Speciale maat 12V stekker?

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
GRRRRR heb ik bij de postorderaar een 12V stekker (sigarettenaanstekergeval) van Optimate voor bij de oplader van dat merk gekocht want vrouwliefs nieuwe motor heeft zo'n handig 12V stopcontact in het frame zitten.

Eerste tegenvaller was al dat het verbindingsstekkertje niet paste. Nieuwe gehaald aangezet en zal de stekker in het frame drukken, doe het klepje opzij en ontdek... dat het niet past!

Dat gaatje is kleiner dan een aanstekerdinges in de auto. Wie oh wie weet wat voor soort stekker ik dan waarschijnlijk nodig heb?
 
Een échte 12-volt stekker (verkrijgbaar bij iedere automaterialenzaak)
 
Zit er op de originele optimate stekker niet zo'n rood dopje wat je er af kan halen. Dat zat er bij mij namelijk wel op. BMW stekkers zijn ook kleiner dan de auto versie.
 
Zit er op de originele optimate stekker niet zo'n rood dopje wat je er af kan halen. Dat zat er bij mij namelijk wel op. BMW stekkers zijn ook kleiner dan de auto versie.


Schaam me dood. Had al wat aan dat rode dopje getrokken maar omdat het er niet makkelijk afging, had ik de stekker maar kwaad opzij gegooid. Nu ik even rustig keek zag ik dat het er met een kwartslag draaien zo vanaf kan. Hij staat lekker te laden nu, bedankt!
 
GRRRRR heb ik bij de postorderaar een 12V stekker (sigarettenaanstekergeval) van Optimate voor bij de oplader van dat merk gekocht want vrouwliefs nieuwe motor heeft zo'n handig 12V stopcontact in het frame zitten.

Eerste tegenvaller was al dat het verbindingsstekkertje niet paste. Nieuwe gehaald aangezet en zal de stekker in het frame drukken, doe het klepje opzij en ontdek... dat het niet past!

Dat gaatje is kleiner dan een aanstekerdinges in de auto. Wie oh wie weet wat voor soort stekker ik dan waarschijnlijk nodig heb?
Je hebt twee soorten. De groote zo als sigareten aan stekers
en dan heb je nog een kleine zo als op je motor zit maar meer een stroom
aan sluiting is.
En die is ook meer gemaakt om aan de buitenkant te gebruiken. Op motor auto en vrachtwagen voor lamp in de tent of dergelijke.
de meeste stekkers die je in je sigaretten aansteker doet vallen of trillen er heel makkelijk uit. die ze op de motor van je meisie gezet hebben moet je er echt goed induwen en vallen trillen er niet of bijna nooit uit
Als je naar een wat betere automaterialen zaak gaat dan kunen ze je zeker aan de goede stekker helpen .
en zijn meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan