StukBlijftie Paso

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
Tis weer es wat anders dan een Stukgati... deze is al stuk :P
Maar ik heb dus een ducati paso uit 1987 gekocht met wat werk. (ik begon de smaak van het sleutelen te pakken te krijgen met die yamadrama van me :P )
Wat is er aan de hand: de vorige-vorige eigenaar heeft het voor elkaar gekregen om de ketting te laten breken. Die ketting hangt nu dus ergens halverwege het carter :P Nieuw carter, pakkingen, lagers etc zitten erbij dus dat zal niet het probleem worden denk ik. Ik heb verder nog geen tijd gehad om eens goed naar alle onderdelen te kijken dus dat ga ik vanmiddag wel doen.

Zaken die ik in ieder geval nog nodig heb zijn een ketting (duh :P ) en eventueel iets van een werkplaatshandboek. Als iemand zoiets heeft dan mail/post/bel/fax/kom langs :P

ik zal in dit topicje es mijn vorderingen gaan bijhouden en dan mogen jullie mij tips gaan geven *D

Alvast wat piccies:
full


full


full



tips, steunbetuigingen en allerhande info over de paso is altijd welkom :)


*************************************************************************
Waar staat wat...

De roestende tank.
Onder andere tank sealen.... en ducatiforum topic staat het beschreven en wat er tegen te doen.
En hier haal je het spul: http://www.tankcure.com/

De lekkende voorvorkkeerring.
JohnV beschrijft hier het hele verhaal om de voorvorkkeerringen te vervangen: Voorvork keerring vervangen

*************************************************************************
Nog ff wat nuttige Paso linkjes verzamelen :P
http://www.ducatipaso.org/
http://groups.yahoo.com/group/paso
http://www.dcnforum.com/
http://www.ducatifora.com/
 
Laatst bewerkt:
Ok, weer een vraag:

full



mooi hoor, zo'n grote inbusbout voor je achterwiel, maar hoe krijg je die los :? De praxis heeft iig niet van zulke grote inbussleutels :P
 
Nog zoiets:

full


de voorvork lekt een "beetje" olie op m'n remschijf '(
Nou moet ik dat dus schoonmaken maar is daar een trucje voor ofzo?
Ik zelf zat te denken om het in te spuiten met een beetje dubro (ontvet) en daarna goed afspuiten met de hogedrukspuit.
 
Ok, weer een vraag:

(Afbeelding)


mooi hoor, zo'n grote inbusbout voor je achterwiel, maar hoe krijg je die los :? De praxis heeft iig niet van zulke grote inbussleutels :P
Is die velg zo aangetast? :o
Ik had de mazzel dat er zo'n imbus in het gereedschapszakje erbij zat...

Inspuiten met WD40, ff in laten trekken en dan afspoelen/poetsen/borstelen met veel water vuile handen krijg je zowiezo... :+
 
Is die velg zo aangetast? :o
Ik had de mazzel dat er zo'n imbus in het gereedschapszakje erbij zat...

Inspuiten met WD40, ff in laten trekken en dan afspoelen/poetsen/borstelen met veel water vuile handen krijg je zowiezo... :+


nee, hij is gewoon ontzettend vies :P
Dadelijk ff met een doekie met WD40 erover gaan en dan ziet er wel weer een stuk toonbaarder uit :)
En daarna natuurlijk nog ff poetsen met wat belgom alu voor het blingbling resultaat *D

Ik ga es ff in het gereedschapsetje zoeken.
 
Bij mij kwam ik er achter dat de velgen blank gelakt zijn, dus erg ver met alupoetsen kwam ik niet... :X


hmmm.. die van mij zouden ook wel es in de blanke lak kunnen staan, te zien aan de matige staat van de lak. Nou ja.. das voor later zorg. Eerst maar es zorgen dat de boel rijdt :P

Orange (van het ducforum) had nog een manual liggen die tie zou opsturen. Zodra ik die heb es kijken hoe alles in elkaar steekt en wat ik nog mis en dan lekker in het zonnetje sleutelen.

Die grote inbus zat idd in het gereedsschapsetje, maar toch maar es rondneuzen voor iets beters wat ook op de momentsleutel kan.
 
