Stralen frame

panam

MF'er
14 okt 2004
160
0
Doetinchem
Hallo klassiekfreaks,

Ik heb een honda cb550f frame uit 1976.

Dit frame kan ik gratis laten poedercoaten, alleen stralen doen ze niet. Nu snap ik dat tussen stralen en poedercoaten niet teveel tijd moet zitten, wegens roestvorming.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand die verstand heeft van stralen van motorframe's en die in de buurt van Doetinchem werkzaam is.

Graag ontvang ik info hierover, zodat ik het frame, voor dat de winter invalt, er mooi bij heb staan.


Groeten van Jeroen.
 
Hallo klassiekfreaks,

Ik heb een honda cb550f frame uit 1976.

Dit frame kan ik gratis laten poedercoaten, alleen stralen doen ze niet. Nu snap ik dat tussen stralen en poedercoaten niet teveel tijd moet zitten, wegens roestvorming.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand die verstand heeft van stralen van motorframe's en die in de buurt van Doetinchem werkzaam is.

Graag ontvang ik info hierover, zodat ik het frame, voor dat de winter invalt, er mooi bij heb staan.


Groeten van Jeroen.

Is alleen de vraag of ie gestraald moet worden. Heb zelf diverse dingen laten coaten ( zie o.a. Pimping my bike.... ). Als frame alleen kaal moet kun je het ook met afbijt doen hoor :Y :Y Stralen is natuurlijk makkelijker als ze het coaten er ook bij doen. Moet idd niet teveel tijd tussen zitten
 
Roestvorming valt reuze mee hoor, twee tips. Gestraald frame in de woonkamer bewaren en wat veel belangrijker is, nooooooit met je handen aanraken, draag altijd handschoenen. Ik heb hier diverse gestraalde onderdelen gehad en hebben hier een week of 8 in de woonkamer gelegen, geen spatje roest.
 
Dank u voor reageren,

Ik denk zelf dat het frame gestraald moet worden, het is al aardig oud met hier en daar roestvorming, ik neem aan dat voordat ik het aanbied het frame eerst goed moet schoonmaken, vuil en vet eraf??

Verder als het gestraald is zet ik het dan wel in de woonkamer neer, mocht ik niet meteen naar de coater kunnen.


Gr Jeroen
 
Frame kun je beetje grof reinigen, met stralen gaat alles er sowieso af. Roest, vet en verf :P
Als je het laat coaten moet je alle schroefdraad beschermen met oude boutjes cq moeren, anders krijg je er bijna geen bout meer in.
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan