(sport)banden GS500

Oh!

kloon
14 jan 2009
2.648
1
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar goede sport bandjes voor mijn GS500, ik ben een fan van michelin pilot road (zijn geen sport banden, maar toch, die 2ct zijn heerlijk) - weet iemand GOEDE plakkers voor op een gs500? Volgens mij passen pilot roads namelijk niet...

Iemand hier die goede vergelijkbare/ goede banden kent? Thanks!
 
ik heb tegen alle adviesen hier toch een mpp aangeschaft op mijn gs500
in de maat 150/50/17 geloof ik
ik ben vol lof over deze band. ik rij hem nu bijna helemaal rond. plakt altijd warm/koud
 
[IMG=500]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/SDC10490.jpg[/IMG]

Dit doe ik met een BT45 achter, en Pilot Power voor... ;) You do the math. Het gaat best, maar toch als ik achter een nieuwe er op moet, wordt het ook een Pilot Power zoals richard eerder al noemt. Hoop dat die onder grotere hellingshoeken wél betere grip heeft, want nu breekt af en toe de achterkant uit als ik op het gas ga. Maarja, dat ben ik :')

Waarschijnlijk heb je meer dan gewoon aan de BT45, hij kan het gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Heb op mijn CB1 (beetje vergelijkbaar met jouw GS) ook BT045's laten leggen van Bridgestone.
Ruk of niet, ik vind ze prima rijden en het ding heeft nog nooit een stap opzij gezet ondanks dat ik er best wel op rag zo nu en dan...

Zag wel op de site van bridgestone dat je voor nog harder ook BT090 hebt die zachter zijn. Weet alleen niet hoelang die meegaan en wat voor profiel daar opzit.

edit: Had bij de CB1 volgens de bridgestone tyre selector de keus tussen BT090 en BT045 maar als ik Suzuki GS 500 intyp komt ie alleen met BT045 dus de BT090 raden ze niet aan onder jouw fiets. :(
 
Laatst bewerkt:
Heb op mijn CB1 (beetje vergelijkbaar met jouw GS) ook BT045's laten leggen van Bridgestone.
Ruk of niet, ik vind ze prima rijden en het ding heeft nog nooit een stap opzij gezet ondanks dat ik er best wel op rag zo nu en dan...

Zag wel op de site van bridgestone dat je voor nog harder ook BT090 hebt die zachter zijn. Weet alleen niet hoelang die meegaan en wat voor profiel daar opzit.

edit: Had bij de CB1 volgens de bridgestone tyre selector de keus tussen BT090 en BT045 maar als ik Suzuki GS 500 intyp komt ie alleen met BT045 dus de BT090 raden ze niet aan onder jouw fiets. :(

OK, even een uitleg over de BT090 op de gs. Ik heb ze er ook onder liggen, en ze rijden heerlijk. de 150 breedte band ziet er wat dikker uit, en heel meer grip dan de 045 die ik ook gehad heb. Je KUNT helemaal plat met de 090, maar er is 1 nadeel. Omdat 150 eigenlijk niet bedoeld is voor de gs-velg, staat hij iets getrokken, dus iets boller dan normaal, dat betekent wel dat je je 'waarschuwingsrandje' kwijt bent, je kunt dus platter platter platter, en dan ga je op je bek:P Persoonlijk heb ik er nooit last van gehad, en ga ik volgende keer weer voorde 090, maar het is wel de theorie. Ik vind dat de gs met de 090 een stuk stabieler rechtuit gaat, en een stuk lekkerder de bocht in rolt. Mijn advies: ga voor de 150/60/17 BT090!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan