5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Goedenavond MF'ers,

Ik bezit een Suzuki Intruder VS750 uit 1990. Gisteren ben ik, op de Trudy, even naar de winkel geweest (totaal ongeveer 30km). Toen ik thuis kwam sprak een buurman mij aan en zette ik de motor even uit (open pijpjes), toen ik hem weer wilde starten gebeurde en niet veel meer dan getik. accu dood dus.

Ik heb de accu opgeladen, en gekeken met de multimeter hoeveel er binnenkomt op de accu tijdens stationair, dit was ommennabij 12V. maar nu komt het:

Als ik gas geef, daalt het voltage, heb zelfs 4V gezien.. hoe kan dit en vooral, hoe los ik dit op?
Als een spanningregelaar kapot is geeft hij toch juist te veel door? en de stator lijkt het mij dan te zijn, maar wil eerst wat meer zekerheid voordat ik iets ga aanschaffen..

Mijn dank is groot!
 
Bedankt Rob RD,

Maar hoe kan ik het opmerken als er sluiting is dan? schiet de multimeter dan eerst alle kanten op, of hoe moet ik dat zien?
En hoe meet ik de SR nou goed door?

sorry voor de vele vragen, maar op elektrisch gebied ben ik nog redelijk een leek, en leren wil ik het wel haha.
 
ik heb zojuist even de 3 gele draden welke vanuit de dynamo/stator komen gemeten zonder draaiende motor (het is nog vroeg), deze geven 0.8/0.9 ohm.
ik heb dit gemeten door de plus en min van de multimeter op de draden te zetten en deze "met elkaar te verbinden" zegmaar
Van stekker naar massa op het frame was dit hetzelfde, 0.8/0.9.
van de stekker naar massa moet oneindig hoog zijn. als jij daar minder meet heb je sluiting naar massa en is de stator defect
 
heb het bovenstaande gedaan en kom op hetzelfde uit.
wel zonder draaiende motor
;(;(;( dan is de kans groot ja...Dan kan het haast niet anders

@v.d.v. kan het nog zo zijn dat het sterpunt aan massa ligt??? Bestaan die???

@Jimmy-intruder zie je helemaal niks aan die spoelen, doe es een paar mooie foto's neerzetten... en dan bedoel ik geen blote tieten
 
20200324_102034.jpg
20200324_102041.jpg
20200324_102354.jpg
20200324_102359.jpg
20200324_102404.jpg
20200324_102414.jpg
20200324_102419.jpg
20200324_102419.jpg
 
;(;(;( dan is de kans groot ja...Dan kan het haast niet anders

@v.d.v. kan het nog zo zijn dat het sterpunt aan massa ligt??? Bestaan die???

@Jimmy-intruder zie je helemaal niks aan die spoelen, doe es een paar mooie foto's neerzetten... en dan bedoel ik geen blote tieten

Jazeker, maar op een motor volkomen nutteloos. Ster generatoren worden alleen gebruikt als de fasen ongelijk belast (kunnen) worden, en dat is hier nergens voor nodig.


@Jimmy-intruder ; ik zie verkleurde spoelen, vrees dat deze gepoft is. Meet nu nog eens of je weerstand hebt tussen de gele draden en de massa van de generator. zo ja, is deze naar de vaantjes.
 
Jazeker, maar op een motor volkomen nutteloos. Ster generatoren worden alleen gebruikt als de fasen ongelijk belast (kunnen) worden, en dat is hier nergens voor nodig.


@Jimmy-intruder ; ik zie verkleurde spoelen, vrees dat deze gepoft is. Meet nu nog eens of je weerstand hebt tussen de gele draden en de massa van de generator. zo ja, is deze naar de vaantjes.
oké, welke is de massa van de generator dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan