Streetfighters pic

streetmax

MF'er
18 sep 2003
129
0
lelystad
Wie heeft mooie fotos van zijn.... streetfighter.... en wil graag dat andere hun mening geven of idee hebben voor je motor.

Ben benieuwd wat er allemaal verbouwd word aan motors.

Heb zelf ook het een en andere verbouwd aan me motor kan alleen nog niet de foto erbij zetten van hoe hij nu is..wacht nog op wat spullen van de spuiter als die er zijn en op zitten zet ik er gelijk een foto van m'n motor bij.

:] Ben benieuwd wat voor moois er allemaal rond rijd. :]
 
Zo, heeft nog niemand gereageerd met een fotootje? Volgens mij zijn er ook al meer topics over geweest, maar nu deze toch open is....
Ik heb vorig jaar een schuiver gemaakt en de bedoeling is om de motor nu om te bouwen tot een streetfighter/naked bike. Moet allemaal nog gebeuren, maar ik kan vast ff piccie plaatsen van hoe het er nu uitziet. Wie weet heeft iemand nog intelligent commentaar of ideeen :)
Moet trouwens allemaal wel zo goedkoop mogelijk, want hij is het nie meer waard om er nog veel pleuro's in te steken.
Greetz
Martian

full
 
hier is mijn suzuki gsx-r 750 `89

Hier mijn Gsx-r 750 met een 1100 blok ik heb er een Laser race systeem op met een Dynajet kit op met K&N`s ook heb ik nu een nieuwe oli koeler.
De voorpartij is van een Kawasaki Zxr 750 en een gevreeste kroonplaat.
Het subframe heb ik zelf pas gemaakt voor de Yamaha Yzf-R7 race kont.
Het achterwiel is van een Honda Cbr 900 RR Fireblade waar ik de giet naat heb uit gehaald. :Z

DSC00667.jpg


DSC00666.jpg


Hier het 1100 blok met de nieuwe koeler

DSC00677.jpg


DSC00676.jpg


en hier het Fireblade wiel.

DSC00656.jpg


DSC00657.jpg


DSC00669.jpg


Hier heb ik ook de naad uit gehaald (Het is een ziekte)

DSC00652.jpg


en hier de kroonplaat maar die wil ik ff anders vreesen vind hem zo wat te log en te zwaar

DSC00653.jpg


Ik ben ook nog op zoek voor een mooi achter lichtje

DSC00672.jpg


:9
 
Mag ik jullie wijzen op een groot Streetfighter topic onder 'Naked Bikes'?
'nog radicale verbouwingen deze winter?'

Daar vind je genoeg over Streetfighters!
Dit om het Streetfightergebeuren een beetje centraal te houden....

't wordt tijd voor een eigen subforum.... O-)
Greetz, SoeF!
 
Mag ik jullie wijzen op een groot Streetfighter topic onder 'Naked Bikes'?
'nog radicale verbouwingen deze winter?'

Daar vind je genoeg over Streetfighters!
Dit om het Streetfightergebeuren een beetje centraal te houden....

't wordt tijd voor een eigen subforum.... O-)
Greetz, SoeF!
of een zelfbouw subforum O-)
 
Mag ik jullie wijzen op een groot Streetfighter topic onder 'Naked Bikes'?
'nog radicale verbouwingen deze winter?'

Daar vind je genoeg over Streetfighters!
Dit om het Streetfightergebeuren een beetje centraal te houden....

't wordt tijd voor een eigen subforum.... O-)
Greetz, SoeF!

Ben het hellemaal met je eens dat subforum mag er wel eens komen, want een naked-bike is in mijn ogen niet echt een streetfighter een naked-bike is een motor zonder polyester of kunststof delen zo kaal mogelijk.
 
