storing startcircuit xz550

tremalzo

Die hard MF'er
2 jun 2004
416
4
Berg en Terblijt
Mijn yamaha xz550 uit ’83 heeft een probleem in het startcircuit dat ik niet 1-2-3 opgelost krijg.

Bij het starten krijg ik uitsluitend een ‘klik’ in het startrelais. Ik heb het startrelais doorgemeten. Ook de startmotor is getest. Wat zijn de voor de hand liggende zaken waar ik verder moet zoeken?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Frans
 
Als de starter goed is, de relais krijgt een stuurstroom (klikken) dan blijft er niet veel over of je hebt te weinig stroom (lege accu) of een slechte kabel verbinding of de relais is stuk.
 
Bedankt voor jullie reactie. Alles nog maar een keer grondig controleren.

Kan het zijn dat de startmotor het op het ene moment wel doet en op het andere moment niet?

In het startcircuit zit ook nog een starting circuit cut-off relay. Wat is de functie van dit ding en is het een potentiële oorzaak voor de storing?
 
In het startcircuit zit ook nog een starting circuit cut-off relay. Wat is de functie van dit ding en is het een potentiële oorzaak voor de storing?~[/quote]

Als die niet goed is dan krijgt de startrelais geen positief stuurstroom de negatief krijgt die van de startknop maar aangezien die klikt zal dat wel goed zijn (geen plus geen klik).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan