Startmotor definitief verwijderen

Paulusssttt

Die hard MF'er
12 jun 2008
722
178
Zeeland
Mijn CB400 f super sport uit 1976 start perfect op de kickstart dus dat heeft mij doen besluiten om wellicht de startmotor definitief te verwijderen. Scheelt gewicht, het startrelais kan eruit. De + kabel van relais naar startmotor kan eruit en er kunnen weer wat draden uit de kabelboom. Dus eigenlijk alleen maar voordelen.

Twee vragen:

- als de startmotor eruit gaat moet er in het gat een aluminium plugje geslagen worden. Iemand enig idee welke afmeting dit plugje moet hebben.

- Wat heb je dan nog nodig aan stroom voorziening, lees accu... Ik rij al met een aanzienlijk lichtere accu maar misschien kan het nog kleiner....

Misschien hoort deze vraag thuis in "techniek" maar hier zit meer kennis op dit gebied..
 
Hallo ook ik heb mijn startmotor verwijderd, maar het gat afgedicht met een passende kunststof dop
Deze vastgezet met wat vloeibare silliconen pakking en het zit perfect.
Wat de accu betreft er werd een 12Ah accu voorgeschreven en heb een 5Ah accu geplaatst,
en dat gaat prima.
Ik heb een CB350 Twin bj 1970.
Je kunt het eventueel bekijken op facelift bejaarde dame, hier op het brikken en klassiekers forum.
En laat eens wat foto,s zien.
Gr Jasper :]
 
Hey Hyperjasper,

Ik ben wat huiverig voor gebruik van vloeibare pakking. Misschien onterecht maar ik heb voorbeelden gezien waarbij er wat pakking in het blok gekomen was en een oliekanaaltje had verstopt met alle gevolgen van dien.

Ik rij nu idd met een 6,5 Ah accu en dat gaat prima en die is al de helft kleiner dan wat er origineel in zou moeten.

CB400F011-2.jpg


Och hemel, foto's... Hoeveel en van wat.. Het ombouwproject is hier te bekijken:

http://board.zmvc.nl/de-garage-onze-motoren/(paulussst)-honda-cb400f-super-sport-1977/

CB400F011-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn Yamaha XS750 ook de startmotor verwijderd. In het gat gewoon een dop gemaakt met een rubber ring. Werkt perfect.
Als accu had ik een 0.8 ampere accu maar die was net wat te licht.
Normaal zou het voldoende moeten zijn.
Ik heb er nu een 2.6 ampere in zitten en die is perfect.
Linkje naar de accu
 
Ik heb bij mijn Yamaha XS750 ook de startmotor verwijderd. In het gat gewoon een dop gemaakt met een rubber ring. Werkt perfect.
Als accu had ik een 0.8 ampere accu maar die was net wat te licht.
Normaal zou het voldoende moeten zijn.
Ik heb er nu een 2.6 ampere in zitten en die is perfect.
Linkje naar de accu

Puik accuutje, zou ook wat zijn voor mijn Spartamet..



Ja hè..??
 
Terug
Bovenaan Onderaan