Excuus, heb een berichtje geplaatst!Even voorstellen is allereerst wel netjes...
Niet laten vervangen. Heb wel oliepijl vanochtend nog even nagekeken, zit perfect tussen de 2 strepen in.Heb je ook de olie laten vervangen na het probleem? Hoe is het oliepijl?
Wees iets specifieker over 'warmer worden'.
Kwam die benzine uit de carburateur? "uit de motor" is nogal een breed begrip.na eerste keer starten na winteropslag, liep er benzine uit de motor. Bij een garage de carburateur ultrasoon laten reinigen en gereviseerd.
Hmm, weet dit niet 100% zeker. Maar volgens mij lekte de carbs benzine (vanwege algemene goorheid door het stilstaan gedurende de jaren), die vervolgens verder over cilinderblok stroomde. Het leek dus alsof de benzine "uit de motor" kwam want het lekte overal rondom het cilinderblokKwam die benzine uit de carburateur? "uit de motor" is nogal een breed begrip.
Bij een te arm mengsel wordt de motor warmer. Kan naar mijn idee dus aan de afstelling van de carburateur na de reiniging/revisie zijn.
Ja net zo subjectief inderdaad, voor mijn gevoel klimt hij hoger in de toeren met minder vermogen dan normaalHet is inderdaad nog een beetje vaag, voor temperatuur zou je eigenlijk toch een olietemperatuur metertje ofzo moeten plaatsen. En hij maakt meer lawaai zeg je, is dat net zo subject vastgesteld of?
Is dit te controleren? Of vooral aanrader om olie gewoon te gaan vervangen?Het kan zijn dat er benzine je blok in is gelopen, dat smeert natuurlijk niet zo best, dan zou er schade kunnen onstaan, maar als hij niet boven de max staat heb je misschien geluk gehad.
Nee niet direct dat hij niet lekker liep, heb er aantal ritjes op gemaakt (binnendoor/snelweg, korte/lange ritjes) voordat ik iets begon te merken. Het begon met name met dat stotteren, alsof de tank leeg was.Liep hij direct na de reparatie niet meer lekker? Ben je er nog mee terug geweest? Het kan ook zomaar afstelling zijn door een (nieuw) defect of dat er iets niet goed in elkaar zit.
Is dat een vraag?Bij een garage de carburateur ultrasoon laten reinigen en gereviseerd. Kan er een verband met deze reparatie zijn? Problemen zijn daarna pas begonnen?
Niet direct erna, maar is het laatste onderhoud wat de motor vlak ervoor gehad heeft, leek me dus relevant om te vermelden omdat het wellicht een oorzaak kan zijn.Is dat een vraag?
Als de problemen direct daarna zijn begonnen, dan lijkt me dat er wel een verband is ja. Of was het niet direct daarna?
Ik ga wanneer ik in de gelegenheid ben even een stukje rijden, ook met tankdop open, om dit te testenOntlucht de tankdop nog goed?
De eerste keer dat ik het merkte was op de snelweg. Denk dat ik ruim 15-20 minuten aan het rijden was voordat ik op de snelweg zo'n 130-140 reed en wat gestotter en vermogenverlies merkte. Ik ging 10 kmh zachter rijden en merkte er toen verder niet echt iets van.Het kan iets kleins zijn als een gescheurde vacuum slang naar de benzine kraan, of een vergeten o-ringetje onder de bovenste kap op de carburateur.
Maar zolang je niet weet wat er aan de hand is en het allemaal 'vaag gevoel' is wordt het wel lastig.
Wanneer doet hij het, ook als hij koud is? Op de snelweg? In de stad? Probeer iets concreter te zijn.
Ik ga wanneer ik in de gelegenheid ben even een stukje rijden, ook met tankdop open, om dit te testen
Mijn plan was om 'normaal' te rijden tot de problemen zich duidelijk voor doen, en dan even de tankdop open om te kijken of dat verschil maakt. Maar klinkt alsof ik hier nog even wat moet inlezen hoe dat het beste te doenJe zult inmiddels wel bedacht hebben dat dat niet het beste idee is dat je ooit hebt gehadzoniet, dan bij deze.
Als de drukvereffening te langzaam gaat dan kun je meestal wel een stukje probleemloos rijden. Het duurt namelijk even voor de ruimte boven de benzine zoveel onderdruk heeft dat zo'n probleem zich voordoet. Lijkt dat op je probleem, motor aan de kant en goed luisteren bij het openen van de tankdop.
Leidingen ga ik even nakijken allemaal of die netjes zitten, afstelling carbs zal waarschijnlijk wat hulp voor ingeschakeld moeten worden.Denk ook dat met terug monteren van de tank een leiding is gaan knikken / dubbel zitten. Of idd afstelling carbs na reinigen.
Vraag me wel af waar je woont als je hem een paar weken terug uit de winterstalling hebt gehaaldmijne kwam er in februari al uit
Mijn plan was om 'normaal' te rijden tot de problemen zich duidelijk voor doen, en dan even de tankdop open om te kijken of dat verschil maakt. Maar klinkt alsof ik hier nog even wat moet inlezen hoe dat het beste te doen
Dit zegt mij dat de stationairsproeiers verstopt zitten. Of je stationair-toerental afstelling staat helemaal dicht.Het was alweer even geleden, maar ik heb dit weekend weer tijd gehad om verder te rommelen aan de motor. Bij deze even mijn bevindingen:
De vorige keer op 31 augustus toen ik er een lang stuk mee gereden heb, heb ik grotendeels met choke gereden (niet volledig open, maar wel vrij ver). De motor heeft dan vrijwel geen problemen met afslaan. Maar niet ideaal dus.