Brinkmeister
MF veteraan
- 16 nov 2003
- 1.208
- 650
Er is maar weinig gebruikt te vinden, maar ik moet dat inderdaad gewoon goed in de gaten blijven houden. Is even de vraag of de kilometerstand in de tellerunit of ergens anders wordt opgeslagen.Gebruikte teller van motorsloop / marktplaats?
Je hebt de tijd om te zoeken, zo te zien doet er naar kijken alleen pijn aan je ego (snap ik heel goed, man wat balen), maar hij zal er niet minder om rijden
Ja dat is een goede vraag. Mijn kilometerstand klopt ook niet, de Honda NC teller is bij 35.000 vervangen door de vorige eigenaar wegens defect. Nieuwe teller begon weer op 0. Wel netjes factuur en oude teller erbij, maar helaas niet correct op het dashboard.Er is maar weinig gebruikt te vinden, maar ik moet dat inderdaad gewoon goed in de gaten blijven houden. Is even de vraag of de kilometerstand in de tellerunit of ergens anders wordt opgeslagen.
Als ik de "kuil" zo glad gepolijst zou kunnen krijgen dat het gewoon weer transparant is, zou opvullen met een eveneens transparantie epoxy wel mooi zijn. Maar dat is voor mij best wel veel "als".Geen ervaring mee, maar zou opvullen met epoxy ook een mogelijkheid zijn? Dat dan weer voorzichtig polijsten als het is uitgehard.
Een Street Triple dashboard is anders, het rode gebied op de toerenteller begint later. Je hebt een heleboel verschillende uitvoeringen van deze dashboards. Met 2 of 3 drukknoppen, verschillende toerentellerschalen enz.enz. Ze lijken wel allemaal op elkaar.Waarschijnlijk was je al op de hoogte, maar ik vermeld het even omdat het potentieel heel veel tijd bespaart:
Je kan ook een teller van een andere triumph (tot 2018) nemen. Het dashboard is op alle modellen gelijk, afhankelijk van bouwjaar. En als je een ander bouwjaar vindt zal het ook wel passen, maar dan heb je misschien een anders uitziende teller rechts (niet heel storend).
Op facebook in triumph Tiger groepen kan je ze vaak vinden voor een prikkie, dan moeten ze wel uit een ander continent komen. Maar dan zit je incl verzending alsnog ver onder de 1000 euro!
Ik zie ze ook wel eens voorbijkomen in Street Triple groepen, omdat ze er een circuitfiets van bouwen oid.
Succes!
Mijn gedachte was dat de epoxy zelf de kuil zou opvullen - dus de kras zou doen verdwijnen. Dan is het enkel nog een kwestie van het “overschot” epoxy wegpolijsten.Als ik de "kuil" zo glad gepolijst zou kunnen krijgen dat het gewoon weer transparant is, zou opvullen met een eveneens transparantie epoxy wel mooi zijn. Maar dat is voor mij best wel veel "als".
Zolang dat andere materiaal dezelfde brekings-index van licht heeft dan het originele ruitje ga je dat echt niet zien hoor.@Brinkmeister Leg dit eens voor bij een vakman zoals een schadehersteller of een autodetailer. Zij hebben de geschikte middelen om dit eruit te schuren/polijsten en krijgen hem weer zgan. Voor zover ik op de foto kan zien zit de beschadiging niet diep?
Ik zou zeker niet gaan opvullen met een ander materiaal, dat blijf je zien.
Dit. No bloody way dat ik het laatste stukje met de Dremel ga verneuken. Als de blaren van mijn vingers zijn ga ik gewoon weer verder met katoen en polijstmiddel.Ik zou er na dit debacel met geen dremel meer in de buurt durven komen, hulpstuk of niet.