Start en afslaan probleem

Andre88

Rookie
9 mei 2012
3
0
Beste MFers,

Nieuw op het forum en heb 2 weken geleden een KTM SMT gekocht van 2009 met 19000 km erop. De motor heeft akro's zonder demper, en is geupdate voor die slip ons volgens de dealer.

Nu het volgende probleem:

Als ik de motor start na 16 uur stilstaan (buiten onder portiek en onder hoes) duurt het lang voor dat hij aan gaat. Als hij eenmaal aanstaat blijft die op 2000rpm stationair lopen. Als ik dan weg rij gaat de motor gelijk op 1100rpm en dan slaat hij soms uit.

Is hier een simpele oplossing voor?

Bedankt!
 
Heb je automatische choke nee toch? Zodra ik wegrijd, oftewel in zijn 1 set zakt hij altijd in qua toeren, als je eens wat meer gas geeft bij wegrijden!!

Misschien is het uitslaan ook het gevolg van wen koude motor en niet choke... Dat zou ook het lang duren voor hij aanslaat verklaren
 
Hij heeft inderdaad geen choke.. Erg irritant om zelf je rechterhand als choke te gebruiken.. Misschien het motor blok standaard in stationair hoger laten draaien door een aanpassing aan het blok..

Andere zelfde probleem en een oplossing?
 
Met de Husky deed ik een keer of 3 aan 't gas zwengelen na een dag stilstaan, en de acceleratie pomp heeft er genoeg ingespoten om zonder choke te starten. Werk niet als je geen acc.pomp hebt natuurlijk. En te veel zwengelen verzuip je 'm weer, gewoon even kijken wat het beste werkt.
 
Bedankt,

Ik ga het probleem even aankijken en melden bij de dealer, misschien weet hij wat.

Fantastische signature trouwens! 610 super retard lol
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan