Ga ik daar morgen eens mee beginnen. Dacht er zelf ook al aan hoor, maar dacht misschien zijn er meer mogelijke boosdoeners?Carburateur probleempje, reinigen en sproeiers doorprikken..
Choke heeft eerst 2 cm speling alvorens ik hem echt daadwerkelijk uit trek. Geen idee of dat goed is?Staat de chokehendel wel goed?
Als er een sproeier verstopt zit zou hij er als de motor koud is dan ook geen last van hebbenCarburateur probleempje, reinigen en sproeiers doorprikken..
Doet je benzinepomp het nog?
Verklaring: na lang stilstaan zijn de vlotterbakken vol en tijdens het rijden komt er net te weinig sap in de carb`s
Overigens kan je ook checken of het een benzine tekort is door tijdens het gepruttel de choke uit te trekken.Doet je benzinepomp het nog?
Verklaring: na lang stilstaan zijn de vlotterbakken vol en tijdens het rijden komt er net te weinig sap in de carb`s
En dan moet het beter gaan toch?Overigens kan je ook checken of het een benzine tekort is door tijdens het gepruttel de choke uit te trekken.
Ga ik ook doen, bedankt voor de tip.Kijk eens naar benzinedop of er lucht de tank in kan , vaporlock , dus bijv een benzineslang die te dicht bij de cilinderkop ligt
Of een censor die bij warm blok net buiten/ bereik komt
Ja die snapte ik inderdaad, maar waarom stottert het dan? Te rijk voor een warm blok?Als je motor koud is heeft hij een rijker mengsel nodig dan wanneer warm. Het zou ook aan je bobines kunnen liggen. Gebeurt ook wel dat als ze niet meer in orde zijn dat ze niet meer goed functioneren als ze goed warm worden.
Maar als het gestotter er niet is met koude motor, hoe verklaar je dan dat hij alleen met warme motor stotterd, terwijl het een carburateur probleem is?
Hoe kan ik dat het beste checken dan? Laatste stukje gaat redelijk zwaar namelijkAls de choke een stukje open blijft staan loopt het koud wel goed maar warm veel te rijk waardoor de motor kan gaan stotteren
Krijg vanmiddag bougies binnen, dus dan maar even proberen. Net nog even een stuk gereden om het probleem op te zoeken.
Wanneer hij rond de 80 graden is begint het. Vervolgens zonder tankdop gereden, leek het nog erger van te worden haha.
Daarna de benzinekraan op reserve en toen leek het probleem weg. Naar huis gereden zonder veel problemen, 1x een kleine stotter in de 3e versnelling.
Vreemd wel..
Dankjewel, neem ik ook mee in het onderzoek vandaag! En nee, geen e10 voor mij! HahaE10 getankt? Misschien is je brandstofkraan verstopt geraakt. De ethanol in E10 schijnt best snel te gaan rotten, ik weet natuurlijk niet hoe vaak je rijdt. In ieder geval 'hapt' je brandstofkraan op reserve een stukje lager in je tank. Mogelijk is de 'main' verstopt en de 'reserve' niet?
Kan ook nog dat je blok erg arm loopt. Het is nu warm dus dan krijg je daar sneller last van. Bij koude start zou je choke dan compenseren dat je weinig benzine krijgt. Dan kun je de brandstofpomp, carburateur of eventueel brandstoffilter verdenken. Verklaart echter niet waarom je tank op reserve zetten lijkt te helpen. Je kunt testen door bij stationair draaien heel langzaam je gas open te draaien. Als de motor dan uitvalt zit er een sproeier dicht.