Ja doe ik dat ook even, maar hoe verklaart het zich dan dat het gebeurd vanaf 80 graden?Voordat je de carbs er af haalt zou ik dan eerst even de benzinekraan checken of die goed doorloopt, even de slangen van je carb en je inlaat (vacuum) en goed zuigen aan de vacuumslang. Misschien zit er toch wat verstopt omdat ie op res bijna niet stottert..
Zoals gezegd ook door andere mf ers kan het van alles zijn, choke die niet goed afdicht, sproeier losgetrild, verstopping ergens in de carbs... ik zou eerst de benz kraan checken dan carbs das het meest waarschijnlijke dat het euvel daar ergens zit. Zoals ook gezegd is het erg warm momenteel, als hij dan te rijk loopt merk je dat met die hitte nog beter... maar indien het niet aan de carbs ligt zou het eventueel ook nog aan je bobines kunnen liggen.. het komt wel voor dat als ze niet meer in orde zijn en ze goed warm worden dat hij ook gast stotteren..
Als hij op reserve wel goed loopt is er niets mis met de carburateurs.En dan vanniddag de carbs er af trekken en kijken hoe en wat
Dankje, hopelijk overleef ik de hitte haha. Kan beter rijden dan sleutelen nuVeel succes!!
Nee..Maakt wel of niet choken verschil?
Als hij op reserve wel goed loopt is er niets mis met de carburateurs.
Zoek het in de toevoer vanaf de tank.
Kraan>slang>pomp
Ter info Hoe warmer, hoe armerE10 getankt? Misschien is je brandstofkraan verstopt geraakt. De ethanol in E10 schijnt best snel te gaan rotten, ik weet natuurlijk niet hoe vaak je rijdt. In ieder geval 'hapt' je brandstofkraan op reserve een stukje lager in je tank. Mogelijk is de 'main' verstopt en de 'reserve' niet?
Kan ook nog dat je blok erg arm loopt. Het is nu warm dus dan krijg je daar sneller last van. Bij koude start zou je choke dan compenseren dat je weinig benzine krijgt. Dan kun je de brandstofpomp, carburateur of eventueel brandstoffilter verdenken. Verklaart echter niet waarom je tank op reserve zetten lijkt te helpen. Je kunt testen door bij stationair draaien heel langzaam je gas open te draaien. Als de motor dan uitvalt zit er een sproeier dicht.
Manuals
Kun je in ieder geval een service manual downloaden voor t geval je er nog geen hebt.. kan wel eens handig zijn.voor bijv demonteren carbs. Wel even opletten dat je t juiste bouwjaar kiest, er staan er verschillende op..
Bedankt! Maar een WPH had ik al inderdaad!Indien het en benzine kwestie is zou je eerder denken dat ie te rijk staat, als ie te arm staat kom je vermogen te kort en als hij te rijk staat gaat ie juist stotteren..
Je vlotterhoogte staat verkeerd?, of je vlotternaald sluit niet goed af of soms wel, soms niet?, luchtfilter verstopt met iets?, verstopte luchtsproeier? De bougies zien behoorlijk zwart uit wat ook duidt op een te rijk mengsel. Of n slechte ontsteking. Ze horen ongeveer koffiebruin te zijn. Bij de electrodes valt t echter wel mee maar de randen zijn te zwart.Bedankt! Maar een WPH had ik al inderdaad!
Maar wat verklaart dan dat dit probleem er ineens is? Als het de afstelling is zou het toch eerder al moeten hebben gespeeld, lijkt me?
Ja dat viel mij ook al op. Maar ik ga vanmiddag/vanavond na mijn werk de carbs er af halen en schoonmaken. Daarbij luchtfilter eens uitkuizen enzo.Je vlotterhoogte staat verkeerd?, of je vlotternaald sluit niet goed af of soms wel, soms niet?, luchtfilter verstopt met iets?, verstopte luchtsproeier? De bougies zien behoorlijk zwart uit wat ook duidt op een te rijk mengsel. Of n slechte ontsteking. Ze horen ongeveer koffiebruin te zijn. Bij de electrodes valt t echter wel mee maar de randen zijn te zwart.