Sportmotor van het jaar verkiezing ( Motor )

Soesoeki

MF veteraan
24 apr 2002
9.636
1
Kweenieh
In de sportmotor van het jaar test kwam de GSXR600 er zowaar als derde overall uit! Hij stond gelijk met de R1. Hoezo veel motor voor weinig ( lees minder )geld :}

De nummers 1 en 2 in de test waren de 998r en de RSV-R. Mag het voor die paar centen meer!
 
In de sportmotor van het jaar test kwam de GSXR600 er zowaar als derde overall uit! Hij stond gelijk met de R1. Hoezo veel motor voor weinig ( lees minder )geld :}

De nummers 1 en 2 in de test waren de 998r en de RSV-R. Mag het voor die paar centen meer!
aprilia was 1 en yamaha R1 was 2. Beter lezen ;)
 
Ronde tijden ?????

Niet intressant vind ik. Ik kijk liever hoe de motor zich in het algemeen op de weg gedraagt.

Maar die Mille :9~ Als ik toch eens een hoop geld had...... Zou ik mijn TL laten verbouwen en de Mille eens een poepie laten ruiken }) ;)
 
Volgens mij stonden de R1 en GSXR600 gelijk in punten. Maar als de R1 een halve punt meer had dan blijft het nog een prestatie voor de 600.
Zeker gezien de prijs en gebruikte onderdelen op de andere motoren die ie voor heeft moeten laten in de eindstand :9
 
Ronde tijden ?????

1. Aprillia Mille R 1.29,362
2. Ducati 998R 1.29,935
3. Suzuki GSX-R600 1.30,111
4. Suzuki GSX-R1000 1.30,528
5. MV Agusta F4S 1.30,568
6. Kawasaki ZX-6R 1.31,113
7. Yamaha YZF-R1 1.31,130
8. Yamaha YZF-R6 1.31,219
9. Ducati 748R 1.31,308
10. Honda CBR 600 FS 1.31,324
11. Kawasaki ZX-12R 1.31,508
12. Honda CBR 900RR 1.32,023
13. Aprilla RS 250 1.36,999

Alsjeblieft
 
Op vrijdag 12 juli 2002 10:21 schreef ieniemienie het volgende:1. Aprillia Mille R 1.29,362
2. Ducati 998R 1.29,935

3. Suzuki GSX-R600 1.30,111 8-)

4. Suzuki GSX-R1000 1.30,528 OMG :+

5. MV Agusta F4S 1.30,568
6. Kawasaki ZX-6R 1.31,113 8-)
7. Yamaha YZF-R1 1.31,130
8. Yamaha YZF-R6 1.31,219
9. Ducati 748R 1.31,308
10. Honda CBR 600 FS 1.31,324
11. Kawasaki ZX-12R 1.31,508
12. Honda CBR 900RR 1.32,023
13. Aprilla RS 250 1.36,999

Alsjeblieft



DANK U!!
 
Laatst bewerkt:
Toch grappig om te zien...de Gixxer 600 is sneller als de 1000.

Toch verwacht je dat niet, maar blijkbaar is de bochtensnelheid van de 600 toch zoveel hoger dat 'ie het vermogen van de 1000 daarmee toch kan pakken...grappig.
 
1. Aprillia Mille R 1.29,362
2. Ducati 998R 1.29,935
3. Suzuki GSX-R600 1.30,111
4. Suzuki GSX-R1000 1.30,528
5. MV Agusta F4S 1.30,568
6. Kawasaki ZX-6R 1.31,113
7. Yamaha YZF-R1 1.31,130
8. Yamaha YZF-R6 1.31,219
9. Ducati 748R 1.31,308
10. Honda CBR 600 FS 1.31,324
11. Kawasaki ZX-12R 1.31,508
12. Honda CBR 900RR 1.32,023
13. Aprilla RS 250 1.36,999

Alsjeblieft
Vond hier gisteren een zeker iemand met een Gix 1000 zo'n MV niet veels te traag ??? }) })
 
Toch grappig om te zien...de Gixxer 600 is sneller als de 1000.

