Starter wil niet aanslaan

25 nov 2019
94
40
Gent
Beste MF'ers, ik ben bezig het ombouwen van mijn Honda CB750 Sevenfifty RC42 F2
Nu wou ik vandaag de startmotor testen, zonder succes.
Ik hoor mijn relais klikken als ik op de startknop duw, maar de startmotor geeft geen kick.
De startmotor werkte nog perfect toen ik hem kocht dus dat zou het naar mijn weten niet kunnen zijn.
Als ik de spanning meet aan de kabel aan de startmotor, geeft hij wel 11.56Volt weer (maar niets van Amperage)
Ongeacht of ik de dodemansknop induw of niet, hij geeft telkens 11.56Volt bij het klikken van de startknop, maar moeten er ook amperages doorkomen bij de meting aan de starter?

Weet iemand raad?

Merci
 

Bijlagen

  • D84B2FA3-162A-4AFB-9AFD-6207553A9CF1.jpeg
    D84B2FA3-162A-4AFB-9AFD-6207553A9CF1.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 8
Als je op die manier amps gaat meten, vliegt de zekering van de meter eruit. Startmotor vraagt meer Amps dan je meter aan kan (denk ik).
Hangt je startmotor met huis aan massa (-0
 
Gewoon de starten installeren, waarmee hij aan een massa zit (de motor)? Dat ga ik nu proberen.
Hoe meet je ampere dan precies, dus is het normaal dat ik niets had op de meter?

Een geschikte amperetang kan het amperage afleiden via inductie als je de startmotor bediend. Een multimeter moet je anders aansluiten dan alleen de 2 meetpennen er op zetten en kan doorgaans maximaal 10 ampere meten.
 
Beste MF'ers, ik ben bezig het ombouwen van mijn Honda CB750 Sevenfifty RC42 F2
Nu wou ik vandaag de startmotor testen, zonder succes.
Ik hoor mijn relais klikken als ik op de startknop duw, maar de startmotor geeft geen kick.
De startmotor werkte nog perfect toen ik hem kocht dus dat zou het naar mijn weten niet kunnen zijn.
Als ik de spanning meet aan de kabel aan de startmotor, geeft hij wel 11.56Volt weer (maar niets van Amperage)
Ongeacht of ik de dodemansknop induw of niet, hij geeft telkens 11.56Volt bij het klikken van de startknop, maar moeten er ook amperages doorkomen bij de meting aan de starter?

Weet iemand raad?

Merci
Beste MF'ers, ik ben bezig het ombouwen van mijn Honda CB750 Sevenfifty RC42 F2
Nu wou ik vandaag de startmotor testen, zonder succes.
Ik hoor mijn relais klikken als ik op de startknop duw, maar de startmotor geeft geen kick.
De startmotor werkte nog perfect toen ik hem kocht dus dat zou het naar mijn weten niet kunnen zijn.
Als ik de spanning meet aan de kabel aan de startmotor, geeft hij wel 11.56Volt weer (maar niets van Amperage)
Ongeacht of ik de dodemansknop induw of niet, hij geeft telkens 11.56Volt bij het klikken van de startknop, maar moeten er ook amperages doorkomen bij de meting aan de starter?

Weet iemand raad?

Merci
Beste ?
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mijn Honda 750 nighthawk.
Toen ik hem kocht had hij 5 jaar niet meer gelopen.
Toen was ik bij een motorzaak in Almelo, de monteur tikte iets met kunststof hamer tegen de startmotor aan de rechterzijde vd motorfiets en toen deed hij het.
Ik vind dit eigenlijk niet goed en wat ik nou doe is de motor even in 2de of 3de versnelling zetten en de motor even vooruit en achteruit duwen
zodat de startmotor iets draait. Dan weer de motorfiets in de vrijloop zetten lampje dat groene lampje brandt.
Dan starten en lopen . ( bij mij tenminste )
In de autowereld zeggen ze over dit probleem , de bendirs zit vast.
Heb inmiddels verder gevraagd en nou blijkt dat als je een set koolborstels/ grondplaat vervangt dat het probleem is verholpen.
En dat is wat ik een keer wil doen.
vg Frans Rosink
 
Beste ?
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mijn Honda 750 nighthawk.
Toen ik hem kocht had hij 5 jaar niet meer gelopen.
Toen was ik bij een motorzaak in Almelo, de monteur tikte iets met kunststof hamer tegen de startmotor aan de rechterzijde vd motorfiets en toen deed hij het.
Ik vind dit eigenlijk niet goed en wat ik nou doe is de motor even in 2de of 3de versnelling zetten en de motor even vooruit en achteruit duwen
zodat de startmotor iets draait. Dan weer de motorfiets in de vrijloop zetten lampje dat groene lampje brandt.
Dan starten en lopen . ( bij mij tenminste )
In de autowereld zeggen ze over dit probleem , de bendirs zit vast.
Heb inmiddels verder gevraagd en nou blijkt dat als je een set koolborstels/ grondplaat vervangt dat het probleem is verholpen.
En dat is wat ik een keer wil doen.
vg Frans Rosink
Idd, dat kan.

Maak je starter eens open, dan kun je de koolborstels inspecteren.
 
Als ik deze test opstelling zie dan vraag ik mij af wat je waar en hoe je hebt willen meten. Nu lijkt het er op dat je de positieve kabel alias “de dikke” op zijn plek hebt aangesloten maar de benodigde massa die de startmotor via het blok moet krijgen niet hebt?
Dan snap ik wel dat je alleen maar klik hoort.

leg uit, wat zie ik fout?
3009A607-A53A-4FE4-993D-812099783C81.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan