.

kan ik het wel bij de dealert halen maar dan betaal ik de hoofdprijs.

wie heeft er een merk met origineel nummer voor mij dan kan ik hem bestellen via mn werk.
full
 
Ik kan je niet verder helpen maar ben wel benieuwd naar de officiële dop/tool voor dit karwei.

Dergelijke dingen deed ik met een drijver en een hamer namelijk, zoals sommigen :Y :X
 
Ik heb nog nooit een dop gezien met 4 tandjes. Kan je niet een haaksleutel gebruiken?
Alternatief: maak iets met 2 tanden uit een stuk plat stafmateriaal.
Ik zie binnen in ook iets van een zeskant??????
Pigion
 
is dat zwarte niet een stuk rubber dat je eruit kan halen? imbusje erin, klaar.
Die doppen kosten 50,- eur nieuw bij de dealer. Ik had ook ooit zo'n dop nodig voor mn koppelingskorf. Heb uiteindelijk zelf 1 gebouwd met heel veel geduld.
 
Ik heb voor mijn cbr zelf een stukje gereedschap gemaakt.
Hierbij kon ik een dop 27mm gebruiken en die heb ik ingeslepen waardoor er alleen de 4 palletjes uitsteken even afteken en na een kwartiertje werk met de slijptol heb je je eigen speciale stukje gereedschap

Hopelijk kun je hier wat mee.
 
die swingarm tool op ebay is waarschijnlijk een dop voor een zx9r uit 2000. die past niet op die van mij. (zie foto)

met een dop 27 kom ik niet weg.
de ring op zich is al 50mm. dan moet ik ergens een oude
dop 40??
zien te vinden B|
 
Laatst bewerkt:
ik ben op zoek naar de speciale dop (met vier punten) om mn achterbrug te demonteren.
(zie foto)

ik kan zelf wel wat in elkaar vlanzen maar ik wil graag gewoon de goede dop hebben.

ik heb in de boeken gekeken en gezocht (gedore, hazet, rstools, facom) maar ik kan niets vinden.

kan ik het wel bij de dealert halen maar dan betaal ik de hoofdprijs.

wie heeft er een merk met origineel nummer voor mij dan kan ik hem bestellen via mn werk. [afbeelding]

Het bestelnummer staat meestal in in het officiële werkplaatshandboek. Die weer van diverse sites gratis te downloaden. (gebruik zoekfunctie MF)
 
Terug
Bovenaan Onderaan