Zo, dus een ouwe vent, die ook nog 2 uur eerder een mega smekker gemaakt heeft, op een nog oudere motorfiets wint een WORLD superbike wedstrijd voor een horde "aanstormede talenten" op splinternieuw materiaal.
Bravo voor Chili (ik dach echt na de smekker dat ie lekker in zijn mandje zou gaan liggen), boeeee.. voor de rest.
Bravo ook voor de PSG-1 monteurs, ik zag tijdens de herstart intermezzo toch echt twee komplete 998 machines in de Chili pitbox staan.
Chili ging idd als eerste over de streep. Maar vanwege de rode vlag was het een aggregate race. En over het totaal had Haga gewonnen.Oh sorry, ik ging uit van de informatie van mijn vriendin, die vermelde dat Chili de tweede race gewonnen had. Ik zal haar een paar beuken extra geven vanavond.
Ik heb de laatste paar ronden ook niet gezien vanwege videoband op.
Nog steeds, iets minder, bravo voor Chili, en nog steeds "Waar is de rest?" .
Ik denk het niet ,ze wilden wel maar de fiets is niet gehomologeerd met dit blok.En hij mag dan wel een 998 rijden, maar er zit wel een 999 blok in.
Ha, ha, zo juist gelezen dat hij dus wel als eerste over de finish kwam in het tweede deel.
Kompleet ruk natuurlijk dat ze wel starten in de volgorde waarin ze het eerste deel zijn gefinished maar dan toch tijden bij elkaar optellen.
Het is of:
- herstarten in de oorspronkelijke startvolgorde en dan tijden bij elkaar optellen.
- herstarten in rijvolgorde en een nieuwe race over de resterende ronden.
Wie de combinatie van die twee verzonnen heeft is echt niet goed bij zijn hoofd.
Kawasaki, Honda en Suzuki hebben geen (officiële) fabrieksteams vanwege de regels die Flamini dit jaar oplegde mbt de banden. De teams met die fietsen rijden dus op veredelde straatfietsen (min of meer). Verder is dit pas het eerste jaar dat de 1000's onbegrensd rond mogen rijden, terwijl Ducati kan putten uit jarenlange ervaring met min of meer dezelfde fiets. En een hoop (set-up)data over de circuits van voorgaande jaren. De Blade en de ZX10R zijn beide volledig nieuwe fietsen en de 2004 R1 is ook wel zodanig anders dan het vorige model dat je van een nieuwe fiets kunt spreken, denk ik."En hij mag dan wel een 998 rijden, maar er zit wel een 999 blok in."
Nauw en? Het frame/geometrie van de 916 is in 1990/1991 ontworpen. Dat is dus eeuwen geleden in termen van motorfietsontwikkeling. Kawasaki, Yamaha, Honda, Suzuki moeten zich schamen. Die dingen moeten veel meer vermogen en betere wegligging hebben. Dus ligt het aan de coureurs? Stelletje amateurs dus.
Kijk, dat Laconi op zijn snufferd gaat doet ie idd zelf. Maar Toseland had er in dit geval niet zoveel over te zeggen, denk ik."Laconi is gecrashed en Toseland heeft het ook niet bepaald meegezeten. Blow up in het eerste deel van de tweede race en dan (meen ik) door Corser van de baan gereden worden na de herstart.
Al met al was een groot deel van de competitie niet echt in een positie om partij te bieden."
Je moet eerst finishen voordat je voorin kan finishen. Dat wil dus zeggen dat als je de concurrentie zo hard moet laten rijden dat ze het niet kunnen bolwerken, dat is dat dus niet hun fout maar jouw prestatie. Zoiets als Lance Armstong, zo hard gaan fietsen dat de concurrentie ziek moet afstappen.
Waarom een kromme stelling er tegenaan gooien als je hoe dan ook bevooroordeeld blijft in de discussie?(heel verhaal.....)
Maar ja, het blijven dus amateurs...
Ik denk dat John wel _iets_ meer verstand van racerij heeft dan jij...Waarom een kromme stelling er tegenaan gooien als je hoe dan ook bevooroordeeld blijft in de discussie?
In jouw belevingswereld mag er een ouwe lul op een ouwe brik een WSB wedstrijd winnen, in de belevingswereld van mensen die er verstand van zeggen en denken te hebben is het gelukkig anders.
Blijkbaar niet anders maakt hij niet zulke ongenuanceerde opmerkingen.Ik denk dat John wel _iets_ meer verstand van racerij heeft dan jij...
Waarom een kromme stelling er tegenaan gooien als je hoe dan ook bevooroordeeld blijft in de discussie?
Met een 25Kw blijft die vent met de finishvlag je nog voor.zijn echt amateurs iddik ga ook maar eens meedoen met mijn 25kw misshcien win ik nog eens wat.
Ik denk dat John wel _iets_ meer verstand van racerij heeft dan jij...
...bevooroordeeld...
my thoughts exactly
Ik ben het wel met Ed eens dat omdat Chili vooraan meedoet dat dat per definitie betekend dat de SBK niks meer voorstelt. Ik ben juist blij dat in de SBK er in ieder geval mannen rijden waar je je als dertiger ook nog een beetje mee kunt identificeren, daar rijden kerels die gepokt en gemazeld zijn in de internationale wegracewereld.
Met bijv. de 125 cc, een klasse die ik vroeger altijd erg leuk vond om te volgen, heb ik eigenlijk niks meer. Elk jaar een horde nieuwe spaanse en italiaanse snotneuzen van wie velen we nooit meer wat terug zien. Ik zeg absoluut niet dat die kereltjes niet kunnen rijden hoor, maar de uistraling van zo'n race is wat mij betreft wel helemaal weg. Een WK moet een race zijn met toppers, niet met beginners.
Ha, ha, zo juist gelezen dat hij dus wel als eerste over de finish kwam in het tweede deel.
Kompleet ruk natuurlijk dat ze wel starten in de volgorde waarin ze het eerste deel zijn gefinished maar dan toch tijden bij elkaar optellen.
Het is of:
- herstarten in de oorspronkelijke startvolgorde en dan tijden bij elkaar optellen.
- herstarten in rijvolgorde en een nieuwe race over de resterende ronden.
Wie de combinatie van die twee verzonnen heeft is echt niet goed bij zijn hoofd.