Valse lucht is extra lucht die bij het perfect klaargemaakte benzine/lucht mengsel komt dat onderweg is
vanaf de carburateurs
naar de cilinders. Die lucht is 'vals' omdat hij dat perfect gemixte lucht/benzine mengsel in de war stuurt.
Pannenkoeken maken. 3 eieren, bloem, liter melk. En als je dat klaar hebt tot een mooi beslag dan gooi je er nog 0.4 liter melk bij.
Die 0.4 liter is dan 'valse melk', die stuurt het beslag in de war, je kan er nu geen pannenkoeken meer mee maken.
Het stukje dat je laat zien op de foto zit tussen het luchtfilterhuis en de carburateur.
Dat heeft eigenlijk geen invloed op hoe je motor loopt. ( alleen op lange termijn, staat hieronder )
Wat wel vervelend is dat die ruimte toch wel opvallend groot is, de spleet is zelfs te zien.
Je hebt nu een luchtfilterhuis en luchtfilter die zorgen voor lucht die zonder tastbare verontreiniging lekker schoon onderweg gaat richting carburateurs maar die dankzij die spleet ook nog wat ongefilterde lucht meeneemt.
Als je filter nog s lekker smerig is dan trekt ie daar zelfs best veel ( vieze ) lucht door naar binnen.
Dat is dan weer erg slecht voor je carburateurs en cilinders, en zo te zien ziet de motor troep genoeg om er door beschadigd te raken.
Hoe dan ook, die speling/spleet
moet verholpen worden.
Hoe is je luchtfilter er aan toe ?
Mijn kawa deed voor de winterstalling lastig. bij volgas beetje sputteren en stotteren. na het reinigen van de tank en kraan (0,5 liter water vanwege verstopte afvoer) heb ik nu de carsb ultrasoon laten reinigen. 1 vlotternaald bleek versleten dus beide laten vervangen. monteur wist mij ook te melden dat beide luchtschroeven dicht stonden.
Dus ik ga uit van valse lucht ?
Als ik goed kijk naar de rubbers van het luchtfilterhuis zie ik dat ze iets speling hebben (0,3-0,4 cm) Ik heb eens in het verleden deo proef gedaan en hier was weinig tot geen resultaat merkbaar. Nu is mijn vraag kan deze speling de reden zijn van dichte luchtsroeven > valse lucht?
Alvast bedankt!
ps de kawa heeft wel altijd gereden en gewerkt voor het stotteren opkwam > zelf niet eerder aan de luchtschroeven hoeven zitten!
Wat is nu het probleem dan ?
Water uit benzine verwijderd, carburateurs gereinigd, vlotternaalden beide vervangen, ik neem aan dat de monteur de luchtschroeven ( en de rest) weer goed afgesteld heeft.... loopt ie nu weer goed of heb je er nog steeds problemen mee ?