Wat betreft die grote imbus.... Ik gebruik hier soms gewoon het uitwendige gedeelte van een pijpsleutel voor. De andere kant kun je met een bit (ergens in de buurt van maatje 20(???)) zo op je momentsleutel aansluiten.

Succes gewenst van een sinds gisteren 907 IE eigenaar (hoi hoi :9~ !!!)
 
Nog zoiets:

(Afbeelding)

de voorvork lekt een "beetje" olie op m'n remschijf '(
Nou moet ik dat dus schoonmaken maar is daar een trucje voor ofzo?
Ik zelf zat te denken om het in te spuiten met een beetje dubro (ontvet) en daarna goed afspuiten met de hogedrukspuit.
remreiniger!!!! Maar een ander niet-vettig benzineproduct kan ook, terpentine, wasbenzine oid.

Maar vooral zorgen dat hij niet meer lekt!!
 
break cleaner is inderdaad goed spul, maar let wel op de rest van je lak.... Of ga je hem toch overspuiten? Ik ben zelf ook op zoek naar een Paso voor niet al te veel geld. Maar ik ga hem wel ombouwen tot steetfighter cq caferacer. Veel succes met je Duc.!
 
Ik heb nog geen foto van het ding zelf, maar wel een foto op internet gevonden;

full


Die van mij ziet er dus precies gelijk uit.
Misschien nog een kleine tip..... ik kwam er gisteren bij die van mij achter dat het afvoerpijpje (welke gemorste benzine af moet voeren en dwars door de tank loopt) verstopt zit door roest.
Misschien ook een puntje om bij die van jou ff te chekken?

Ik kan je zeggen dat wanneer je 'm eindelijk in elkaar hebt zitten, het rijden en het geluid in één woord geweldig is!!!! Nog even doorzetten dus en je rijdt ook op een heerlijk fiets rond!!!

Heel veel succes gewenst met de verdere opbouw!!
 
Iedere gereedschappenboer, Brezan of soortgelijke automaterialenzaak heeft inbus 17 gewoon verkrijgbaar op een 1/2" dop :)
Werkt zeker beter dan standaardgereedschap en ik dacht dat zo'n dop nog geen 10 euro was....

top, ga ik van de week ff bij de brezan shoppen.

Iemand nog meer tips wat handig gereedschap gaat zijn? Neem ik dat meteen ook mee.
 
Waarom heb ik het idee dat ik die draak ga temmen??? Voor hoeveel sleuteluren heb je mij ingedeeld :?

Ojha je gaat niet op dat ding mee naar Frankrijk. Of je rijd achteraan dit is bijna zo gevaarlijk als een Harley met al die losse onderdelen.

Je ziet het al ik vindt het een Toppertje :)
 
Waarom heb ik het idee dat ik die draak ga temmen??? Voor hoeveel sleuteluren heb je mij ingedeeld :?

ongeveer de helft 8-)

Ojha je gaat niet op dat ding mee naar Frankrijk. Of je rijd achteraan dit is bijna zo gevaarlijk als een Harley met al die losse onderdelen.

kan nooit gevaarlijker zijn die olieverliezende cat :X

Je ziet het al ik vindt het een Toppertje :)


snap ik :P
 
Nog zoiets:

(Afbeelding)

de voorvork lekt een "beetje" olie op m'n remschijf '(
Nou moet ik dat dus schoonmaken maar is daar een trucje voor ofzo?
Ik zelf zat te denken om het in te spuiten met een beetje dubro (ontvet) en daarna goed afspuiten met de hogedrukspuit.
Inbus inderdaad bij de betere gereedschap boer (zeker geen Eigen merk praxis-gamma-bouwmarkt-shit kopen... draai je de boel zo me aan gort.. Goed gereedschap is het begin van een goede klus !!!
Voorvork olie verwijderen...simpel...ff plastik kappie verwijderen en dan remmenreiniger erop (remmenreinier+lakwerk = lak werk naar de klote)
Velgen...laten zandstralen en polijsten, eventueel afwerken met een blanke coating.


Vic... welkom bij de club....
 
Terug
Bovenaan Onderaan