Zo, heeft nog niemand gereageerd met een fotootje? Volgens mij zijn er ook al meer topics over geweest, maar nu deze toch open is....
Ik heb vorig jaar een schuiver gemaakt en de bedoeling is om de motor nu om te bouwen tot een streetfighter/naked bike. Moet allemaal nog gebeuren, maar ik kan vast ff piccie plaatsen van hoe het er nu uitziet. Wie weet heeft iemand nog intelligent commentaar of ideeen :)
Moet trouwens allemaal wel zo goedkoop mogelijk, want hij is het nie meer waard om er nog veel pleuro's in te steken.
Greetz
Martian

Zal gaan beginnen met een ander achterkontje Martian dan gaat het er iedergeval weer op lijken en daar kan je zelf met polyester mischien wat voor maken of een tweede hands op de kop tikken.
(Afbeelding)
 
Ben benieuwd hoe dit er gaat uitzien als hij af is vast heel gaaf.
Pfff wel veel werk nog.
hier is mijn suzuki gsx-r 750 `89

Hier mijn Gsx-r 750 met een 1100 blok ik heb er een Laser race systeem op met een Dynajet kit op met K&N`s ook heb ik nu een nieuwe oli koeler.
De voorpartij is van een Kawasaki Zxr 750 en een gevreeste kroonplaat.
Het subframe heb ik zelf pas gemaakt voor de Yamaha Yzf-R7 race kont.
Het achterwiel is van een Honda Cbr 900 RR Fireblade waar ik de giet naat heb uit gehaald. :Z

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Hier het 1100 blok met de nieuwe koeler

(Afbeelding)

(Afbeelding)

en hier het Fireblade wiel.

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Hier heb ik ook de naad uit gehaald (Het is een ziekte)

(Afbeelding)

en hier de kroonplaat maar die wil ik ff anders vreesen vind hem zo wat te log en te zwaar

(Afbeelding)

Ik ben ook nog op zoek voor een mooi achter lichtje

(Afbeelding)

:9
 
Ben het hellemaal met je eens dat subforum mag er wel eens komen, want een naked-bike is in mijn ogen niet echt een streetfighter een naked-bike is een motor zonder polyester of kunststof delen zo kaal mogelijk.
maar mag niet van de modjes,de groep streetfighters is te klein vinden ze.
nu er een voorstel door soef! (en ook door mij)is gedaan voor een zelfbouw subforum wordt er niet gereageerd,jammer
 
....Zelfbouw....wat bedoel je met zelfbouw
aangezien ze de groep streetfighter fanaten te klein vinden
is het met zelfbouwers misschien wel mogelijk
daar mee doel ik dus op fighters,draggers,choppers(en dan geen opgevoerde customs)enz enz.
zijn allemaal mensnen die met eigen smaak een fiets bouwen.
en dan kan de reden 'te kleine groep' meteen van tafel :P
maar dat is geen discussie voor dit topic,geef je mening maar hier als je wil

edit:whaaaa wat een tiepvouten :P
 
Stem uitgebracht. :}

aangezien ze de groep streetfighter fanaten te klein vinden
is het met zelfbouwers misschien wel mogelijk
daar mee doel ik dus op fighters,draggers,choppers(en dan geen opgevoerde customs)enz enz.
zijn allemaal mensnen die met eigen smaak een fiets bouwen.
en dan kan de reden 'te kleine groep' meteen van tafel :P
maar dat is geen discussie voor dit topic,geef je mening maar hier als je wil

edit:whaaaa wat een tiepvouten :P
 
kheb een er-5 aangepakt, in het z1000-z750 deel 3 topic op bladzijde 82 en 83 staat het verhaal erbij. als je het interessant vind...
succes iedereen met al de plannen.

full
 
hele oude discussie

Wat is een streetfighter











:+

dit een keertje gevonden:
Streetfighters
De streetfighter is ontstaan uit meestal illegale straatraces zoals die de laatse jaren met auto´s weer in populariteit toenemen. Met dit verschil dat de streetfightercoureurs openbare snelwegen en klaverbladen als circuit nemen, gewoon tussen het gewone verkeer door. Racen is duur en gevaarlijk, het gebeurde dan regelmatig dat een motorrijder onderuit ging. De rijder komt er meestal wel goed van af, maar de motor heeft grote schade aan de stroomlijnkuip. Omdat deze kuipen erg duur zijn werden ze weer herbouwd zonder kuip. Hieruit is een stijl van motorenbouw ontstaan die de laatste paar jaar erg populair is. Streetfighters hebben als basis dan ook een racemotor voor op de openbare weg, de supersportklasse genaamd. Het kunnen echter ook andere motoren zijn, als deze standaard maar een behoorlijke prestatie, niet alleen in vermogen, maar ook in wegligging heeft.
Worden choppers vaak in het rijwielgedeelte verlengd, bij streetfighters gaat het net andersom en worden meestal in het rijwielgedeelte verkort. Dit wordt meestal gedaan door een steilere balhoofdhoek te maken waardoor de vork net iets rechterop komt te staan. Het resultaat is een motor die zeer scherp stuurt waardoor een buitengewoon goede wegligging in combinatie met een grote wendbaarheid mogelijk is. Dit verkorten, al spreken we over slechts enkele centimeters, geeft de motor een agressief uiterlijk. meestal wordt dat nog versterkt door minimale koplampen in een zeer klein stuurkuipje. Omdat het motorblok en de bedieningselementen goed zichtbaar zijn worden de motoren vaak opgebouwd met in het oog springende details zoals schroeven en bouten in kleur, verchroomde onderdelen en veel roestvast staal om bougiekabels en remleidingen.
De markt is sinds ongeveer 2000/2001 begonnen met op deze rage in te springen met de Oostenrijkse KTM Duke en de Italiaanse Ducati Monster, de namen zeggen al iets over hun uiterlijk en kunnen. Omdat streetfighters puur op prestatie worden gebouwd, en dan ook nog optimaal prestaties bij hoge snelheid waarbij hoge eisen aan remmend vermogen en wendwaarheid worden gesteld, zijn het geen goedkope motoren om te bouwen. Het motorblok wordt vaak ook flink opgevoerd. Ook vering, banden en daarmee de velgen, sturen en uitlaatsystemen worden flink onder handen genomen.


dit beschrijft wel een SF denk ik
 
dit een keertje gevonden:
Streetfighters
De streetfighter is ontstaan uit meestal illegale straatraces zoals die de laatse jaren met auto´s weer in populariteit toenemen. Met dit verschil dat de streetfightercoureurs openbare snelwegen en klaverbladen als circuit nemen, gewoon tussen het gewone verkeer door. Racen is duur en gevaarlijk, het gebeurde dan regelmatig dat een motorrijder onderuit ging. De rijder komt er meestal wel goed van af, maar de motor heeft grote schade aan de stroomlijnkuip. Omdat deze kuipen erg duur zijn werden ze weer herbouwd zonder kuip. Hieruit is een stijl van motorenbouw ontstaan die de laatste paar jaar erg populair is. Streetfighters hebben als basis dan ook een racemotor voor op de openbare weg, de supersportklasse genaamd. Het kunnen echter ook andere motoren zijn, als deze standaard maar een behoorlijke prestatie, niet alleen in vermogen, maar ook in wegligging heeft.
Worden choppers vaak in het rijwielgedeelte verlengd, bij streetfighters gaat het net andersom en worden meestal in het rijwielgedeelte verkort. Dit wordt meestal gedaan door een steilere balhoofdhoek te maken waardoor de vork net iets rechterop komt te staan. Het resultaat is een motor die zeer scherp stuurt waardoor een buitengewoon goede wegligging in combinatie met een grote wendbaarheid mogelijk is. Dit verkorten, al spreken we over slechts enkele centimeters, geeft de motor een agressief uiterlijk. meestal wordt dat nog versterkt door minimale koplampen in een zeer klein stuurkuipje. Omdat het motorblok en de bedieningselementen goed zichtbaar zijn worden de motoren vaak opgebouwd met in het oog springende details zoals schroeven en bouten in kleur, verchroomde onderdelen en veel roestvast staal om bougiekabels en remleidingen.
De markt is sinds ongeveer 2000/2001 begonnen met op deze rage in te springen met de Oostenrijkse KTM Duke en de Italiaanse Ducati Monster, de namen zeggen al iets over hun uiterlijk en kunnen. Omdat streetfighters puur op prestatie worden gebouwd, en dan ook nog optimaal prestaties bij hoge snelheid waarbij hoge eisen aan remmend vermogen en wendwaarheid worden gesteld, zijn het geen goedkope motoren om te bouwen. Het motorblok wordt vaak ook flink opgevoerd. Ook vering, banden en daarmee de velgen, sturen en uitlaatsystemen worden flink onder handen genomen.


dit beschrijft wel een SF denk ik


ROFL...

een beetje domme beschrijfing vind ik :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan