Han S
MF veteraan
- 11 apr 2015
- 33.195
- 73.167
Dit vind ik echt prachtig, maar dat kan ik niet betalen.
Ik heb een originele Norton met dit frame en die wil ik origineel houden om een aantal redenen. Ik heb lang geleden Triumph motorbokken in zo'n frame gebouwd en zelfs een NSU 1000 viercilinder.
Ik heb wel iets te besteden, ben inmiddels ruim 75 jaar, maar nog wel actief en ik zoek eigenlijk een klussie. Ik dacht er over om een featherbed frame te zoeken en daar een niet Norton blok in te beunen. Ik zou zelfs een featherbed frame kunnen buigen en lassen.
Maar we hebben op andere forums regelmatig motordiscussies en mensen denken dan te moeten beweren dat zo'n featherbed frame met meer dan 50 pk wel flink in de problemen gaat komen. Nou kwam het frame in begin jaren 50 met de Manx racer en die kwam al aan zo'n 53 pk en de Vincent op de foto levert 55 pk. De NSU 1000 levert rond 70 pk.
Ik begrijp dat je geen 200 pk in een featherbed frame kunt hangen, maar wat denken jullie? Waar ligt ongeveer de bovengrens? Ik schat op een kleine 100 pk.