Starlane Stealth GPS plaatsen

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.066
514
breskens
Ik heb mezelf een starlane stealth GPS 4 -lite cadeau gedaan. Nu is de installatiehandleiding zo beknopt, dat ik me afvroeg waar en hoe je deze het beste installeert. In de handleiding noemen ze het kuipruitje :? of op de kroonplaat, eventueel met een optionele bracket. Kwestie van gat boren in de kroonplaat en daar de bevestiging op plaatsen? Of niet te druk maken om trillingen en de meegeleverde velcro plakkers gebruiken?

Paar voorbeeldjes zouden enorm helpen!
 
De meegeleverde bevestiging
 

Bijlagen

  • 20201211_113759.jpg
    20201211_113759.jpg
    273,2 KB · Weergaven: 25
Even Googelen en je hebt voorbeelden genoeg, toch? Klik op het eerste plaatje en je ziet legio mogelijkheden.

Heb nu niet gezocht op type motor aangezien ik niet weet waar je op rijdt.

Let op, trillingen zijn voor geen enkel elektrisch apparaat goed. Vandaar dat je ook rubber ringen moet gebruiken bij de montage (zie je eigen plaatje).

[edit] Ik heb voor mijn laptimer net een beugeltje gemaakt die ik onder de kroonplaat van de ZX10R vast kan maken (daar zit een m6 boutgat). Wellicht heb jij deze mogelijkheid ook.
 
Hoi, heb een R1 2003.

Plaatjes vind ik niet erg duidelijk op google. Je ziet er bijvoorbeeld op de kroonplaat moer zitten, maar hoe ze dan bevestigd zijn?? Overigens lijkt hij daar ook weg te vallen achter de stuurdemper, denk dat hij bovenop de kroonplaat het best zichtbaar is.

die 2 dopjes op de kroonplaat, zit daar eigenlijk iets onder of zijn dat al voorgeboorde gaten (motor staat niet thuis om effe te spieken).
 

Bijlagen

  • steering-damper-kit-yzf-r1-02-03.jpg
    steering-damper-kit-yzf-r1-02-03.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 25
Beugeltje op de bevestigingsbout van de tank Bekijk bijlage 1573547
Daar zit mijn stuurdemper. Zit te denken om hem te bevestigen op de buis van mijn topkuipframe, die loopt onder de tellers. Daar een simpel hoekijzertje vastmaken met 3m klittenband en slangklem, of het er op vast lijmen. En dan met de rubber bevestiging op het hoek ijzer.
 
Wat is overigens handiger, aansluiten op de accu of met de optionele batterij aansluiting?
 
Wat voor jou makkelijker is man :+ zit je verder nooit te klooien aan de motor en hoeft het er nooit meer af, is op de accu wel makkelijk, heb je er geen omkijken naar. Moet het om de race los dan is het makkelijker met een batterij in de buurt...
 
In de handleiding staat WEL niet rechtsreeks op een vast onderdeel van de motor bevestigen ivm feit dat je geen garantie krijgt ivm defect veroorzaakt door trillingen.
Er zitten 2 rubber ringen bijgeleverd met een gat van 12.5 mm en een metalen spacer+bout/moer/ plastiek plaatje
Ik heb een alu plaatje gekocht en die op maat gezaagd 2 kleine gaatjes geboord op maat van 2 gaatjes met schroefdraad die onder men kroonplaat zitten waar vroeger het contactslot zat maar er zijn anders nog wel andere bevestigingspunten onder de kroonplaat mogelijk en dan op het uiteinde een gat geboord van 12.5mm om daarop die dempinsgrubbers te monteren.
Laptimer hangt zo net voor men kroonplaat en nergens tegenaan de lengte van de kabels vind ik wel aan de korte kant om aan te sluiten op accu maar lukt net.
IMG_20210320_125619.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker een handige plek! ;)
Mijn beugeltje is inmiddels matzwart gespoten, valt die bijna niet meer op.
 

