speling zwevend schijf?

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
Ik kan van een "bekende" een voorwiel voor mijn XR kopen. Nou zit er speling op de schijf. Hoe veel speling is normaal??? (speling is alleen links - rechts, niet omhoog - omlaag...)

:} aan het antwoord :+
 
EHm ik ken de motor niet precies, maar je hebt er extreem zwevende schijven bij hoor. Laatst een triumph Daytona gezien, waarbij de schijven serieus rammelde als je em een stukje "ver-stepte". :o heel vreemd om waar te nemen :?
 
Okay, xal het maar ff in de gaten houden dan.. Probeer het wieltje wel ff, dan zien we wel... Als een stopper nog lukt, en de schijf blijft zitten zal't wel goed wezen.. :X
 
ik zit daar ook een beetje mee.

heb spiegler al een paar mailtjes verstuurd maar ik krijg maar geen antwoord :(
Spiegler is inderdaad ook wel vrij erg. Ik rij nu zelf met een motomaster en die heeft ietsje minder speling. Het ergst zijn overigens de Ducati schijven op mijn YZF750. Die zijn echt eng!
 
Volgens mij is een horizontale speling normaal bij zwevende schijven en kun je ze een beetje bewegen. Heb sinds kort volledig zwevende Wave schijven op m'n zx-7r en die speling is echt extreem! Was laatst bij de dealer om een ander bandje en een leerling :? zou dat wel effies doen. Bij de voorvelg liep ie wel even naar z'n chef om een "levensgevaarlijke" situatie te melden aan m'n schijven :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan