Laptimer baken/lus vs gps

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
977
304
Momenteel ben ik aan het kijken voor een laptimer. En dan kom je nog af en toe er eentje tegen die functioneert met een baken of een lus.
Deze zijn voordeliger tegenwoordig in prijs.

Zijn deze alsnog te gebruiken op circuit?

En welke is beter, die met gps of net baken?
 
Een kwalitatief goede GPS-laptimer heeft de voorkeur.
Op die manier kun je altijd onafhankelijk van een baken, je tijden uitlezen.

Op Assen is een laptimer met baken nooit een probleem en meestal ZV ook niet.............maar bv Zolder, Spa of Nurburgring is soms twilight zone, af en toe geen fatsoenlijke tijd af te lezen met een baken-laptimer.

Een bulletproof baken-laptimer zoals de Mychron werkt perfect op Assen en zijn een stuk goedkoper.
 
Een kwalitatief goede GPS-laptimer heeft de voorkeur.
Op die manier kun je altijd onafhankelijk van een baken, je tijden uitlezen.

Op Assen is een laptimer met baken nooit een probleem en meestal ZV ook niet.............maar bv Zolder, Spa of Nurburgring is soms twilight zone, af en toe geen fatsoenlijke tijd af te lezen met een baken-laptimer.

Een bulletproof baken-laptimer zoals de Mychron werkt perfect op Assen en zijn een stuk goedkoper.

En circuits als Mettet? Werkt daar zo’n baken ook goed? Ik weet het zo’n gps is leuk, maar daarmee heb ik ook een groot deel van een nieuwe set banden bijeen.
 
zoek anders naar een 2dehands AIM solo 1 werkt prima en kost dan meestal zo`n 200 euro.

ik had eerst met baken maar dit bevalt mij veel beter en is makkelijker.
 
En circuits als Mettet? Werkt daar zo’n baken ook goed? Ik weet het zo’n gps is leuk, maar daarmee heb ik ook een groot deel van een nieuwe set banden bijeen.
Als je bv een MyChron hebt EN een baken, dan werkt dat prima op alle circuits.
Zolang er maar een werkend baken staat, werken dit soort laptimers ook.

Maar vaak worden de bakens vergeten (staan de hele dag aan de muur) en blijven achter.
Gevolg soms, geen baken en dan werkt dit soort laptimers niet.

Daarom advies GPS-laptimers...............dan kun je altijd onafhankelijk van anderen, je tijden uitlezen
 
Beide hebben hun voor- en nadelen.
Baken = eenvoudiger, neerzetten en gas erop.
GPS = meer info, geen gekloot met bakens maar wel soms wat ingewikkelder met banen inleren enz.

Persoonlijk zeg ik GPS.
 
Ik rijd zelf met een starlane davinci, is een gps timer.
Als ik de tiiden vergelijk met de tijden die dmv een baken van circuitorganisatie wordt vastgelegd zit daar geen verschil in.

voor mijn andere motor heb nu een laptimertje van I2M gekocht klein ding ook op gps waar je ook nog een eens mee kan loggen

Die zal ik pas januari testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan