Srad vol gas 1000RPM

9 jul 2007
12
0
Groningen
Ben laatst een stukje wezen rijden op mijn srad 600. Na halverwege ergens te zijn gestopt wilde de motor met heel veel gas geven pas aanslaan. Vervolgens moest ik vol gas geven om 1000 rpm te halen (toerental wilde niet hoger komen). Zodra ik het gas iets losser liet zakte het toerental totdat de motor afsloeg. Aangezien het op korte afstand van mijn huis was ben ik (vol gas) naar huis gereden. Bijna thuis aangekomen pakte de motor weer op en liep alles als vanouds. Vervolgens heb ik nog een paar rondjes door de wijk gereden waarna het probleem zich even later weer voor deed en ook uit zichzelf weer verdween.
Het maximale toerental van 1000 rpm is identiek in elke versnelling. De motor loopt ondanks dat ik vol gas geef goed en zonder bijgeluiden.

Ik heb geen idee waar ik dit probleem moet zoeken. Iemand een idee??
 
Ik ken iemand met een srad die hetzelfde probleem had. Op een of andere manier is de motor verzopen en de bougies zijn daardoor nat geworden. De motor liep tijdelijk even heel beroerd en kon ook totaal geen snelheid houden en bij gas los sloeg hij uit. Je raad het al: na enkele tientallen minuten deed de motorfiets het weer zoals altijd. Wie weet was het hetzelfde, en hoef je er verder geen zorgen ove te maken.
 
Ik ken iemand met een srad die hetzelfde probleem had. Op een of andere manier is de motor verzopen en de bougies zijn daardoor nat geworden. De motor liep tijdelijk even heel beroerd en kon ook totaal geen snelheid houden en bij gas los sloeg hij uit. Je raad het al: na enkele tientallen minuten deed de motorfiets het weer zoals altijd. Wie weet was het hetzelfde, en hoef je er verder geen zorgen ove te maken.


Dat zou toch helemaal mooi zijn !!

Toch handig een forum met zoveel mensen dr is vrijwel altijd iemand die er (of viavia) ervaring mee heeft gehad O-)
 
Gasnaalden al gecheckt?
Weet niet of het genoemd is, maar neem de moeite om je gasschuif en de rest wat er invloed op heeft even na te kijken.

Kan net zo goed zijn dat de boel overstroomt? Heb mijn brommer een keer aangekregen toen de sproeier eraf lag (Waar ik later achter kwam). Werkte ook alleen met volgas, en liep ook niet meer dan 2K toeren.

EDIT: Toch aan het verzuipen? Check, of luister of je brandstofpomp niet de hele tijd loopt te pompen. Desnoods trek je het stekkertje los als het kan, wanneer je motor draait en het probleem hebt. Zodra hij binnen enkele tellen weer lekker loopt heb je je probleem gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels zover dat het bij de elektronica vandaan moet komen. Zelf denk ik aan de signal generator of de cdi unit.

Ik gok op carburatieprobleem (bijv rommel in de benzine, omdat het dan alle vier de cilinders treft), of idd een defect in de CDI oid.

Is het te kostbaar om een andere CDI te kopen, die te proberen, en mocht het dat niet zijn, weer te verkopen?
 
Ik ken iemand met een srad die hetzelfde probleem had. Op een of andere manier is de motor verzopen en de bougies zijn daardoor nat geworden. De motor liep tijdelijk even heel beroerd en kon ook totaal geen snelheid houden en bij gas los sloeg hij uit. Je raad het al: na enkele tientallen minuten deed de motorfiets het weer zoals altijd. Wie weet was het hetzelfde, en hoef je er verder geen zorgen ove te maken.

ik had precies hetzelfde prbleem bij mijn srad... ik ga vanavond in mijn vacuumklep zoeken of het 'defect' daar zit..
(althans, dat waren de bevindingen die ik op gixxer.com vond).
 
Het probleem ligt niet aan de brandstof. Had het laatst weer, motor uit gezet en opnieuw gestart en na de derde keer liep opeens alles weer als van ouds. Denk toch echt dat het uit het elektronische deel van de motor komt. Heb inmiddels een andere CDI unit gemonteerd en tot op heden geen probleem meer gehad. Nu maar hopen dat het hier aan heeft gelegen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan