Start niet

Motorhientje

MF'er
1 dec 2012
62
0
Maastricht
Beste,
heeft iemand een idee waarom mijn cbf1000 al een tijdje slechter start en vanmorgen ineens niet meer wilde starten terwijl de accu vol is.
zou ea met de ontsteking te maken kunnen hebben. Motor heeft pas nw bougies etc.
 
Er vanuit gaand dat de accu goed is en startmotor normaal ronddraait. Het kan de ontsteking zijn, maar je schrijft dat het slechter was geworden. Draait hij wel goed als motor op temperatuur is? Als hij dan verder wel goed loopt, zou ik meer richting brandstofvoorziening/mengsel gaan zoeken. Is het na de beurt ontstaan?
 
Nee dat was allemaal goed. Ik had de motor een tijdje starionair laten draaien en uitgezet, toen na 30 min wilde ik gaan rijden en toen sloeg hij niet aan
 
Ik heb de accu opgeladen en nu start hij weer, dus ff wachten m s inderdaad vervuilde brandstof. Ik laat nog iets weten als ik de tank leeg heb gereden etc
 
Meet uw laadstroom even. Om uit te sluiten dat sde spanningsregelaar of dynamo stuk is. Want gaan rijden met een van beide stuk kan meer kapot maken. Zie bovenstaande link.
 
Accu bijna op z'n einde. Nog wel wat kracht om de startmotor rond te laten gaan maar dat is ook alles. Je ontsteking heeft ook spanning nodig.
 
je hebt een amperetang om onder belasting te meten? Gewoon het voltage verteld je nog weinig of je accu nog goed is of totaal verleten.
 
De accu is opgeladen tot 12.05 volt als ik de multimeter op de plus en min vd accu aansluit en als ik de motor start dan blijft de spanning gelijk. Doe ik het licht erbij aan dan zakt de spanning naar 11.5 ongeveer
 
accu is in geladen toestand 12.55 bedoel ik. Kan ik meten de dynamo meten als ik de multhimeter op de plus en min duw tijdens het lopen vd motor of deze laad want hij blijft tijden lopen zo rond de 11.90 Volt en zakt niet verder
 
Vraag is eigenlijk ook, stel de accu is kapot en ik start de motor kan het dan zijn dat die door de kapotte accu maar 11,9 volt aangeeft of moet die altijd 14 volt laden laten zien ook als meet ik op de plus en de min van een kapotte accu
 
Terug
Bovenaan Onderaan