Startprobleem Honda CBR600 F '95

-=MV=-

MF veteraan
20 mrt 2003
4.993
1
Somewhere on earth
Hallo allen,

Vorige week werd mijn rijplezier abrupt te einde gebracht toen ik bij een tankstation even wat ging halen. Ik was onderweg naar mijn werk en maakte een pitstop. Toen ik weer buitenkwam wilde de motor niet meer starten en "leek" de accu leeg te zijn.

In de dagen daarvoor had hij een paar keer een dag of 3 stilgestaan, hierbij was de accu ook stees leeg. Ik heb hem toen op de Optimate 3 gegooid om op te laden.

De diagnose was goed en accu laaide gewoon op.

Toen ik vrijdag weer niet kon starten heb ik de ANWB maar gebeld. Deze hebben de accu etc doorgemeten en alles werkte prima dus de conclusie was dat de accu toch stuk moest zijn. Ondanks dat de OPTIMATE 3 dit niet aangaf.

Zaterdag een nieuwe accu gehaald en ik kon weer rijden (de motor stond al 2 dagen stil in een niet zo fijne buurt in Amsterdam).

Zaterdag avond heerlijk gereden en er was niets meer aan de hand.
Maandag naar het werk en 's middags naar huis en nog steeds niets aan de hand.

Dinsdag ochtend besluit ik te tanken (bij hetzelfde tankstation), ik reken af en kom buiten. ik stap op...en accu weer dood :( .

Hij doet helemaal niets, controle lampjes branden op display en zo nu en dan maakt hij het bekende "klikklikklik" geluid.

Nu kon ik weer lopen en de motor weer achterlaten in dezelfde fijne buurt.

ondanks dat het wel toevallig is dat het 2 x bij hetzelfde tankstation gebeurd (straling? :X }) ), begint dit otch wel vervelend te worden...

Waar kan ik naar op zoek?

Bedankt!
 
Ook het eerste waar ik aan dacht...

Overigens kun je een CBR makkelijk aanlopen, dus je hoeft hem niet achter te laten op het moment dat ie niet meer wil starten!

En als aanlopen ook niet meer gaat wat is er dan aan de hand??

En gelijk nog een vraag weet iemand een goed adres om aan een spanningsregelaar te komen voor weinig zeg maar.

Sorry TS dat ik in je topic deze vragen stel maar heb een beetje hetzelfde probleem met me cbr vandaar.
 
En als aanlopen ook niet meer gaat wat is er dan aan de hand??

En gelijk nog een vraag weet iemand een goed adres om aan een spanningsregelaar te komen voor weinig zeg maar.

Sorry TS dat ik in je topic deze vragen stel maar heb een beetje hetzelfde probleem met me cbr vandaar.

Geen probleem.



@ de rest, toch de spanningregelaar?... :X

Is dit makkelijk door te meten door bv. een garage?
 
Terug
Bovenaan Onderaan