Storm op komst... VTR 1000F (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
standaard tandwielverhouding..en de teller liegt niet :P
de echte kilometers zou ik niet durven zeggen
 
De reactie van de gemiddelde koekblikkert als je het over dat soort snelheden hebt is trouwens vaak grappig. Die snappen maar half dat dat uberhaupt mogelijk is :9
 
NAKS kunnen ook stuk als ze een oranje stip hebben en slechts 4000 km oud zijn!
Mij dus overkomen afgelopen weekend!
Schade tot nu toe, kapotte NAKS en kromme kleppen.
Hopelijk niet meer schade.
Grr... Had ik ze toen maar niet vervangen!
 
;( zo klote zeg alex
en middenin de verkoop ook :/

gedwongen reparaties zijn vrijwel nooit leuk..hoop dat de schade verder meevalt, succes
 
Dat is inderdaad balen.
Zomaar uit het niets, hoorde iets, net alsof de uitlaat lek was, stopte direct en hij was al afgeslagen.
Erg merkwaardig, ook omdat de spanners vrij jong zijn.
Hij liep als een zonnetje, verbruikt geen olie, rijdt relatief zuinig.
Binnenkort loopt ie weer hoor, hopelijk valt de schade mee.
Nu inventarisatie aan het doen en dan weet ik meer.
Tot nu toe een paar kleppen en 1 spanner.


;( zo klote zeg alex
en middenin de verkoop ook :/

gedwongen reparaties zijn vrijwel nooit leuk..hoop dat de schade verder meevalt, succes
full
 
Dat is inderdaad balen.
Zomaar uit het niets, hoorde iets, net alsof de uitlaat lek was, stopte direct en hij was al afgeslagen.
Erg merkwaardig, ook omdat de spanners vrij jong zijn.
Hij liep als een zonnetje, verbruikt geen olie, rijdt relatief zuinig.
Binnenkort loopt ie weer hoor, hopelijk valt de schade mee.
Nu inventarisatie aan het doen en dan weet ik meer.
Tot nu toe een paar kleppen en 1 spanner.[afbeelding]

Dat is inderdaad vreemd. Je zou eigenlijk denken dat de oorzaak dan niet bij de spanners ligt. Wat het wel is laat ik aan de techneuten over. O-)
 
Misschien iets te arm afgesteld oid :? Je zou idd gaan denken dat het bijna wel iets anders moet zijn als de spanners het al na 4000km begeven. Wel erg gaar! Succes met het fikswerk!
 
NAKS kunnen ook stuk als ze een oranje stip hebben en slechts 4000 km oud zijn!
Mij dus overkomen afgelopen weekend!
Schade tot nu toe, kapotte NAKS en kromme kleppen.
Hopelijk niet meer schade.
Grr... Had ik ze toen maar niet vervangen!

Das echt dikke pech. Dit is denk ik de eerste keer dat een nieuwe NAKS het begeeft.
Hoop dat je het snel gefixt krijgt, zeker met het mooie weer.
Ik heb nog een set cilinderkoppen liggen, bij interesse stuur maar PM.
 
Een update, het ziet er naar uit dat er een vervangblok moet komen of dat de VRT in onderdelen wordt verkocht. Er zit namelijk een breuk in het ophangpunt van het blok achter de voorste cilinder.
Wat is wijsheid?
 
Wat is wijsheid?

De Dynojetkit aan mij verkopen :Y

Even serieus, dat is wel het toppunt van balen zeg! Staat je motor tekoop, waar je altijd zo lief voor bent geweest (tenminste, daar ga ik even vanuit), gaat 'ie kapot! :o
En dan is de mogelijke dader een onderdeel wat je vervangen hebt voor een - naar wat ze zeggen - beter exemplaar.
 
Lol, dit is erg balen inderdaad, ben er inderdaad altij erg zuinig op geweest.
Het was ook altijd starten en lopen.
Baal echt.
Valt me nu wel op hoe groot de zuigers zijn!
Als ik een knap blok kan vinden is het wellicht het opknappen waard.
Anders zat mooi spul in de aanbieding!
Complete body kit, dempers, origineel en highmounts, bok, alarm, completer hyperpro kit voor en achter, k&n filter, carburateurs, origineel frame, stalen remkabels met remklauw en bijna nieuwe remblokken, optimate druppellader, ga zo maar door

De Dynojetkit aan mij verkopen :Y

Even serieus, dat is wel het toppunt van balen zeg! Staat je motor tekoop, waar je altijd zo lief voor bent geweest (tenminste, daar ga ik even vanuit), gaat 'ie kapot! :o
En dan is de mogelijke dader een onderdeel wat je vervangen hebt voor een - naar wat ze zeggen - beter exemplaar.
 
Lol, dit is erg balen inderdaad, ben er inderdaad altij erg zuinig op geweest.
Het was ook altijd starten en lopen.
Baal echt.
Valt me nu wel op hoe groot de zuigers zijn!
Als ik een knap blok kan vinden is het wellicht het opknappen waard.
Anders zat mooi spul in de aanbieding!
Complete body kit, dempers, origineel en highmounts, bok, alarm, completer hyperpro kit voor en achter, k&n filter, carburateurs, origineel frame, stalen remkabels met remklauw en bijna nieuwe remblokken, optimate druppellader, ga zo maar door

Zet mij dan maar bovenaan de wachtlijst voor de Dynojet kit.
Merk je veel verschil met standaard? Zuiniger, meer vermogen, meer koppel?

Uiteraard hoop ik voor je dat je een blok kunt vinden en er dan vrolijk op verder kunt rijden!
 
Lol, dit is erg balen inderdaad, ben er inderdaad altij erg zuinig op geweest.
Het was ook altijd starten en lopen.
Baal echt.
Valt me nu wel op hoe groot de zuigers zijn!
Als ik een knap blok kan vinden is het wellicht het opknappen waard.
Anders zat mooi spul in de aanbieding!
Complete body kit, dempers, origineel en highmounts, bok, alarm, completer hyperpro kit voor en achter, k&n filter, carburateurs, origineel frame, stalen remkabels met remklauw en bijna nieuwe remblokken, optimate druppellader, ga zo maar door

Ik hoop voor je dat de schade alleen beperkt is tot kromme kleppen. Maar ik denk sowieso dat het goedkoper is om te reviseren als je zelf wat kunt doen eraan. Staat op marktplaats wel een advertentie van Boonstra voor een ander blok voor de firestorm.

Heel veel sterkte -O-
 
Een update, het ziet er naar uit dat er een vervangblok moet komen of dat de VRT in onderdelen wordt verkocht. Er zit namelijk een breuk in het ophangpunt van het blok achter de voorste cilinder.
Wat is wijsheid?

Je zou kunnen overwegen om het ophangpunt te herstellen (indien mogelijk), het is niet zo dat er een scheur in het frame of het motorblok zelf zit.

'n expert zou je moeten kunnen aangeven of het mogelijk/veilig is, wellicht dat bv Nico Bakker framebouw wat voor je kan betekenen (informeren kost je hooguit een ritje op-en-neer).

'n donorblok kom je af en toe tegen voor 500 a 1000 euro.
 
Je zou kunnen overwegen om het ophangpunt te herstellen (indien mogelijk), het is niet zo dat er een scheur in het frame of het motorblok zelf zit.

'n expert zou je moeten kunnen aangeven of het mogelijk/veilig is, wellicht dat bv Nico Bakker framebouw wat voor je kan betekenen (informeren kost je hooguit een ritje op-en-neer).

'n donorblok kom je af en toe tegen voor 500 a 1000 euro.

Idd je zou eerst een lektest kunnen doen om het uit te sluiten. Zelfs gegoten blokken zijn te lassen maar dit zou ik dan wel laten doen door iemand met verstand van zaken.

Bij gegoten stukken kan je lassen door het blok op hoge temperatuur te brengen (vaak kan je de omgeving al met een varkensbrander sterk verhitten) en dan met hoge stroom stapsgewijs de scheur dichtlassen om kromtrekken te voorkomen.
 
Erg balen Fastlex! Als je de hele handel in onderdelen gaat verkopen heb ik wellicht interesse in de bodykit! Maar ik hoop natuurlijk voor je dat je het allemaal kunt repareren!
 
Het blok is niet gescheurd, alleen bij de ophanging gebroken.
Als je gaat lassen zal door het voorverwarmen waarschijnlijk de cilinder krom trekken waardoor je moet vlakken.
Je kan ook niet lassen en alleen nieuwe kleppen en naks spanner monteren.
Blijf je toch met een rare brommer zitten lijkt mij.
Het mooiste is een knap blok.
Waar vind je die boor een redelijke prijs?
Marktplaats inderdaad gezien.
Morgen bellen.
 
Ai Lex... Da's balen zeg...
Ik zeg; vervangingsblok eronder! Heb 't al eens gefixt met een maatje van me. Is goed te doen in 2 dagen.
Eeuwig zonde anders!!!

succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan