STORM op komst.. VTR 1000F (Deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee gisteren avond laat nog door kunnen verkopen :Y
Sorry :P

netjes! de centen komen goed van pas, en kan je je weer snel inschrijven (toch? O-) ) ..ik kom je wel lastig vallen voor het synchroniseren ;)

Nee was absoluut niet mijn eerste maal.
1 maal een circuitdag voor de auto daar gedaan en 1 maal TOMS motor.
Verder nog 4 circuitdagen, waarvan 3 in groep 2.
Ik ben er in de 4e sessie uit gegaan.

daar waar grenzen verlegd worden, wordt die grens ook wel eens overschreden..

:+ maar blijft zuur natuurlijk
 
Bij deze voeg ik mij onder de VTR-rijders. Na enkele jaartjes zonder moto en af en toe toch weer getwijfeld hebben, kon ik er deze keer niet aan weerstaan. Keuze motor was rap gemaakt... Nu nog even verzekering regelen, nieuw helmpje (Schuberth concept of Airoh Mathisse), nieuw vestje (leer denk ik) en helaas ook al meteen nieuw achterbandje (pirelli diablo of bt-020 las ik op dit forum).

Maar dan zoef ik door de belgische straten op mijn matzwarte 2004 firestorm, zonder opties maar met bijna geen schrammetje aan en 10.000 km's.

(blij)
 
Ik ben soms aan het kijken voor een stel sportdempers (met E-keur), maar het 2ehands aanbod is niet zo groot. Is het nou noodzakelijk dat je echt firestorm sportdempers koopt, of gaat het puur alleen om de diameter van de pijp en of het er 2 zijn? Er zit tussen de type motoren verder toch weinig verschil in de uitlaten?

Zo ja, voor welke motortypes kun je dan ook kijken die zo op de firestorm passen? tl1000, falco, sp1/2, sv?
 
Heb eigenlijk altijd Bridgestone gereden, maar sinds een maand over op Michelin; MPP2 voor en MPR2 achter. Bevalt prima. Lopen wat strakker de bocht door dan de Bridgestone's die erop lagen. Ik weet zo snel niet meer welk type dat was.
 
ik heb nu op 2 motoren gereden met de BT 016 erop en die plakken ook behoorlijk hoor :Y :}

Voordeel is van de 016 t.o.v de mpp 2 ct is dat ze bij de mpp de buitenkant zachter hebben gemaakt, maar het midden niet harder, dus je actieradius zal er niet veel anders van worden. Bij de BT 016 hebben ze dat midden stukje iets harder gemaakt, waardoor ie dus minder tot nauwelijks een vlakke kant krijgt. de rest van de band is uiteraard wel weer zachter gemaakt.

Bevallen me uitermate goed en me collega ook :Y
 
Bij deze voeg ik mij onder de VTR-rijders. Na enkele jaartjes zonder moto en af en toe toch weer getwijfeld hebben, kon ik er deze keer niet aan weerstaan. Keuze motor was rap gemaakt... Nu nog even verzekering regelen, nieuw helmpje (Schuberth concept of Airoh Mathisse), nieuw vestje (leer denk ik) en helaas ook al meteen nieuw achterbandje (pirelli diablo of bt-020 las ik op dit forum).

Maar dan zoef ik door de belgische straten op mijn matzwarte 2004 firestorm, zonder opties maar met bijna geen schrammetje aan en 10.000 km's.

(blij)
Hallo Stino en welkom :W
Aangezien jij ook een (verloren) Belg bent, check dit forum ook ff
De Belgen zitten hier!
 
ik heb nu op 2 motoren gereden met de BT 016 erop en die plakken ook behoorlijk hoor :Y :}

Voordeel is van de 016 t.o.v de mpp 2 ct is dat ze bij de mpp de buitenkant zachter hebben gemaakt, maar het midden niet harder, dus je actieradius zal er niet veel anders van worden. Bij de BT 016 hebben ze dat midden stukje iets harder gemaakt, waardoor ie dus minder tot nauwelijks een vlakke kant krijgt. de rest van de band is uiteraard wel weer zachter gemaakt.

Bevallen me uitermate goed en me collega ook :Y
Heb eigenlijk ook altijd goed naar het zin gehad met Bridgestone, maar wilde toch eens een keer wat anders proberen. Niet dus omdat Bridgestone niet meer beviel. Wat me meteen opviel was dat de Michelin's wat minder uit zichzelf de bocht ingingen, maar daarna beter door de bocht heen liepen. De Bridgestone's liepen wat makkelijker de bocht in, maar ook wat meer naar buiten toe. Maar dat kan ook aan dat type of de ouderdom gelegen hebben.
 
Hallo mede VTR (st)rijders, ik heb sinds kort ook een VTR aangeschaft na heel wat jaartjes FZR600 te hebben gereden, wat een machine, helemaal top.
Ben al een paar avonden bezig dit topic door te spitten ik zit nl met dezelfde vraag als Punicajack hierboven.
Ik heb een VTR1000F en ben op zoek naar een set knappe dempers.
Nou vraag ik me af of de dempers van een SP1 of SP2 ook op een F passen.
Het zal met name gaan om de verbindings pijpjes tussen het spruitstuk en de demper, die moeten de juiste vorm en diameter hebben.
Kan iemand hier vertellen of SP1 of 2 spul op een F past?
 
de ramp plek -O-
amper 50cm remspoor en de rest is vant glijden '(
full
 
ik heb nu op 2 motoren gereden met de BT 016 erop en die plakken ook behoorlijk hoor :Y :}

Voordeel is van de 016 t.o.v de mpp 2 ct is dat ze bij de mpp de buitenkant zachter hebben gemaakt, maar het midden niet harder, dus je actieradius zal er niet veel anders van worden. Bij de BT 016 hebben ze dat midden stukje iets harder gemaakt, waardoor ie dus minder tot nauwelijks een vlakke kant krijgt. de rest van de band is uiteraard wel weer zachter gemaakt.

Bevallen me uitermate goed en me collega ook :Y

Zijn die BT-016's en Pilot Powers dan niet supersnel op? Op bandenboetiek.be staan ze alleszins bij categorie "supersport". Heeft iemand een idee van kilometerverschil in vergelijking met BT-021 en BT-14/15? En maakt de betere wegligging dit verschil goed? Ben nu niet van plan direct een circuit op te zoeken...
 
Gefeliciteerd met je bike.
Ik weet uit ervaring dat de matzwarte uit 2004 het lekkerst rijden :P

Thanks Ruffneck, kleurkeuze was alvast rap gemaakt en gelukkig vond ik die na niet al te lang zoeken. Nu nog oogjes op de weg kunnen houden ;)

Schoonbroer heeft trouwens net dezelfde, dus als je de grens oversteekt en je ziet 2 matzwarte exemplaren samen rijden, zwaaien maar :)
 
Zijn die BT-016's en Pilot Powers dan niet supersnel op? Op bandenboetiek.be staan ze alleszins bij categorie "supersport". Heeft iemand een idee van kilometerverschil in vergelijking met BT-021 en BT-14/15? En maakt de betere wegligging dit verschil goed? Ben nu niet van plan direct een circuit op te zoeken...

Ik ben met de bt 016 een circuitdag gehad, naar de vogezen gereden (lees 500km snelweg en 200km secundair) daar lekker gereden, crash gemaakt, en volgende dag weer naar huis via de snelweg. En de banden zien er nog steeds goed uit :Y

Collega van me rijd er ook al enkele duizenden km's mee en die banden zien er nog als nieuw uit...

Tuurlijk zul je met een tour/sport band als de bt021 meer km's maken, maar het weggedrag van de zachtere banden maakten bij mij alles wel weer goed. En ik vind 6000-7000km nog genoeg hoor met een achterbandje :Y :]

En als je echt lang met je banden wil doen, moet je geev VTR rijden, die dingen lusten namelijk best wat rubber })
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 weken geleden michelin PR2ct voor en achter erop gezet. Besloten omdat ik het pilot road 2 topic er toch goeie berichten over gehoord heb op de wat zwaardere motoren en ik nog wel eens een stukje snelweg pak voor meer woonwerk verkeer achtige doeleinden. Ik zal de slijtage en het gedrag een beetje in de gaten houden.

Het kostte me 340 euro inclusief erop leggen en balanceren voor als iemand wil vergelijken. De prijzen waren me wel iets te afgerond (200 achter + 140 voor) dus ik denk dat ie het op een of andere manier heeft afgerond.

Verder toen het achterwiel een aantal keer los was geweest merkte we dat er iets speling in zat, na lagers vervangen was dat verholpen.

Er is ook een kettingset op gekomen, een al gesloten ketting en het was eigenlijk heel simpel te monteren, alleen de linker voetsteun en de versnellingspook gedemonteerd. We konden de ketting net langs de uitlaat wringen (nu ik dit aan het typen ben bedenk ik me dat ik het misschien al eerder getypt he, maar ja).

Dus nu weer lekker :]

ps. voorwiel lichten wordt echt verslavend zeg |( :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 weken geleden michelin PR2ct voor en achter erop gezet. Besloten omdat ik het pilot road 2 topic er toch goeie berichten over gehoord heb op de wat zwaardere motoren en ik nog wel eens een stukje snelweg pak voor meer woonwerk verkeer achtige doeleinden. Ik zal de slijtage en het gedrag een beetje in de gaten houden.

Het kostte me 340 euro inclusief erop leggen en balanceren voor als iemand wil vergelijken. De prijzen waren me wel iets te afgerond (200 achter + 140 voor) dus ik denk dat ie het op een of andere manier heeft afgerond.

Verder toen het achterwiel een aantal keer los was geweest merkte we dat er iets speling in zat, na lagers vervangen was dat verholpen.

Er is ook een kettingset op gekomen, een al gesloten ketting en het was eigenlijk heel simpel te monteren, alleen de linker voetsteun en de versnellingspook gedemonteerd. We konden de ketting net langs de uitlaat wringen (nu ik dit aan het typen ben bedenk ik me dat ik het misschien al eerder getypt he, maar ja).

Dus nu weer lekker :]

ps. voorwiel lichten wordt echt verslavend zeg |( :9

Kijk de volgende keer even bij Welkom bij Huybers motoren Heb daar laatst twee MPR2's gehaald voor € 274,= (€ 269,= + € 5,= afvoer oude banden). Nette zaak zo te zien. Was voor mij de eerste keer, maar ga daar volgende keer zeker weer naar toe.

P.s.: toen ik thuis de wielen weer wilde monteren zag ik dat ze voor (per ongeluk?) een MPP2 opgelegd hadden.
 
Kijk de volgende keer even bij Welkom bij Huybers motoren Heb daar laatst twee MPR2's gehaald voor € 274,= (€ 269,= + € 5,= afvoer oude banden). Nette zaak zo te zien. Was voor mij de eerste keer, maar ga daar volgende keer zeker weer naar toe.

P.s.: toen ik thuis de wielen weer wilde monteren zag ik dat ze voor (per ongeluk?) een MPP2 opgelegd hadden.

Das wel een hele nette prijs!

Tja, ik heb ze ook voor 315 gezien nog redelijk in de buurt (+/- 20 km), maar hoe kom ik daar? |(
Nu bij een zaak gedaan op fietsafstand van mijn schoonouders vandaan, daar kon de motor op de paddock in de garage. Thuis heb ik daar echt geen mogelijkheid voor en al helemaal niet doordeweeks. Dus was een beetje logistiek probleem.
 
Vraagje voor idereen (met een VTR)
Wie heeft de mooiste knipperlichten???

(ja ik heb na 5 jaar VTR nog steeds die oranje broodtrommels aan de zijkant :$ )

Kzie vaak dat de Europese merken standaard al hele leuke gemonteerd hebben, misschien iemand daar ervaring mee?

bijvoorbaat dank!! :}
 
Net gespot in Grunn Stad bij de stoplichten bij de Herebrug: Een rode VTR en daarbij (volgens mij) een Soes TL1000... Iemand hier?
 
Vraagje voor idereen (met een VTR)
Wie heeft de mooiste knipperlichten???

(ja ik heb na 5 jaar VTR nog steeds die oranje broodtrommels aan de zijkant :$ )

Kzie vaak dat de Europese merken standaard al hele leuke gemonteerd hebben, misschien iemand daar ervaring mee?

bijvoorbaat dank!! :}
Ik natuurlijk!!!!!
Van die ingebouwde!!!!!!!
Check mijn stekkie.
Maar er is er eentje hier, die heeft (achter) de knipperlichten in het achterlicht zitten!!
Volgens mij is dat Firegirl en nog iemand, kan niet meer herinneren wie......sorry mannen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan