Stops invoegen in route/ track

21 mei 2020
179
77
Beste Forummers,

Wie weet hoe ik stops kan inplannen in routes of tracks die ik maak?

Het gebeurt steeds vaker dat ik met TomTom Mydrive icm TomTom Rider 550 ritten maak en die als voorrijder rijd met een groep. Dat gaat altijd naar tevredenheid. Ook andere groepjes die met andere voorrijders mijn ritten rijden zijn tevreden. Mooi toch?...Nou...

Ik wil graag stops inplannen. Bijvoorbeeld bij een koffiestop, restaurant of uitkijkpunt. Daar kunnen de groepjes elkaar ontmoeten en samen socializen. Dat is goed voor de maag en het groepsgevoel zeg maar.

Met TomTom Rider 550 en TomTom Mydrive gaat dat niet. TomTom kan geen tussenstops inplannen en ook niet zien. Je kunt dus niet zien dat je nog bv 10km moet rijden tot de tussenstop en daarna weer doorkunt. Maar dat wil ik wel inplannen.

Hoe kan dat wel? Via een andere planner en/of via een ander navigatiesysteem? Zeg het maar hoe jij dat doet. Mijn TomTom Rider ken ik "redelijk" goed, maar die is ook wat ouder aan het worden en daarom ben ik ook benieuwd naar andere soft- en hardware.

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Inderdaad de route in stukken hakken.
Of een Garmin kopen.
In basecamp kan je wel tussenstops inplannen.
 
Voor zover ik weet kan dat niet. Ik rijd op tijd. Na 75-90 minuten probeer ik een stopplaats te zoeken. De eerste stint van de dag mag wat langer zijn. Dan parkeren we de motoren in het zicht, zodat eventuele volgende groepen weten waar ze moeten zijn.

Wij plannen stops nooit van te voren. We weten wel ongeveer waar we een stop kunnen verwachten, maar zullen nooit reserveren.
 
Ik doe dit zo zelf een stop opzoeken dat je leuk vind op MyDrive en rijden naar daar noemen naar deel 1 en zoverder naar de volgend stop dus deel 2 die je wil doen je kan er zoveel als je wil voor mij werk dit perfect
 
Bedankt allen. Ik ga nog eens denken wat ik het prettigst vind. Eigenlijk gaat het niet alleen om mij, maar vooral voor de groepjes die rijden. Zij kennen de stops/ locaties niet en dat zou ik graag willen opnemen in de routes/ tracks.

Zou zoiets gemaakt kunnen worden in MRA. En....zouden de TomTom Riders dat herkennen?
 
Als je in een TomTom 550 tussenstops aan een route hebt toegevoegd, kun je op het tijdveld bovenin de balk met verkeersinformatie tikken om te schakelen tussen de tijdinformatie voor de eindbestemming en de tijdinformatie voor de eerstvolgende tussenstop. De afstand tot die tussenstop kun je met de standaard instellingen weliswaar niet zien, maar dus wel de resterende rijtijd tot die tussenstop. Je kunt echter ook de gegevens in dat veld steeds laten wisselen tussen tijdinfo en afstandsinfo of juist alleen de afstandsinfo laten tonen (via menu: Instellingen> Uiterlijk> Routebalk> Aankomstinformatie). Dit geldt dus alleen voor 'routes', niet voor 'trackroutes (tracks)'.
Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan