Start problemen ZZR1400

soheilmd

Rookie
9 mrt 2014
17
2
Had al een topic geopend, maar per ongeluk in verkeerde aub sub forum. Zal de administratie vragen om de andere topic te sluiten..

Sinds paar dagen heeft mijn motor willekeurige start problemen. Af en toe als ik de contact open draai branden de lichten op de teller heel zacht, heb geen meter sweep zoals gewend, niet eens het digitaal display gaat aan. En de start motor doet niks. Geen tik niks. Even later (soms meteen na dicht draaien en opendraaien contactslot en soms na kwartie) draai ik de contact open en alles doet het en in een keer starten. Na zo een storing zijn wel de dag teller en de klok allemaal naar 0 alsof de hele accu los ia geweesd. Het gebeurt willkeurig. Soms wel soms niet. Ik dacht misschien een los accupool maar heb nagekeken en alles zit gewoon goed vast. Heb jij enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
Een accu die niet meer goed is,daar lijkt het sterk op.
Heb je al gemeten hoe de laadspanning is?.
Jouw problemen komen wel bekend voor met een accu die op is ,eerst geeen spanning,,tijdje later later weer wel.
 
Wat @h
Een accu die niet meer goed is,daar lijkt het sterk op.
Heb je al gemeten hoe de laadspanning is?.
Jouw problemen komen wel bekend voor met een accu die op is ,eerst geeen spanning,,tijdje later later weer wel.

Precies dit. Heb ik ooit ook bij mijn ZZR gehad. Beetje corrosie op de accu pool waardoor hij niet meer goed vast zat. Gaf soortgelijke problemen.
 
net alles gecontroleerd:
op accupool geen corrosie wat dan ook
de Polen zijn schoon en goed vast
de massa kabel schijnt goed vast te zitten
accu geeft 12,2V en als de motor loopt tussen de 14 en 14,2v
:?
 
12.2 is te weinig .die 14 volt is de spanningsregelaar die je meet en je accu met 14 volt laad.
zeker na een minuut of 20 rijden moet de accu wel bijgeladen (niet perse vol) zijn en meer dan 12,2 aangeven.
 
Toen ik de accu los had, heb ik de accu Polen goed schoon gemaakt beetje met schuurpapier bewerkt daarna alle contacten met contactspray ingespoten en weer gemonteerd en daarna even stuk gereden en minstens 10 keer motor uitgezet en weer aan. Elke keer zonder problemen. Ben benieuw...
 
Terug
Bovenaan Onderaan