stuurgewichtjes probleem

ltdnick

MF'er
2 jul 2005
35
0
tessenderlo
mijn cbr is niet in het bezig van stuurgewichtjes, dus ik was mooi na de winkel, gewichtjes gekocht voor de cbr, kom ik thuis, zit er langs een kant geen schroefdraad in, en langs de andre kant wel hoe kan ik dit oplossen? of zien julie het nut van de stuurgewichtjes der niet in? want lees hier veel verschillende meningen over(er zijn er zelfs zeggen die een ander wegligging krijgen)
 
ligt denk ik aan de motor die je rijd, maar ik had er origneel ijzeren op, en die heb ik nu vervangen door aluminium exemplaren die ik naar tekening heb laten draaien.
Dus qua gewicht al een flinke verandering.
Als ik ooit andere clip-ons koop (race) laat ik ze echter helemaal achterwege want voor meer als de looks zitten ze er bij mij niet op.
Ik heb nooit iets gemerkt van een verandering in sturen, en heb ook een tijdje zonder gereden.
heb nu alleen gaten in mn clip-ons zitten dus das dan lelijk zonder
 
Laatst bewerkt:
nee aan de ene kant is het een origineel stuk dat er nog inzit van honda met schroefdraad, en aan de andere kant is het gewoon een holle buis waar het andere stuurgewichtje, op het principe van die rubber wel in past, ik denk dan gewoon de andere kant ook uit te boren of iets dergelijke dat ik gewoon twee dezelfde kanten heb
 
mijn yamaha heeft ook ingelaste proppen met draad, als ik jou was zou ik idd voorzichtig de nog zittende prop uitboren en er de rubberen variant inzetten.
of:
je lijmt er aan de andere kant een nieuwe prop in met de originele draad, dat kan ook
 
heb even een foto bij gevoegd, want zit eventjes vast, was ik van plan deze uit te boren, nu blijkt dat waar de schroefdraad inzit meedraaid. heb ik een m6 bout genomen, deze paste er in, volledig ingedraaid, en dan kan ik er me links en rechts bewegen, maar krijg hem er onmogelijk uit, en om uit te boren is moeilijk, hij draait gewoon mee. iemand sugesties?
full
 
heb even een foto bij gevoegd, want zit eventjes vast, was ik van plan deze uit te boren, nu blijkt dat waar de schroefdraad inzit meedraaid. heb ik een m6 bout genomen, deze paste er in, volledig ingedraaid, en dan kan ik er me links en rechts bewegen, maar krijg hem er onmogelijk uit, en om uit te boren is moeilijk, hij draait gewoon mee. iemand sugesties?[afbeelding]

als ik de foto zo bekijk, lijkt het alsof de bus in rubber zit. kun je niet een soort poelietrekker construeren?
 
heb even een foto bij gevoegd, want zit eventjes vast, was ik van plan deze uit te boren, nu blijkt dat waar de schroefdraad inzit meedraaid. heb ik een m6 bout genomen, deze paste er in, volledig ingedraaid, en dan kan ik er me links en rechts bewegen, maar krijg hem er onmogelijk uit, en om uit te boren is moeilijk, hij draait gewoon mee. iemand sugesties?[afbeelding]

Haal het handvat er eens af. Volgens mij zitten daar 2 gaatjes waardoor je een pennetje kan induwen en de bus eruit kan halen.

Check dat maar eens even. Ik heb wel eens 2 van die gaatjes zien zitten bij het wisselen van de handvatten.
 
heb het er uiteindeiljk uit gekregen, maar er is wat nu te zien is op de foto, allemaal uit gekomen, dit zat langs de andere kant er niet in, zou ik er een bijbestellen of gewoon deze er uit laten? [afbeelding]
Zou ff eentje bijbestellen, dingen zitten erin om, samen met de gewichtjes, de resonantie frequentie van je stuurhelften te verlagen.
Als je ze er niet in hebt kun je last van tintelende handen krijgen of zelfs afscheurende stuurhelften.
 
Zou ff eentje bijbestellen, dingen zitten erin om, samen met de gewichtjes, de resonantie frequentie van je stuurhelften te verlagen.
Als je ze er niet in hebt kun je last van tintelende handen krijgen of zelfs afscheurende stuurhelften.

Inderdaad, het stuurgedrag wordt wel degelijk beter mét de gewichtjes..... dus eentje bijbestellen!
 
Ze hebben zeker nut want bij mij is de rechter los en mijn rechterhand begint

na een poosje wel te tintelen. Op ebay verkopen ze ook mooie trouwens, met cbr logo

ingegraveerd!
 
Ik vermoed dat als je bij de dealer vraagt naar trillingsdempers in je stuur dat hij wel zal weten waar je het over hebt. En anders even samen met de dealer naar de partslist kijken, dan weet hij ook meteen het onderdeelnummer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan