Ik heb pas ook mijne moto gespoten,met spuitbussen(motip)en het is best acceptabel,het is te zien wat je zelf wil,bij mij moest het niet perfect zijn maar wel goed in die zin dat de verf erop blijft en dat zal het ook doen.
De kuip en kapjes heb ik enkel opgeschuurd en in de kleur gezet schuur je ze tot op de plastic dan plasticprimer zetten.Tussen elke laag heb ik licht geschuurd korrel 1200,altijd goed afgewassen met stromend water zorgvuldig af gedroogd en net voor het spuiten ontvetten met wasbenzine danmet kleefdoekje erover.
De tank heb ik afgeschuurd tot op het metaal was nodig omdat de lak te slecht was om te laten zitten,primer gezet,geschuurd 4 lagen kleurlak ook tussen elke laag slissen en ontvetten.
Stickers geplakt,en wel nodig vanwege benzinebestendig 2k lak erover ook uit spuitbus,wel duur 35 euro per bus,ik heb 2 bussen nodig gehad maar heb wel alles ermee gedaan(sterker dan gewone lak),normaal enkel de tank is het belangrijkste.Andere delen kan je met gewone lak dus doen.
Ik heb er wel een spuithok voor in elkaar geknutseld omdat je echt wel een stofvrije plek moet hebben,ook altijd minstens 25 graden verwarmd,ook net voor het spuiten met een plantenspuit rond geweest dit slaat de rondvliegende stofdeeltjes neer.
Het is mij allemaal mee gevallen alhoewel ik nooit enige ervaring met spuiten op gedaan heb,ook eerst informatie gezocht ik zou zeggen geen schrik van hebben.
Wat je kader en blok betreft ik zou de moto volledig demonteren omdat je zo nooit goed alles kunt doen het kader laten stralen en poedercoaten veel sterker dan lak ,ik heb dit pas laten doen kostte iets van een 120 euro,het blok is goed zelf te doen met VHT lak,wel ook hier alles goed ontvetten ik heb dit vanbij Rene van maanen vandaan even googeln.
PS van waar ben je ik ben namelijk ook belg,ben je uit de geburen staat mijn werkplaats tot je beschikking.
Succes,
Ronny