Bijlagen

  • 20201128_122436.jpg
    20201128_122436.jpg
    280,1 KB · Weergaven: 35
In de handleiding staat WEL niet rechtsreeks op een vast onderdeel van de motor bevestigen ivm feit dat je geen garantie krijgt ivm defect veroorzaakt door trillingen.
Er zitten 2 rubber ringen bijgeleverd met een gat van 12.5 mm en een metalen spacer+bout/moer/ plastiek plaatje
Ik heb een alu plaatje gekocht en die op maat gezaagd 2 kleine gaatjes geboord op maat van 2 gaatjes met schroefdraad die onder men kroonplaat zitten waar vroeger het contactslot zat maar er zijn anders nog wel andere bevestigingspunten onder de kroonplaat mogelijk en dan op het uiteinde een gat geboord van 12.5mm om daarop die dempinsgrubbers te monteren.
Laptimer hangt zo net voor men kroonplaat en nergens tegenaan de lengte van de kabels vind ik wel aan de korte kant om aan te sluiten op accu maar lukt net.
Bekijk bijlage 1609595
Late reactie vanuit mij, maar hij zit niet rechtstreeks bevestigd. Heb ook een beugeltje laten maken waar de laptimer inclusief rubbers e.d. op is gemonteerd. Beugeltje vervolgens met 2 boutjes op de topkuipframe bevestigd.
 
Mijne nu 2 x gebruikt tijdens rijden zelf kijk ik er eigenlijk niet naar want veel info zie ik er niet op vb best gereden tijd blijft er niet opstaan wat bij men pz laptimer wel was is meer leuk om achter de sessie te kijken wat je hebt gedaan.
Mss dat er nog wat dingen verbeterd kunnen worden met wat in de menus te veranderen.
Wel leuk dat hij zelf de circuits vind en installeert als je ergens aankomt zonder vooraf iets te moeten installeren/downloaden.
 
Goedemiddag,

Zelf gebruik ik een jaar deze laptimer (Starlane Stealth GPS 4 lite) en ben daar tevreden over. De Maat 2.0 software is daarentegen een ander verhaal, met name het gedeelte trackmanagement..

Zodra je op het circuit ben en de laptimer aanzet vindt hij het betreffende circuit inclusief sectoren, kan je deze sectoren ook in het trackmanagement zetten? Ik kan wel handmatig de finishlijn en sectoren er in zetten maar zou liever de standaard sectoren en finishlijn gebruiken die de laptimer zelf ook gebruikt.

Ook geeft de laptimer een ideal time aan, kan ik die ook ergens terug vinden in de Maat 2.0 software? En ja als we dan toch bezig zijn, kan je dan ook zelf de sectoren selecteren die je wilt gebruiken voor je ideal time? Het komt wel eens voor dat ik in de ochtend bijv. sneller ben in sector 1 en 2 dan in de middag..

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.
 
Bedoel je de DigiraceMMX software? Zelf nog geen ervaring mee, behalve dat ik eens een circuit heb aangepast (meetpunten en finish line). Echter nog niets gewijzigd op de laptimer zelf.
 
Hmm, ik had m'n nieuwe starlane 4 lite verkocht met m'n oude circuitmotor, omdat er ook 1 op mijn nieuwe motor zat. Echter deze vindt niet automatisch de circuits. Is wel nog een oude firmware zie ik. Zou hij met nieuwe versie ook automatisch herkennen? Moet nog een laptop regelen om het er op te zetten, werklaptop beveiligd automatisch usb-drives :/
 
Goedemiddag,

Zelf gebruik ik een jaar deze laptimer (Starlane Stealth GPS 4 lite) en ben daar tevreden over. De Maat 2.0 software is daarentegen een ander verhaal, met name het gedeelte trackmanagement..

Zodra je op het circuit ben en de laptimer aanzet vindt hij het betreffende circuit inclusief sectoren, kan je deze sectoren ook in het trackmanagement zetten? Ik kan wel handmatig de finishlijn en sectoren er in zetten maar zou liever de standaard sectoren en finishlijn gebruiken die de laptimer zelf ook gebruikt.

Ook geeft de laptimer een ideal time aan, kan ik die ook ergens terug vinden in de Maat 2.0 software? En ja als we dan toch bezig zijn, kan je dan ook zelf de sectoren selecteren die je wilt gebruiken voor je ideal time? Het komt wel eens voor dat ik in de ochtend bijv. sneller ben in sector 1 en 2 dan in de middag..

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.
Ben nu ook naar Maat 2.0 aan het kijken. Heb de firmware vernieuwd, echter hij neemt niet alle circuits mee, bij m'n nieuwe laptimer stonden die er wel in. HEt menu is wel aangepast, maar de lijst is leeg. Mailtje gestuurd en Starlane geeft aan om de firmware nog eens te updaten maar dan via maat 2.0. Echter via dit programma kan je de firmware niet laden omdat het een verkeerde extensie heeft. Ben benieuwd, weer mailtje gestuurd.
 
Hm het lijkt toch gelukt, moest eerst device toevoegen, maar die herkende hij aan de hand van m'n usb stick.
 
Terug
Bovenaan Onderaan