Toch verwacht je dat niet, maar blijkbaar is de bochtensnelheid van de 600 toch zoveel hoger dat 'ie het vermogen van de 1000 daarmee toch kan pakken...grappig.

Beetje het verhaal van de haas en de schildpad.

Als ik nu de TL weg zou doen, dan zou ik zeer serieus over een Gixxer 600 na denken hoor. Vermogen is een ding, het kwijt kunnen een ander.
 
In test gaven ze ook al aan dat je op de zwaardere jongens veel voorzichtiger moet rijden omdat het achterwiel anders uitbreekt. Op een 600 kun je vrij snel al weer behoorlijk veel gas geven in/na de bocht :} :) *D

Op de ZX12 hadden de banden na 300km nog nauwelijk grip over. Oeps......duur geintje dus zo'n ZX12 :?
 
Op de ZX12 hadden de banden na 300km nog nauwelijk grip over. Oeps......duur geintje dus zo'n ZX12 :?

Valt wel mee hoor. In het echt doe je minstens 10x zo lang met een band. Wat de betrekkelijke waarde van een circuit test maar weer aantoond. Maar wel leuk om te lezen. :)
 
Wie reden er en op welk circuit? Ach eigenlijk maakt het niet uit, want als je zelf met die test mee zou doen zou je waarschijnlijk een compleet andere top 10 krijgen. Rijstijl, ervaring en type circuit bepalen toch de uitslag. Geef mij maar een motor waar je je lekker op voelt ipv. de zgn. "motor van het jaar" die door een paar norm-stellers gekozen wordt. Wake-up en bepaal zelf wat je leuk vindt! (en kunt betalen)
 
Als je goed tussen de regels door had gelezen had je kunnen lezen dat de Kawasaki 636 eigenlijk de
beste was 8-) ;)
 
1. Aprillia Mille R 1.29,362
2. Ducati 998R 1.29,935
3. Suzuki GSX-R600 1.30,111
4. Suzuki GSX-R1000 1.30,528
5. MV Agusta F4S 1.30,568
6. Kawasaki ZX-6R 1.31,113
7. Yamaha YZF-R1 1.31,130
8. Yamaha YZF-R6 1.31,219
9. Ducati 748R 1.31,308
10. Honda CBR 600 FS 1.31,324
11. Kawasaki ZX-12R 1.31,508
12. Honda CBR 900RR 1.32,023
13. Aprilla RS 250 1.36,999

Alsjeblieft


Wat mij ook opvalt is dat de fireblade het zo slecht doet tov de andere zelfs een ZX12R is sneller terwijl ik die blade toch wel hooooog heb zitten. De R1 valt me ook tegen trouwens met die totall controll

zal wel met de injectie te maken hebben of zo..
 
Ik lees de test gewoon er vanuitgaande dat de GSXR600 voor mij op dit moment de beste is en dat is het altijd leuk te zin dat ie het goed doet tussen de grote jongens. Ik laat mijn keuze nooit afhangen van de tests. Een R1 is vast een kei van een motor maar niet voor mij. Ik vind het niet lekker rijden. Ach..........smaken verschillen gelukkig.
 
ach, andere rijders andere resultaten...

Helaas laat het zich niet zo makkelijk vangen in rondetijden.

(dit had ik natuurlijk niet gezegd als de R6 bovenaanstond)
 
Wat mij ook opvalt is dat de fireblade het zo slecht doet tov de andere zelfs een ZX12R is sneller terwijl ik die blade toch wel hooooog heb zitten. De R1 valt me ook tegen trouwens met die totall controll

zal wel met de injectie te maken hebben of zo..

Ik denk dat bij o.a. de fireblade eerder de
rijder de beperkende factor is dan de fiets,
blijkbaar dus ook voor bovengemiddelde rijders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan