STORM op komst... VTR 1000F (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
een zwaardere accu kan net zo snel stuk gaan hoor.....

als je denkt in de zin van 'hoe zwaarder hoe beter' .....

ben je verkeerd bezig....

Waar heb je in godsnaam dat extra vermogen voor ,a sl je het toch niet gaat gebruiken...

gewone originele accu houdt het normaal gesproken gewoon weer jaren vol hoor.... tenzij er iets anders mis is.

bv bij mij in 3 mnd 2x de accu en daarna ging de spanningsregelaar ook, dus die was wss de boosdoener al de 1e x
 
Laatst bewerkt:
Liever duur en goed dan dat ik over 1 of 2 jaar weer kan.

Klopt het dat de standaard accu voor de firestorm 10Ah is?
Zou best eens kunnen.
Een zwaardere accu kan handig zijn, voor bijv navigatiesystemen of telefoonopladers tijdens de vakantie. Met mijn standaard accu kan ik vreemd genoeg geen telefoon opladen.
 
een zwaardere accu kan net zo snel stuk gaan hoor.....

als je denkt in de zin van 'hoe zwaarder hoe beter' .....

ben je verkeerd bezig....

Waar heb je in godsnaam dat extra vermogen voor ,a sl je het toch niet gaat gebruiken...

gewone originele accu houdt het normaal gesproken gewoon weer jaren vol hoor.... tenzij er iets anders mis is.

bv bij mij in 3 mnd 2x de accu en daarna ging de spanningsregelaar ook, dus die was wss de boosdoener al de 1e x
Bij mij is de spanningsregelaar er van de zomer ook uitgepiept, maar m'n accu heeft het overleeft! *O*

Wat de levensduur van je accu behoorlijk kan verlengen is een goede lader, b.v. een Optimate o.i.d. Ik heb de motor daar de hele winterperiode aan hangen, zodat deze niet leegt raakt. Kost iets van € 60,= of zo.
 
Hallo,

Mijn accu heeft er de brui aan gegeven.
Wat is een goeie accu voor de firestorm?

Iemand al eens geprobeerd om een grotere dan standaard te monteren?

tnx!

Weet je zeker dat het je accu is? De spanningsregelaar van de Firestorm is nl. een bekend euvel. Zou zonde zijn als je voor niets een andere accu d'r in zet.
 
Weet je zeker dat het je accu is? De spanningsregelaar van de Firestorm is nl. een bekend euvel. Zou zonde zijn als je voor niets een andere accu d'r in zet.
:^ Bij mij was het ook net of de accu kapot was, maar dat bleek ook de spanningsregelaar te zijn.
 
Zou best eens kunnen.
Een zwaardere accu kan handig zijn, voor bijv navigatiesystemen of telefoonopladers tijdens de vakantie. Met mijn standaard accu kan ik vreemd genoeg geen telefoon opladen.


Ook niet als je de lader direkt op de accu aansluit, zou moeten kunnen hoor.
12 volt 10 ampere zou genoeg moeten zijn. :Y
een zwaardere accu heeft meer ampere dus meer kracht. *O*
Maar vergeet niet dat een grotere accu meer vraagt van de,
spanningsregelaar en dat is nou juist meestal de zwakke plek. -O-
Slechte massa of oxidatie kan ook natuurlijk (meten is weten).
Ik zag ze weer op marktplaats staan die met die koelribben.
Daar zou ik mee beginnen.
Gelukkig heb ik nog geen problemen gehad met mijn accu. :}
Maar ik vertrouw die orginele spanningsregelaar voor geen cent.

linkje spanningsregelaar met koelribben *O*

Groeten Erik.
 
Laatst bewerkt:
Mijn accu heeft het in de 3 jaar dat ik de VTR had prima gedaan!
Nooit aan de lader gehad en hij stond de hele winter stil.

Truuk: Ik moest hem in het voorjaar de eerste rit wel (laten) aanduwen en dan deed ie het het hele seizoen weer uitstekend!

Accu kan wat hebben hoor!
En idd.... meer vermogen in je accu betekent niet sterker in levensduur! En dat terwijl ze vaak wel duurder zijn!

Nieuwe accu voor de VTR komt zo rond de 50 euro dus val wel mee!
 
Mijn accu heeft het in de 3 jaar dat ik de VTR had prima gedaan!
Nooit aan de lader gehad en hij stond de hele winter stil.

Truuk: Ik moest hem in het voorjaar de eerste rit wel (laten) aanduwen en dan deed ie het het hele seizoen weer uitstekend!

Accu kan wat hebben hoor!
En idd.... meer vermogen in je accu betekent niet sterker in levensduur! En dat terwijl ze vaak wel duurder zijn!

Nieuwe accu voor de VTR komt zo rond de 50 euro dus val wel mee!
Tsja, zo deed ik het met m'n vorige motor ook. -O-

Kan me niet voorstellen dat dit nu echt goed voor een accu is, maar vooral de ellende die je er van hebt was me die € 51,= voor de acculader wel waard. :Y
 
Goeie tips allemaal.
Ik zal inderdaad die spanningsregelaar eens doormeten zodra ik de kans krijg.

Extra vermogen was bij mij wel gewenst vanwege mijn alarmsysteem, wat bij stilstand de accu langzaam aan leeg trekt.
 
Ook niet als je de lader direkt op de accu aansluit, zou moeten kunnen hoor.
12 volt 10 ampere zou genoeg moeten zijn. :Y
een zwaardere accu heeft meer ampere dus meer kracht. *O*
Maar vergeet niet dat een grotere accu meer vraagt van de,
spanningsregelaar en dat is nou juist meestal de zwakke plek. -O-
Slechte massa of oxidatie kan ook natuurlijk (meten is weten).
Ik zag ze weer op marktplaats staan die met die koelribben.
Daar zou ik mee beginnen.
Gelukkig heb ik nog geen problemen gehad met mijn accu. :}
Maar ik vertrouw die orginele spanningsregelaar voor geen cent.

linkje spanningsregelaar met koelribben *O*

Groeten Erik.
mijn vtr heeft het me afentoe behoorlijk spannend gemaakt op vakantie met alleen de garmin aan licht uit starte die net aan ook paar keer dat mijn nav zij externe voeding uitgevallen :X dus volgende wordt wel een iets zwaardere
 
mijn vtr heeft het me afentoe behoorlijk spannend gemaakt op vakantie met alleen de garmin aan licht uit starte die net aan ook paar keer dat mijn nav zij externe voeding uitgevallen :X dus volgende wordt wel een iets zwaardere

Ik heb d'r nog nooit problemen mee gehad en ik rij met een Garmin zonder externe voeding.
 
Ik heb haar nog niet zo lang maar ook met verlichting aan nog geen start problemen gehad. :}
Wel zou ik liever een spanningsregelaar met koelribben monteren.
Gewoon voor de zekerheid.
@Firegirl ik heb Two Brothers open dempertjes en een leuke tassenset voor mijn VTR ,
Gevonden mischien leuk voor in de op.?
Groeten Erik
 
Ik heb haar nog niet zo lang maar ook met verlichting aan nog geen start problemen gehad. :}
Wel zou ik liever een spanningsregelaar met koelribben monteren.
Gewoon voor de zekerheid.
@Firegirl ik heb Two Brothers open dempertjes en een leuke tassenset voor mijn VTR ,
Gevonden mischien leuk voor in de op.?
Groeten Erik

Hoe bedoel je dat laatste? Zit dat op je motor, heb je ze te koop of weet je het te koop staan?
 
Laatst bewerkt:
Het wordt geen motorweer morgen -O-

Misschien een leuk idee voor de Stormers onder ons:

Cafe 't Nonnetje in Amersfoort organiseert op zondag 25 oktober haar traditionele najaars motortocht.

Wel een vroegertje, om stipt 09:00 uur wordt er gereden vanuit hartje Amersfoort
Vanaf 08:00uur koffie!
 
Hoe bedoel je dat laatste? Zit dat op je motor, heb je ze te koop of weet je het te koop staan?

De Two Brothers hebben er al op gezeten maar worden nu aangepast(maken te veel kabaal) -O-
De tassenset heb ik helaas nog niet kunnen uitproberen. -O-
Dus allebei extra`s voor mijn VTR *O*
Groeten Erik
 
toch even gedag zeggen ;( , heb hier niet veel gepost maar wel alles gelezen :9 en veel gelachen :+ . maar het is over met het uit de bochten knallen met de dikke twin :P .
vandaag de storm ingeruild voor een fazer 1000 :Y . groeten aan allen en doe voorzichtig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan